maar ik zal proberen mijn vraag toe te lichten. Na mijn studie heb ik eigenlijk altijd fulltime gewerkt (40 of 36 uren), maar ik begin nu richting de midden 30 steeds meer te verlangen naar een 4-daagse werkweek. Alleen… ik vind het raar (maatschappelijk beeld) om vier dagen per week te werken ‘zonder reden’. Ik heb geen kinderen, ben geen mantelzorger, heb een interieurverzorgster dus de huishouding is ook beperkt. Waarom blijf ik niet gewoon bij die 36/40 uur? Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen, behalve dan dat ik één doordeweekse dag heerlijk aan mezelf kan besteden (sporten bijvoorbeeld, of gewoon een boek lezen op de bank). Dat kan natuurlijk ook in het weekend. Maar het weekend is zo kort
Misschien komt het ook wel door de winterperiode. Ik wil graag meer daglicht zien, paardrijden overdag (terwijl ik vandaag nauwelijks mijn huis heb verlaten omdat het buiten zo koud is haha).
Zijn er meer mensen die ‘zonder reden’ niet fulltime werken? En hoe voelen jullie je daarbij? Ik heb het idee dat de maatschappij er een mening over heeft. Maar dat is misschien onderliggend meer mijn eigen mening?
Ik hoor graag jullie visie/ervaringen