Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en daarna wil je niet meer anders. RSI was vlotjes weg.
. mala26 schreef:Ik had aan allebei mij ellebogen tennisellebogen tegelijk. Ontzettend leuk was dat. Bij mij is het ook heel lang ingetaped geweest en na de tape heb ik van die braces erom heen gehad.
En elke week fysio.
Ik had een mysterieuze combinatie van geblokkeerde trapezius R + tenniselleboog & omavinger R en dat vond ik dagdagelijks al afschuwelijk irritant. 2 kanten tegelijk? Ik zou huilen.
sevenofnine schreef:mala26 schreef:Ik had aan allebei mij ellebogen tennisellebogen tegelijk. Ontzettend leuk was dat. Bij mij is het ook heel lang ingetaped geweest en na de tape heb ik van die braces erom heen gehad.
En elke week fysio.
Dat klinkt echt verschrikkelijk vervelendIk had een mysterieuze combinatie van geblokkeerde trapezius R + tenniselleboog & omavinger R en dat vond ik dagdagelijks al afschuwelijk irritant. 2 kanten tegelijk? Ik zou huilen.
Hoop dat je het kan onderhouden dat het wegblijft
Desty schreef:En voor de extra 15% verlichting ook een ergonomisch toetsenbord en je bent helemaal beschermd![]()
Scheelt echt heel veel!
Heb nog wel een tip voor een muis: Unimouse Contour
Die kun je qua verticaalheid ook nog veranderen. Ik kreeg zelf weer opnieuw last als ik weer vast zat in de verticale positie. Maar dan kun je ‘m een paar graden horizontaler maken; et voila, nergens meer last van. Ook de duimpositie is in te stellen bij deze muis. Z’n geld meer dan waard.
SusanH schreef:Ik heb een speciale brace gedragen, die de druk van de pees afhaalt. Toen was ik er met een paar weken vanaf. Ik kon toen ik echt klachten had niet eens een theekopje vasthouden.
SusanH schreef:Ik heb een speciale brace gedragen, die de druk van de pees afhaalt. Toen was ik er met een paar weken vanaf. Ik kon toen ik echt klachten had niet eens een theekopje vasthouden.
Estera schreef:Een echte tenniselleboog duurt qua herstel volgens mijn fysio 9 maanden tot een jaar en is meer een peesprobleem dan een spierprobleem. Vandaar ook de herstelduur.
Ik denk dat ik vanaf maart klachten heb en vanaf begin juli naar de fysio ga. Er valt helaas niet veel te doen, behalve shockwave-therapie op de pees en de overbelaste spieren los te masseren. Van vingers tot in de nek heb ik klachten ondervonden. En na maanden van amper verbetering gaat het toch opeens snel en heb ik nu nog wat klachten bij bepaalde bewegingen, zoals met een ballenwerper een balletje gooien voor de hond.
Audesta schreef:Ja hier ook al jaren zoet mee. Eerste jaar behoorlijk heftig, ben een bandje gaan dragen hoog om mijn onderarm ter ondersteuning van de pees en oefeningen gaan doen in combinatie met massage en tape van de fysio. Ook een ergonomische muis aangeschaft en rust genomen waar kon van uitmesten ed.
Nog steeds bij kleine herhaalde bewegingen speelt het flink op, in de winter meer dan in de zomer. Ook hier klachten tot in de vingers en nek.
mala26 schreef:Ik had aan allebei mij ellebogen tennisellebogen tegelijk. Ontzettend leuk was dat. Bij mij is het ook heel lang ingetaped geweest en na de tape heb ik van die braces erom heen gehad.
En elke week fysio.
Ik drukte op versturen ipv mn internet weg drukken.. had zingende kindjes aan de deur.
Maar ik heb er ong 4 maanden last van gehad. Heb nu helemaal geen klachten meer.
Ze hebben er ook 1 x naalden in gestoken, was niet fijn maar heeft wel geholpen.
Zo ver ik mij kan herinneren had ik verder geen oefeningen van de fysio gekregen.
Vader83 schreef:Bij krachttraining wil het wel helpen de duim niet te gebruiken. Straps bij rows en of deadlifts. En suicide grip bij bankdrukken. Heb zo toch behoorlijk zwaar door kunnen trainen met tenniselleboog. Advies van fysio destijds.