Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 10:17

Ik kan geen recent afvaltopic meer vinden, dus daarom ben ik hier op zoek naar lotgenoten.

Voor de 129831828e keer ga ik de strijd tegen mijn lekkere trek aan. Dit keer met een mooi doel. Als ik onder de 100 kilo kom, neem ik onze huidige auto over en koopt mijn vriend een andere. Best een leuke motivatie.

Daarnaast is het natuurlijk ook veel gezonder als ik wat kilo's verlies. Ik heb een dochter van nu 18 maanden, die wil ik toch graag bij kunnen houden.

Wie strijdt er met mij mee?

pommetje1

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 10:39

Lieve ts,

Ik ken je gevoel, al mijn hele leven veel te zwaar..
Ik ben nu al 2 jaar op gewicht, en zonder strijd, dat gun ik jouw ook van harte.
Ik volg the new food, ik zou gewoon eens op hun website rond snuffelen als ik jouw was.. echt, een gezond gewicht hoeft geen strijd te zijn met jezelf uit te hongeren, maar een prachtige reis waarbij je jezelf elke dag gezonder en slanker eet. Ik wens je heel veel succes.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 10:48

Ik doe mee. Inmiddels al bijna 7 kg kwijt, maar minstens nog zoveel te gaan.
Ik doe een combinatie van khd arm en intermitted fasting. Dat lijkt tot nu toe best goed te gaan. Niet snel, maar snel genoeg. Plus dat ik me er heel goed door voel. Ook niet onbelangrijk.
Mijn stok achter de deur is overigens een rijles. Te paard wel te verstaan. Ik moet toch ook een keer mijn jonkie gaan beleren en dat is het wel fijn als ik daarvoor al weer wat uren te paard kan maken :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 11:05

Ik heb the new food even bekeken, maar dat is niet iets dat bij mij past. Daarbij moet mijn vriend op dit moment FODMAP eten, dus ons avondeten is al aardig beperkt. Ik heb noet de energie om verschillende maaltijden te gaan koken.

Dat is een goed doel! Als ik nog wat meer afval, kan ik ook op de paarden rijden van mn (ex)stalgenoot. Ook een leuk vooruitzicht

Mijn aanpak voor nu is mijn eten bijhouden, na het avondeten niks meer snacken en mijn beweging zien te vermeerderen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:24

Niet vergeten vocht toe te voegen, nu gaat dat vaak als je meer gaat bewegen/zweten een soort van vanzelf. Maar spoelen met die handel haha.

FODMAP lijkt wel te passen in een KHA arm dieet als ik het zo lees. Dat zou voor jou ook fijn zijn om met mee te eten. Scheelt gedoe met koken en zo kan je samen lekker eten.
De Rendang van Low Carb Chef is om te smullen! (mits je niet vega eet).

Heel veel succes, hopelijk bereik je je doel en hou je het ook daarna vol.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:18

Afgelopen 2 dagen naar de dierentuin geweest. Lekker veel gelopen. Gister voor lunch een kleine wrap besteld.
Vandaag zin in frietjes, dus heel licht ontbeten zodat er ruimte was voor een hamburger en frietjes.

Mijn vriend heeft allerlei snacks gehaald voor de airfryer en is mij steeds vanalles aan het aanbieden... deze afwijzen lukt op dit moment ook goed.

Moet wel zeggen... het is de tijd van de maand en heb enorm zin chocolade. Ik hoef alleen geen boodschappen te doen vandaag en we hebben het niet in huis.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

Kennen jullie lazyfitgirl op Instagram? Ik adviseer iedereen om eens bij haar te kijken.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Ik wil wel meepraten als ik hier welkom ben of course! Ik ben inmiddels -25kg en echt heel erg trots op mezelf.

Lazyfitgirl is ook een goede. Eiwitten en vezels zijn super belangrijk trouwens!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

EmptyWords schreef:
Mijn vriend heeft allerlei snacks gehaald voor de airfryer en is mij steeds vanalles aan het aanbieden... deze afwijzen lukt op dit moment ook goed.

Ehm, hij weet toch dat je af wilt vallen?! Niet echt helpend dan van hem zeg!
Of test hij je wilskracht hiermee of zo?
Of wil hij toch stiekem zijn auto niet kwijt.

Je hebt hem hier hopelijk wel op geattendeerd, ik vind het niet kunnen om je vriendin zo te behandelen.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:11

Ik ook niet, jeetje. En af en toe een snack uit de airfryer kan ook helemaal geen kwaad natuurlijk.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:15

cissy schreef:
EmptyWords schreef:

Ehm, hij weet toch dat je af wilt vallen?! Niet echt helpend dan van hem zeg!
Of test hij je wilskracht hiermee of zo?
Of wil hij toch stiekem zijn auto niet kwijt.

