Tot onze grote schrik hadden ik en mijn vriend een gemiddelde schermtijd van wel 4 uur per dag! Dit zette ons aan het nadenken.. Even uitrekenen: 4x7= 28 uur per week, 28x52= 1456 uur per jaar! Dit was voor ons zo'n grote shock dat we onszelf een uitdaging hebben gegeven. De gehele maand November zonder smartphone door brengen. Vooral om te zien of het ons bevalt, of we nu ook echt veel tijd over hebben en of we meer tot rust komen.
Dus twee Nokia GSM's opgehaald en iedereen even laten weten op whatsapp dat we gaan overstappen en dus mogelijk laat reageren maar we zijn nog wel bereikbaar. We hebben besloten om whatsapp op onze computers te houden. Zo kunnen we soms toch nog wel even reageren op onze sociale media maar hebben we dat niet de hele dag bij ons.
Nu zijn we 9 dagen onderweg en het bevalt enorm goed. Het lijkt alsof we veel meer vrije tijd hebben en ik verveel me soms zelfs! (hebben mensen hiervoor nog tips?
). We hebben veel dingen kunnen opvangen zoals een uitgeprinte agenda aan de koelkast, een kladblok voor boodschappen lijstjes, een memoblokje voor dingen die we moeten onthouden. Ons pasjeshouders zijn weer tevoorschijn gekomen en ik ben intussen prof in Snake spelen
. Ik ben heel benieuwd hoe de rest van de maand ons gaat bevallen en of we meer "problemen" tegen komen waar je eigenlijk je smartphone voor nodig bent. Voor nu is het nog goed op te vangen. Alle tips en ideeën of ervaringen zijn welkom! Het is voor ons een spontaan idee dus echt doorgedacht hebben we het niet, maar we willen het erg graag volhouden en het misschien wel verlengen als het ons bevalt!
, wij doen het altijd in de "Yule" dus zo tussen kerst en oud en nieuw
. Mijn gemiddelde schermtijd was 14 uur en nu ongeveer nog 4 uurtjes. Maar dat is bijv een luisterboek luisteren, spotify, bellen en wat berichtjes beantwoorden en heel even bokt browsen. Tegen verveling ben ik weer gaan lezen, diamond painting, schrijven, sporten en verder gewoon serie kijken. En soms spontaan ff ergens een koffie doen met een goed boek.