Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
groot fan dus Nyaleti schreef:Ik heb er een en ben er echt blij mee.
Een rondje wandelen vanuit huis is geen optie in het donker. 's zomers kan het wel maar dan kan ik een pad op en neer lopen, niet echt motiverend.
Sportschool ook ver weg, vaak niet de moeite waard.
Nu kan ik in m'n pyjama nog even wat stappen maken![]()
Ik werk op kantoor en kom soms echt stijf thuis na een hele dag zitten. Al loop ik maar een kwartiertje, voel ik me toch weer soepeler.
Vaak zet ik een serie op en loop ik gemakkelijk een paar kilometer.
Ik heb deze:
https://amzn.eu/d/6saVXTD
Lang gezocht en heb het idee dat ze allemaal het zelfde zijn. Ook die van 400 euro.
Ik woon heel gehorig. Heb de band boven staan op een vloerkleed. Beneden wordt er gewoon tv gekeken en hetgene wat ze horen is een soort vage, dempende bass van mijn voeten (nu loop ik ook wel een beetje lomp)
Wel een tip: ik had eerst een vloerkleed en daarop nog een sportmatje en dan de loopband. Zette ik de helling op, dan was die erg onstabiel. Dat kwam door het verende dikke materiaal in het sportmatje. Mocht je daar last van hebben, probeer eens een andere mat..
Nayan schreef:Ik heb er bijna 2 jaar geleden eentje gekocht en ben er echt heel blij mee. Mijne staat ook onder mijn bureau, ik heb hier wel een extra bureau voor want ik weet dat als ik het telkens moet pakken en opbergen, bureau aanpassen etc. dat ik er dan geen zin meer in heb.
Er zijn best weken dat ik er minder op loop, maar deze week heb ik:
Zondag 33 minuten/3900 stappen
Maandag 61 minuten/6650 stappen (tijdens werken)
Dinsdag 46 minuten/5100 stappen (tijdens werken) en 19 minuten/2200 stappen
Woensdag 41 minuten/4500 stappen
Donderdag 41 minuten/4500 stappen (tijdens werken)
Vrijdag 20 minuten/2150 stappen
Zaterdag 27 minuten/3100 stappen
Tijdens werken is natuurlijk ideaal, ik zou nog graag nog meer willen doen zoals Nala hierboven bijvoorbeeld. Daarnaast loop ik vaak ook nog een tijdje met een serie aan. Verder wandel ik nog buiten en sport ik bijna dagelijks maar die loopband maakt het voor mij echt laagdrempelig en voelt niet alsof ik (nog meer) tijd weg moet zetten voor puur en alleen bewegen.
Nala schreef:Ik loop er werkdagelijks 10km op tijdens mijn werkgroot fan dus
Vjestagirl schreef:Ik heb er eentje die voor onder m'n bureau (dus zonder beugel om aan vast te houden), en ik vind het ideaal.
Contemplate schreef:Wij zijn blij met onze loopband. We hebben hem op zolder staan, we hebben een betonnen verdiepingsvloer.
We hebben een brede met goede demping, kan tot 15 km/u geloof ik. Als mijn vriend wandelt hoor ik het wel, als hij hardloopt meer. Hij weegt rond de 100kg. Het is licht bonkend, trillingen hebben we er niet echt van in huis. Zal op zoek gaan naar welke het nou precies is en een linkje.
De schokbelasting voor je lijf scheelt flink als je het vergelijkt met hardlopen op straat. Ik gebruik de band vooral voor wandelen.
We hebben ook een kleine loopband voor onder de bureaus met thuiswerken. Dat ding heeft weinig demping, maar is ook heel fijn!
)
)