Tenniselleboog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Tenniselleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:45

Sinds een maand of twee à tweeënhalf heb ik last van mijn arm, vooral rond mijn elleboog, met uitstralende pijn naar mijn onderarm en in mijn middelvinger, ringvinger en pink. Er zijn dagen geweest dat ik mijn arm bijna niet kon gebruiken, zo stijf en pijnlijk was mijn arm/elleboog.

Afgelopen week ben ik bij de fysio geweest, die mijn vermoeden wel bevestigde: een tenniselleboog. Ze heeft mijn arm los gemasseerd en er tape omheen gedaan om de doorbloeding te verbeteren. Deze week herhalen we de behandeling, afhankelijk van hoeveel pijn ik na de eerste keer heb gehad. Als het niet beter gaat, wil ze eventueel dry needling proberen.

Ik sport veel, voornamelijk krachttraining, maar richt me nu voornamelijk op mijn benen, rug/buikspieren, zodat ik mijn arm niet te zwaar belast. Wel probeer ik mijn arm in beweging te houden. Daarnaast heb ik een kantoorbaan, waardoor ik veel tijd achter de computer doorbreng met typen en het gebruik van de muis, wat niet echt helpend is.

Zijn er anderen die momenteel of in het verleden last hebben gehad van een tenniselleboog? Ik hoor graag wat bij jullie heeft geholpen, of jullie specifieke oefeningen hebben gedaan en hoe lang het herstelproces bij jullie heeft geduurd. En zijn deze klachten ook helemaal verdwenen of blijft het een zwakke plek?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:03

Andere muis proberen als je nog een gewone hebt. Vanwege RSI heb ik een rollerball muis, dat is 2 dagen }> }> en daarna wil je niet meer anders. RSI was vlotjes weg.
Ook andere arm tenniselleboog; stuur van de auto in een lagere positie gezet en voila, tennisarm was binnen een paar weken voorbij.
Vooral opletten op kleine repeterende bewegingen, en daarvoor een andere positie zien te vinden.
Beterschap.

zonnebloem18

Re: Tenniselleboog

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:57

Laat ook even nakijken of je stoel en bureau wel goed zijn afgesteld. 1 van mijn medewerkers had ook veel klachten, nadat haar bureau en stoel opnieuw zijn afgesteld werd dit al snel beter.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Mijn probleem was verholpen door zo'n verticale computermuis te gebruiken en mijn elleboog + pols te ondersteunen. het gewrichtje van mijn middenvinger was zo hard gezwollen & pijnlijk door de constante ontsteking dat ik even een oma-vinger had... Na enkele maanden met dus die verticale muis & ergonomische muismat was dat gelukkig niet meer te zien & ik heb geen pijn meer.

https://www.bol.com/be/nl/p/trust-verto ... 095813198/
https://www.bol.com/be/nl/p/primeambiti ... 038755077/

Deze 2 heb ik gekocht. De lange mat gebruik ik onder mijn arm, niet voor mijn toetsenbord. Handiger kan waarschijnlijk wel dan dat, maar de rest is goed.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Een echte tenniselleboog duurt qua herstel volgens mijn fysio 9 maanden tot een jaar en is meer een peesprobleem dan een spierprobleem. Vandaar ook de herstelduur.

Ik denk dat ik vanaf maart klachten heb en vanaf begin juli naar de fysio ga. Er valt helaas niet veel te doen, behalve shockwave-therapie op de pees en de overbelaste spieren los te masseren. Van vingers tot in de nek heb ik klachten ondervonden. En na maanden van amper verbetering gaat het toch opeens snel en heb ik nu nog wat klachten bij bepaalde bewegingen, zoals met een ballenwerper een balletje gooien voor de hond :+ .

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Ja hier ook al jaren zoet mee. Eerste jaar behoorlijk heftig, ben een bandje gaan dragen hoog om mijn onderarm ter ondersteuning van de pees en oefeningen gaan doen in combinatie met massage en tape van de fysio. Ook een ergonomische muis aangeschaft en rust genomen waar kon van uitmesten ed.

