Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
senna21 schreef:Dat klinkt hoopvol! Zou dit ook een oplossing kunnen zijn voor de vele post Covid patiënten?
Sterkte. Ik ga voor je duimen dat het werkt.
Dee_Es schreef:Wat een verhaal Marieke. Ik hoop dat de medicatie aanslaat en ik wens je heel veel sterkte.
Doe je (familie/vrienden) mee met https://www.hetpaisprotest.nl/ ? Hoe meer mensen zich aansluiten hoe beter we PAIS onder de aandacht kunnen brengen.
Hannanas schreef:Helaas is pais een zowat nieuwe term voor ME (ME/cvs), bijna iedereen daarmee heeft namelijk ook een infectueus verleden. Low dose naltrexone helpt soms iets, soms niets. Ik hoop voor jou veel! Binnen de ME wordt dat al 20+ jaar gebruikt. Er is gelukkig ook online veel over te vinden voor als de opbouw per druppel te snel gaat. Ik duim voor je!
Onderzoek loopt helaas erg traag. COVID gaf een boost vanwege de wereldwijde incidentie maar ook daar zijn we weer jaren verder.
MyWishMax schreef:Ik heb niet deze diagnose maar wel de pots en in onderzoek naar mcas nadat een pfeiffer besmetting van anderhalf jaar al mijn klachten op liet vliegen. Daarvoor had ik het al, maar heb ook een aandoening (eds) waarbij bijna 3 kwart van de mensen meestal die andere ziektes ook hebben. Maar de pfeiffer heeft die klachten dus veel erger gemaakt. Ik heb het hele lijstje, alleen dan dus idd al hele leven ook.
Maar die koorts herken ik helemaal. Als ik over grens heen ga krijg ik koorts. Tegenwoordig nog maar zelden want ik ken mijn grenzen, alleen lagen die een stuk lager als wat ik toen deed. Misschien moet ik toch ook weer eens verder ermee en kijken of er iets is wat helpt. Al betwijfel ik het een beetje, omdat het dus sowieso al aanwezig was. Maar elke verbetering is iets.
Hopelijk vind jij ook iets ts! Wat fijn om eindelijk weer een arts te hebben die zo doorgezocht heeft en voor jezelf ook de diagnose!
Citaat:Extreme vermoeidheid die niet overgaat met rust
Verslechtering na inspanning (ook bij lichte inspanning)
Concentratieproblemen en vergeetachtigheid (“brain fog” hersenmist)
Slaapproblemen
Spier- en gewrichtspijn
Snelle hartslag of duizeligheid bij opstaan
Overgevoeligheid voor prikkels (licht, geluid, geur)
Buik- en darmklachten
Problemen met temperatuurregulatie
Allergie-achtige klachten (zoals bij MCAS)
Goof schreef:Citaat:Extreme vermoeidheid die niet overgaat met rust
Verslechtering na inspanning (ook bij lichte inspanning)
Concentratieproblemen en vergeetachtigheid (“brain fog” hersenmist)
Slaapproblemen
Spier- en gewrichtspijn
Snelle hartslag of duizeligheid bij opstaan
Overgevoeligheid voor prikkels (licht, geluid, geur)
Buik- en darmklachten
Problemen met temperatuurregulatie
Allergie-achtige klachten (zoals bij MCAS)
Dit is precies waar ik al jaren tegenaan loop! En nu na mijn burnout krijg ik het eigenlijk niet meer op de rit.
Bizar.
Maar ja, wat dan?
MyWishMax schreef:Ik heb dat pushen idd jaren gedaan tot ik volledig uitviel en echt niks meer kon. Zelfs gewoon opstaan, aankleden, 3 maaltijden eten en douchen was overbelasting. Dan kreeg ik echt enorme migraine/hoofdpijn aanvallen waarmee ik alleen maar kon slapen. En hoe meer ik deed, hoe vroeger ze kwamen. Ik heb nog steeds elke dag zon aanval, maar niet meer elke dag die extreme die ik toen had en soms pas stuk later op de dag. Maar gaat geen dag voorbij dat ik geen aanval heb. Die aanvallen komen altijd voor de koorts, de koorts is als ik toch nog meer over grenzen heen ga of geen rustdagen inplan. Ben zonder medicatie wel iets opgekrabbeld, maar heb nog steeds hulp via de wmo en kan 1 activiteit per dag. Dus 1 dag in de week grotere hoeveelheden koken, want dat kan ik de rest van de week niet, als ik fysio heb moet ik eerst aantal uur slapen en daarna even langs paard voor frisse lucht. Ik rijd wel, ook al is dat niet verstandig maar is het enige leuke en ontspannende wat ik nog heb. Maar dan wel met hulp na het rijden want naverzorgen en naar huis rijden red ik niet.
Die medicatie heb ik trouwens al vaker gehoord. Vooral in de VS wordt het vaker voorgeschreven, ook bij mensen met mijn ziekte. (Maar daar zijn ze sowieso veel verder met onderzoek en alles bij mijn ziektes en behandelingen om het leefbaarder te maken)