Hoevaak nnaar de kapper voor knippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Hoevaak nnaar de kapper voor knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 05:04

Goedemorgen allemaal
Hoevaak gaan jullie naar de kapper om te knippen? Ik ben al jaren bezig om mijn haar tot aan mijn kont te laten groeien, een soort doel wat ik wil halen en daarna zie ik het wel weer. Ik laat mijn haar 1 keer in de 3 maanden puntjes bij knippen maar het blijft al jaren dezelfde lengte. Tot mijn borst of net eronder. Dit schiet gewoon niet op zo.
Ik heb meerdere knippers gehad. Nu was ik de laatste keer echt niet tevreden, er was teveel afgehaald (vond ik). Dus wil het nu voortaan zelf doen. Ik heb 1 lengte

Narcissa

Re: Hoevaak nnaar de kapper voor knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 06:41

Ik ga 1x per jaar om alles te laten kortwieken voor de zomer :')

Haarlengte is genetisch bepaald. Als het al jaren dezelfde lengte blijft, vrees ik dat dat je grens is. Dan kan je doen wat je wilt, langer wordt het niet.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 06:52

Ik ga gemiddeld 1x per 3 jaar en de laatste keer is er 60 cm afgeknipt. Ik krijg elke keer geld toe als ik het laat knippen omdat lange blonde krullende haren gewild zijn door pruikenmakers.en ik ik ook nog een extreem dikke bos haar

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:13

Ik heb haar tot aan mijn kont en ga eigenlijk nooit. Denk dat eens in de 2 jaar mijn moeder het een keer bij knipt en dat is het. Moet ik er wel bij zeggen dat ik pas na die 2 jaar last krijg van dode puntjes bijvoorbeeld. Volgens de kapper omdat ik altijd met goed spul was en ook elke keer een masker doe.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:37

Iedere 6 weken. Krijg snel dode puntjes helaas. Haar wordt ook niet langer dan iets voorbij schouders trouwens. Altijd al zo geweest

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:41

Eens in het jaar a twee jaar

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 07:47

Narcissa schreef:

Haarlengte is genetisch bepaald. Als het al jaren dezelfde lengte blijft, vrees ik dat dat je grens is. Dan kan je doen wat je wilt, langer wordt het niet.

Ik heb best wel wat lang harige in de familie zitten. Maar t voelt alsof alles wat ik die 3 maanden gespaart heb er met de knipbeurt af gaat. Dat kan misschien ook verklaren waarom er geen schot in zit :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:49

Ik zou iedere 6 tot 8 weken of eigenlijk eerder moeten. := Nu ook weer te lang geleden en straks langs. Kan ik mij iig een beetje fatsoenlijk vertonen met Kerst. _O-

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:50

Ik ga 2 tot 3x per jaar. Toen ik haar had tot mijn kont of bijna tot mijn kont, ging ik maar 1x per jaar. Nu volg ik de curly girl methode en dan is het iets vaker nodig vanwege het model in mijn haar. Mijn haar is qua lengte nu tot/op/over mn bhbandje, afhankelijk van wanneer ik naar de kapper ga.

Selina

2x per jaar.
Dan knippen ze wat eraan gegroeid is weer af. Dus mijn lengte blijft zo.

MarlindeRooz

1x per jaar maar ik moet eigenlijk vaker gaan. Want het is nu weer irritant lang. :P

Ik heb trouwens lang haar en dan de voorkant iets korter.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:51

Ik probeer 1x per jaar te gaan haha

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 07:53

Toch wel veel minder vaak dan ik dacht haha, dan is mijn 1 x in de 10/12 weken nog niks. Misschien toch maar eens naar de 1 keer per halfjaar proberen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:54

Selina schreef:
2x per jaar.
Dan knippen ze wat eraan gegroeid is weer af. Dus mijn lengte blijft zo.

Dit.

Best jammer want ik wil ook langer haar. Maar het groeit slecht dus ik moet dit maar accepteren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:30

Elke 6 weken met mijn boerenhonden haar. Gewoon kort.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:34

Narcissa schreef:

Stress zou een factor zijn en hier kwam er plotseling aantal cm bij nadat ik meer dierlijk eiwit ging eten (ook logisch, het is een eiwit en kennelijk een van die heeft meerdere essentiele aminozuren nodig om te groeien).
Dus stuk hoe leef je en wat eet je kan zeker uit maken.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:37

Iedere acht weken. ik heb snel dik haar wat in de weg gaat zitten.:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:41

Narcissa schreef:

Dit. :)

Ik ga eens per jaar voor puntjes. Mijn haar komt tot mijn kont. Maar net als bij paarden is je maximale haarlengte genetisch bepaald.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:42

Ongeveer 1x per jaar.. :+

Kapper zegt altijd dat het prima kan, mijn haar wordt niet dun, splijt niet extreem. Ze zegt dat als sommige mensen dat doen er aan het einde alleen dunne piekjes overblijven. Beetje mazzel dus? Laat dan altijd een vrij groot stuk eraf halen zodat ik weer een jaar niet hoef. Als je dan alleen zou laten bijpunten groeit je haar wel door.

Elke 3 maanden bijpunten dan knip je inderdaad precies eraf wat eraan gegroeid is en krijg je niet het langere haar wat je wil.

Ben trouwens wel huiverig want mijn haar krijgt steeds meer pigment loze haren en als ik dat zou willen verven zit ik natuurlijk wel elke zoveel weken bij de kapper. Kijk er nog niet naar uit. _O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:46

Ik ga 2x per jaar, 1x knippen en 1x knippen en highlights/lowlights er in.

Mijn haar was vroeger veel langer, maar dat vind ik niet meer mooi. Dus houdt het nu op ergens over de schouder en dan voor iets korter. Dat betekend wel dat er elk half jaar echt een aantal centimeter af moet. Het groeit hier heel vlot.

Als kind had ik het tot bijna aan mijn billen. Maar ik zie niet meer in waarom ik dat nu zou willen. Lengte is idd net als bij de paarden grotendeels genetisch bepaald.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:20

1 keer per 2-3 jaar hier en ik heb ze bijna tot aan mijn kont. Als ik dan ga dan laat ik er ook een cm of 20 vanaf knippen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:22

Ik heb een matje en de helft opgeschoren omdat lang haar mij vreselijk irriteert, dus langer dan 8 weken tussen knipbeurten in moet ik niet doen :')

Toen ik het nog lang had ging ik gerust meer dan een jaar niet heen, zetten er af en toe zelf de schaar wel in. Maar nu ik het zo kort heb laat ik de kapper dat maar doen

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:31

Ik heb krullen en ben al zo vaak verknipt, dus ik knip al 20 haar mijn eigen haar.
Ik had het tot bijna op mijn gat en toen was ik dat zat en heb een bob geknipt. Nu is het weer tot op de schouders.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:34

toen ik nog lang haar had, knipte mijn man af en toe de dooie puntjes eraf, nu heb ik kort haar en ga ik eens in de 2 maanden gewoon het model er weer in laten knippen en 2 x per jaar krullen knippen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:42

2 of 3 keer per jaar. Inderdaad even de dooie puntjes er af en weer alles op 1 lengte.
Ik had het tot ongeveer mijn BH bandje, maar nu tot halverwege mijn schouders. Ziet het er weer net wat strakker uit en voller.