Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vlinder84 schreef:De laatste tijd heb ik last van slikklachten. Er staat al een afspraak bij de knoarts gepland volgende week.
Maar ik maak me best een beetje zorgen. Ik heb er voornamelijk last van met het eten van vast voedsel.
Als ik slik heb ik t gevoel alsof m'n slokdarm vernauwd is. Wat je weleens kan hebben als je gespannen bent maar dan continu. Maar ik ben momenteel niet nerveus ofzo.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Elisa2 schreef:Dat kan zeker..
Wil je niet bang maken maar er is een ziekte myasthenia gravis die ook zulke symptomen geeft. Maar het kan natuurlijk talloze andere oorzaken hebben.
dat heeft echt weken en weken aangehouden. Opname in het ziekenhuis en vloeibaar voedsel, en ik ben toen langzaam gaan opbouwen met eerst mayonaise, daarna pindakaas. Het heeft echt een beste tijd geduurd voor ik weer normaal vast voedsel kon wegkrijgen. Alleen dus vloeistof met stukjes moet ik niet drinken, verder gaat alles weer goed alleen goed en zorgvuldig kauwen. karuna schreef:Ik heb hier een beste tijd last van gehad een aantal keren. En bv drinken van voedsel met stukjes (zoals soep) moet ik nog steeds niet doen. Dat gaat gegarandeerd mis. Bij mij lag het meest helaas aan een beste terugval van ms destijds steeds .
En de laatste is er geen duidelijke oorzaak gevonden behalve dat eten dikker dan dunne vloeistof gewoon niet gingdat heeft echt weken en weken aangehouden. Opname in het ziekenhuis en vloeibaar voedsel, en ik ben toen langzaam gaan opbouwen met eerst mayonaise, daarna pindakaas. Het heeft echt een beste tijd geduurd voor ik weer normaal vast voedsel kon wegkrijgen. Alleen dus vloeistof met stukjes moet ik niet drinken, verder gaat alles weer goed alleen goed en zorgvuldig kauwen.
Vlinder84 schreef:Elisa2 schreef:Dat kan zeker..
Wil je niet bang maken maar er is een ziekte myasthenia gravis die ook zulke symptomen geeft. Maar het kan natuurlijk talloze andere oorzaken hebben.
Ik had nog nooit van deze ziekte gehoord, heb t net even opgezocht. Maar lijkt me eng zeg!
Hopelijk is t dar niet. Maar ik haal me natuurlijk gelijk de ergste scenario s in m'n hoofd.
Vlinder84 schreef:karuna schreef:Ik heb hier een beste tijd last van gehad een aantal keren. En bv drinken van voedsel met stukjes (zoals soep) moet ik nog steeds niet doen. Dat gaat gegarandeerd mis. Bij mij lag het meest helaas aan een beste terugval van ms destijds steeds .
En de laatste is er geen duidelijke oorzaak gevonden behalve dat eten dikker dan dunne vloeistof gewoon niet gingdat heeft echt weken en weken aangehouden. Opname in het ziekenhuis en vloeibaar voedsel, en ik ben toen langzaam gaan opbouwen met eerst mayonaise, daarna pindakaas. Het heeft echt een beste tijd geduurd voor ik weer normaal vast voedsel kon wegkrijgen. Alleen dus vloeistof met stukjes moet ik niet drinken, verder gaat alles weer goed alleen goed en zorgvuldig kauwen.
Vervelend voor je, maar je hebt dus ms?
Hoe gaat het daar nu mee?