Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gnome schreef:Ik heb er een maar de beperkingen bij jou liggen meer aan de grootte van je wasmachine. Met meer kg kun je alles in een keer wassen natuurlijk maar waarom voeg je niet gewoon ander spul toe als het niet in een keer kan. Handdoeken bijv?
Ik ervaar totaal geen van de dingen die jij beschrijft. Past makkelijk, is super snel droog, wasmachine kan gewoon centrifugeren.. Dus wat mij betreft prima aankoop.
Fortitude schreef:Nou ik heb er 3 van Zelesta en 2 van Ynot en die zijn allemaal binnen een uur droog als ik ze aan het wasrek hang, die druppen ook echt niet.
Zelesta heeft tabellen met hoe groot je wasmachine moet zijn voor een dekbed. Ik heb maar een 7kg dus daar passen alleen 1 persoons dekbedden in. Als ik daar een grotere in stop gaat dat ook fout, misschien is dat je probleem?
De dekbedden die wij hebben drogen heel snel, binnen 3 uurtjes oid droog, en ik was ze elke week. Ze zijn van katoen en redelijk dik. Je moet wel een grote wasmachine hebben, anders centrifugeert hij niet. Is ook slecht voor een kleine machine, je loopt best een risico dat hij daarvoor stuk gaat. Echter zou dat bij jou geen probleem moeten zijn. Wel gek dat hij dan niet centrifugeert 

Gnome schreef:11 kg is zat maar waarom is het in jouw ogen onverwacht dat je minder erbij kunt doen als er een heel dekbed bij in gaat ipv alleen de hoes? Dat is toch volkomen logisch dat je dan niet nog evenveel kunt toevoegen?
Als je dat niet wilt, snap ik niet dat je zo'n ding überhaupt aanschaft. Het is ontworpen om mensen het gemak te geven van een 'direct' opgemaakt dekbed ipv te klooien met de hoes. Dat moet je belangrijker vinden dan minder wassen draaien natuurlijk.
Thats_Me schreef:Logisch toch dat je bij een dekbed meer ruimte nodig hebt in de wasmachine dan bij alleen een dekbedhoes. Dat is geen hogere wiskunde. Had je vooraf al kunnen bedenken dus klagen in deze en het een nadeel noemen vind ik niet terecht. Je hebt gewoon een verkeerde keuze gemaakt doordat je het je anders had voorgesteld. Oftewel een miskoop, die iedereen wel eens maakt. Je hebt dan twee keuzes oftewel accepteren dat je een extra wasje draaid of weer overstappen op je oude systeem.
germie schreef:Gnome schreef:11 kg is zat maar waarom is het in jouw ogen onverwacht dat je minder erbij kunt doen als er een heel dekbed bij in gaat ipv alleen de hoes? Dat is toch volkomen logisch dat je dan niet nog evenveel kunt toevoegen?
Als je dat niet wilt, snap ik niet dat je zo'n ding überhaupt aanschaft. Het is ontworpen om mensen het gemak te geven van een 'direct' opgemaakt dekbed ipv te klooien met de hoes. Dat moet je belangrijker vinden dan minder wassen draaien natuurlijk.
Ik schrijf nergens dat het niet logisch is. Maar mensen doen alsof het allemaal zo fantastisch is. Maar ik loop dus tegen de nadelen aan. En die benoem ik. Maar nu ik het dus heb vind ik de nadelen vele malen groter dan de zgn. voordelen.
De meeste mensen zijn enthousiast over wasbare dekbedden, maar ik kennelijk niet en vraag me dus af of ik de enige ben. Zo te lezen niet, gelukkig.
En de wasmachine CENTRIFUGEERT GOED, maar dus NIET ALS HET GEWICHT NIET GOED TE VERDELEN IS, wat dus gebeurde met de eerste keer wassen.
Ik denk dat ik gewoon voor het grote dekbed maar wat hoezen ga kopen, dan kan ik die ook gebruiken. Ik heb voor de kleine maat al hoezen, want heb ook nog een donzen dekbed.