Nog steeds bij kleine herhaalde bewegingen speelt het flink op, in de winter meer dan in de zomer. Ook hier klachten tot in de vingers en nek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Ik heb een speciale brace gedragen, die de druk van de pees afhaalt. Toen was ik er met een paar weken vanaf. Ik kon toen ik echt klachten had niet eens een theekopje vasthouden.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Ik had aan allebei mij ellebogen tennisellebogen tegelijk. Ontzettend leuk was dat. Bij mij is het ook heel lang ingetaped geweest en na de tape heb ik van die braces erom heen gehad.
En elke week fysio.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Ik drukte op versturen ipv mn internet weg drukken.. had zingende kindjes aan de deur.
Maar ik heb er ong 4 maanden last van gehad. Heb nu helemaal geen klachten meer.
Ze hebben er ook 1 x naalden in gestoken, was niet fijn maar heeft wel geholpen.
Zo ver ik mij kan herinneren had ik verder geen oefeningen van de fysio gekregen.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

mala26 schreef:
Ik had aan allebei mij ellebogen tennisellebogen tegelijk. Ontzettend leuk was dat. Bij mij is het ook heel lang ingetaped geweest en na de tape heb ik van die braces erom heen gehad.
En elke week fysio.

Dat klinkt echt verschrikkelijk vervelend -O- Ik had een mysterieuze combinatie van geblokkeerde trapezius R + tenniselleboog & omavinger R en dat vond ik dagdagelijks al afschuwelijk irritant. 2 kanten tegelijk? Ik zou huilen.
Hoop dat je het kan onderhouden dat het wegblijft :knuffel:

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

sevenofnine schreef:
mala26 schreef:
En elke week fysio.

Dat klinkt echt verschrikkelijk vervelend -O- Ik had een mysterieuze combinatie van geblokkeerde trapezius R + tenniselleboog & omavinger R en dat vond ik dagdagelijks al afschuwelijk irritant. 2 kanten tegelijk? Ik zou huilen.
Hoop dat je het kan onderhouden dat het wegblijft :knuffel:

Ja was niet leuk. Heb echt wel periodes gehad dat ik stond te huilen van de pijn, en ik doe niet aan huilen en al helemaal niet op mijn werk.
Maar ik werkte in de ochtend in een boekenwinkel met pakketpunt, dus veel tillen en smiddags op stal met veel jonge hengsten en veel mesten. Was niet een leuke combinatie op dat moment.

Dat van jou klinkt ook niet fijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:01

Lasertherapie, ben je er zo vanaf. En een andere muis zodat het niet meer terugkomt. Ik heb zelf een Logitech met een trackball bij mijn duim. Nooit meer last gehad.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:12

En voor de extra 15% verlichting ook een ergonomisch toetsenbord en je bent helemaal beschermd :j
Scheelt echt heel veel!
Heb nog wel een tip voor een muis: Unimouse Contour
Die kun je qua verticaalheid ook nog veranderen. Ik kreeg zelf weer opnieuw last als ik weer vast zat in de verticale positie. Maar dan kun je ‘m een paar graden horizontaler maken; et voila, nergens meer last van. Ook de duimpositie is in te stellen bij deze muis. Z’n geld meer dan waard.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Desty schreef:
En voor de extra 15% verlichting ook een ergonomisch toetsenbord en je bent helemaal beschermd :j
Scheelt echt heel veel!
Heb nog wel een tip voor een muis: Unimouse Contour
Die kun je qua verticaalheid ook nog veranderen. Ik kreeg zelf weer opnieuw last als ik weer vast zat in de verticale positie. Maar dan kun je ‘m een paar graden horizontaler maken; et voila, nergens meer last van. Ook de duimpositie is in te stellen bij deze muis. Z’n geld meer dan waard.

Ik vind iedere muis die je moet bewegen een belasting. En dat is deze ook.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Je kan de snelheid van de muis ook nog instellen. Maar ieder zijn ding!

Vader83

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:53

Bij krachttraining wil het wel helpen de duim niet te gebruiken. Straps bij rows en of deadlifts. En suicide grip bij bankdrukken. Heb zo toch behoorlijk zwaar door kunnen trainen met tenniselleboog. Advies van fysio destijds.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

SusanH schreef:
Ik heb een speciale brace gedragen, die de druk van de pees afhaalt. Toen was ik er met een paar weken vanaf. Ik kon toen ik echt klachten had niet eens een theekopje vasthouden.

