Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MissNienke1 schreef:Dat klinkt als een boel pechgevallen na elkaar. Als je nog niet goed hersteld bent, loop je natuurlijk ook sneller wat op omdat je vaak gaat compenseren en dan overbelast je weer een ander deel van je lijf. Heb je wel genoeg begeleiding van een fysio of (bedrijfs)arts?
Ik heb geen ervaring met spirituele zaken wat betreft herstel van blessures, maar ik denk vooral dat het zaak is dat je je lijf de kans geeft om te herstellen, door rust en begeleide opbouw.
Misschien kan iemand die meer spiritueel is, wel helpen met het mentale stuk, want zo te lezen zit je er wel doorheen.
Veel sterkte want jij hebt echt geen goed jaar (2) achter de rug. Hopelijk wordt 2026 weer beter.
anjali schreef:Nou zeg, jij bent momenteel een behoorlijke brokkenpiloot! Doe het even wat kalmer aan. Spiritueel? Ik weet wel dat soms je sterren ongunstig staan. Die krijgen wel weer een betere stand, alles in het heelal verandert voortdurend. In elk geval ben je dapper want je geeft het nog niet op!
Lalidan schreef:Ik denk dat jij momenteel hebt meeste hebt aan rust en een flinke portie gezond verstand, eigenlijk..... Dus gewoon even niks doen waarbij je risico kan lopen totdat alles genezen is. Je lichaam krijgt het behoorlijk voor zijn kiezen en genezen vraagt energie véél energie. Ik zou het voor jouzelf niet in het spirituele zoeken, maar juist in het aardse: zorgen dat je niet alvast een volgende blessure oploopt, voor de vorige écht volledig genezen is.
zonnebloem18 schreef:Na jouw verhaal te lezen vraag ik mezelf af of jij jezelf en je lijf wel de rust hebt gegund om echt te herstellen. Wat nou als je even een tijdje de lat zo laag mogelijk legt?
Foaly schreef:TS ben jij jezelf niet ontzettend aan het overbelasten? Nog los van alle blessures, én geneeskunde studeren én een paard én werken is toch niet te doen?
Bowo schreef:En je paard gewoon even een paar maand stil zetten tot jij lichamelijk weer helemaal goed bent, een professional haar dan weer laten oppakken zodat jullie samen weer verder kunnen?
Half werk hebben jullie ook niets aan, dan waarschijnlijk liever niets
Paardjes101 schreef:MissNienke1 schreef:Dat klinkt als een boel pechgevallen na elkaar. Als je nog niet goed hersteld bent, loop je natuurlijk ook sneller wat op omdat je vaak gaat compenseren en dan overbelast je weer een ander deel van je lijf. Heb je wel genoeg begeleiding van een fysio of (bedrijfs)arts?
Ik heb geen ervaring met spirituele zaken wat betreft herstel van blessures, maar ik denk vooral dat het zaak is dat je je lijf de kans geeft om te herstellen, door rust en begeleide opbouw.
Misschien kan iemand die meer spiritueel is, wel helpen met het mentale stuk, want zo te lezen zit je er wel doorheen.
Veel sterkte want jij hebt echt geen goed jaar (2) achter de rug. Hopelijk wordt 2026 weer beter.
Ja dat klopt inderdaad. Ik merk dat ik op meerdere punten blessures heb, waardoor ik blijf compenseren. Ik heb meerdere fysio’s en artsen gehad, maar het oplossen blijft lastig. Ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen voor de problemen en die heeft me mentaal inderdaad veel geholpen. Dankjewel!
Els1984 schreef:Je lichaam en geest zijn verbonden. Ik denk dat er veel winst valt te behalen door de mindbody kant op te gaan. Je verdiepen in het autonome zenuwstelsel en de polyvagaal theorie.
Qua boeken kun je dan bijvoorbeeld denken aan Alan Gordon (erg leuk geschreven), Deb Dana of als je denkt dat het vooral door (oudere) emoties komt; Saskia de Bruin. Verder om er lichamelijk bij te ondersteunen TRE.
Ook mindfulness en meditatie kunnen erg helpen om rust te vinden en meer compassie voor jezelf (en daarmee voor anderen) te hebben.
Je moet in de veilige ruststand komen om te kunnen herstellen. Je kunt slapen en liggen "uitrusten" en nog steeds "aan" staan, dat is niet hetzelfde als echt uitrusten en dat is wel nodig voor herstel. Door perfectionisme bijvoorbeeld kun je ook erg "aan" blijven staan. Door vaak kritiek op jezelf te hebben, blijft je systeem constant onveilige signalen oppikken. Sterkte!
Paardjes101 schreef:Els1984 schreef:Je lichaam en geest zijn verbonden. Ik denk dat er veel winst valt te behalen door de mindbody kant op te gaan. Je verdiepen in het autonome zenuwstelsel en de polyvagaal theorie.
Qua boeken kun je dan bijvoorbeeld denken aan Alan Gordon (erg leuk geschreven), Deb Dana of als je denkt dat het vooral door (oudere) emoties komt; Saskia de Bruin. Verder om er lichamelijk bij te ondersteunen TRE.
Ook mindfulness en meditatie kunnen erg helpen om rust te vinden en meer compassie voor jezelf (en daarmee voor anderen) te hebben.
Je moet in de veilige ruststand komen om te kunnen herstellen. Je kunt slapen en liggen "uitrusten" en nog steeds "aan" staan, dat is niet hetzelfde als echt uitrusten en dat is wel nodig voor herstel. Door perfectionisme bijvoorbeeld kun je ook erg "aan" blijven staan. Door vaak kritiek op jezelf te hebben, blijft je systeem constant onveilige signalen oppikken. Sterkte!
Oh wat interessant! Helpt dit ook bij klachten die echt door een fysiek ongeluk zijn gebeurd?