Die heb ik ook gebruikt en was er zo vanaf. Het is nog een keer teruggekomen en toen was het weer zo opgelost met die brace.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

SusanH schreef:

Die heb ik ook gebruikt en was er zo vanaf. Het is nog een keer teruggekomen en toen was het weer zo opgelost met die brace.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Ik heb een brace gebruikt toen het op zijn ergst was, die bracht wel verlichting in de klachten, maar het meest helpend tot nu toe is de chiropractor, die rukt het als het ware los. De eerste keer dat hij dat deed was het ontzettend pijnlijk, maar daarna namen de klachten acuut enorm af en komen nu af en toe langsfietsen bij verkeerde inspanning. Ik kan wel weer gewoon normaal functioneren in principe, en dat was voor de brace wel echt een dingetje.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:18

Dank voor jullie reacties. Ik ga zeker een andere muis proberen, want is dit tot nu toe wel het meest genoemde.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:20

Estera schreef:
Een echte tenniselleboog duurt qua herstel volgens mijn fysio 9 maanden tot een jaar en is meer een peesprobleem dan een spierprobleem. Vandaar ook de herstelduur.

Ik denk dat ik vanaf maart klachten heb en vanaf begin juli naar de fysio ga. Er valt helaas niet veel te doen, behalve shockwave-therapie op de pees en de overbelaste spieren los te masseren. Van vingers tot in de nek heb ik klachten ondervonden. En na maanden van amper verbetering gaat het toch opeens snel en heb ik nu nog wat klachten bij bepaalde bewegingen, zoals met een ballenwerper een balletje gooien voor de hond :+ .

Ik ben helaas ook bang dat dit nog wel eventjes gaat duren. Gezien ik nu ook krachtverlies heb in mijn arm zelf.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:24

Audesta schreef:
Ja hier ook al jaren zoet mee. Eerste jaar behoorlijk heftig, ben een bandje gaan dragen hoog om mijn onderarm ter ondersteuning van de pees en oefeningen gaan doen in combinatie met massage en tape van de fysio. Ook een ergonomische muis aangeschaft en rust genomen waar kon van uitmesten ed.

Nog steeds bij kleine herhaalde bewegingen speelt het flink op, in de winter meer dan in de zomer. Ook hier klachten tot in de vingers en nek.

Dat klinkt wel heftig dat je er nog steeds last van hebt. Hopelijk ben je ook snel weer klachtenvrij

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:29

mala26 schreef:
En elke week fysio.

Ik drukte op versturen ipv mn internet weg drukken.. had zingende kindjes aan de deur.
Maar ik heb er ong 4 maanden last van gehad. Heb nu helemaal geen klachten meer.
Ze hebben er ook 1 x naalden in gestoken, was niet fijn maar heeft wel geholpen.
Zo ver ik mij kan herinneren had ik verder geen oefeningen van de fysio gekregen.

Tegelijk ook, wat een geluk heb jij, niet dus. Ben je nu wel volledig klachten vrij?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:30

Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat ik er vanaf was. En het is altijd een zwakke plek gebleven. Af en toe speelt het weer op. Vooral zware tassen dragen, ik heb dan ook een Grannybag voor de boodschappen. Ideaal. En ik heb al jaren een trackball muis.

Zo'n bandje helpt ook goed trouwens.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:34

Vader83 schreef:
Bij krachttraining wil het wel helpen de duim niet te gebruiken. Straps bij rows en of deadlifts. En suicide grip bij bankdrukken. Heb zo toch behoorlijk zwaar door kunnen trainen met tenniselleboog. Advies van fysio destijds.

Mijn trainingen zijn nu volledig aangepast zodat ik wel gewoon kan doortrainen, maar zonder mijn arm te zwaar te belasten. Gek genoeg heb ik bij bankdrukken altijd al de suïcide grip, voelt fijner. Al zijn de meningen hierover wel verdeelt.

Wel fijn dat je hierdoor wel gewoon hebt kunnen doortrainen.