Je hebt hem hier hopelijk wel op geattendeerd, ik vind het niet kunnen om je vriendin zo te behandelen.

Over het algemeen denkt hij prima me hoor, alleen hij is in zijn eentje boodschappen wezen doen en heeft dingen gevonden die we normaal niet hebben. Hij is af en toe nogal Impulsief. Daarna vindt hij het gemeen als hij in zijn eentje eet.

Nu moet hij gaan testen op IBS en zal waarschijnlijk het FODMAP dieet moeten gaan volgen, dan mag hij bijna niks meer eten. Dus ik laat hem nog maar even een uitspatting hebben. Daarbij is het vakantie en dan snoept hij wat meer en vaker. Met het werkritme is hij beter is alles weerstaan dan ik

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Ik kan me aansluiten. Ik werk nu 2,5 jaar op kantoor na banen die altijd beweging inhielden en de groei met ruim 13 kilo is wel enorm. Ik dacht nog als we in april verhuisd zijn met een huis aan het bos dan ga ik automatisch meer stappen zetten komt wel goed. Je raadt het al het is nu oktober en het is alleen meer gewicht dan minder geworden. Dus de knop is om.

Ik probeer het alleen elke keer weer en het gaat weer mis. Die vervaldagen zijn zo naar en dan is het snacken, snacken en ik start maandag weer... Zo blijf ik inmiddels wel op gelijk gewicht maar niet wat ik wil. En dan heb ik ook zo'n vriend die alles eet wat los en vast zit en hij heeft er geen last van.

Inmiddels ben ik twee weken serieus bezig al had ik vanmiddag helaas weer een terugvalmoment. Hopelijk zie ik dat niet te veel terug. Het begin voelt ook altijd zo ontzettend moeilijk die eerste kilo's, als de eerste paar serieus kwijt ben wordt het makkelijker.

Oh ja de knop ging bij mij ook nog meer om toen ik steeds last van mijn maag had als ik op bed ging liggen. Ik ben geen kookheld, de airfryer is structureel gebruik, maar nu meer met kipfilet en aardappelschijfjes. Ik ben een slechte eter maakt het allemaal niet makkelijker helaas.

Oh jaar hier mocht twee harige spinnende monstertjes erbij komen als ik de strijd had gewonnen, maar die mogen alweer eerder komen dus die belofte hielp niet echt :')

Leuk om elkaar in het topic te motiveren en te strijden.

Wat is anderen hun doel? Ik weet dat 0,5 per week gezond is maar het klinkt heel traag dus ik hoop op iets meer, maar ik wil nog wel af en toe van een koekje en chocolade kunnen genieten :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:04

Welkom Daihyo, Furst en Faniek.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

Ik meld me ook! Helaas door medicatie veel aangekomen, dus ik wil graag 10 kilo kwijt. Morgen een afspraak met de huisarts omdat ik nog steeds maar blijf aankomen, ondanks dat ik heel steady eet, minder met koolhydraten, genoeg slaap, genoeg drink en aan mindfulness doe. Ik viel altijd heel makkelijk af, dus dit is nu wel echt een domper. Ik plan met lijstjes, waarin ik ook af en toe ongezonde dingen of alleen een doel plan, omdat ik vroeger een eetstoornis heb gehad en niet wil doorslaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:52

Welkom :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Ik wil jullie helemaal niet aan afvalpillen en medicatie helpen etc hoor, maar het kan wel echt heel erg helpen! Daar is hier ook een topic voor te vinden :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:59

Dat topic volg ik al een tijdje. Ik merk dat ik daar op dit moment nog niet aan toe ben

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

EmptyWords schreef:
Afgelopen 2 dagen naar de dierentuin geweest. Lekker veel gelopen. Gister voor lunch een kleine wrap besteld.
Vandaag zin in frietjes, dus heel licht ontbeten zodat er ruimte was voor een hamburger en frietjes.

Sorry maar met deze mindset ga jij echt niet afvallen. Je duwt met een hamburger met friet makkelijk 1000 calorieën naar binnen. Je moet dat gewoon niet meer eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:53

janderegelaa schreef:
EmptyWords schreef:

Sorry maar met deze mindset ga jij echt niet afvallen. Je duwt met een hamburger met friet makkelijk 1000 calorieën naar binnen. Je moet dat gewoon niet meer eten.

Ik wil niet snel een hoop kilo's afvallen, ik wil mijn gewoontes aanpakken.
Ik ga niet mijn hele leven geen frietjes en een hamburger meer eten als ik een keer een dagje uitga.

Als ik dit iedere dag zou doen... ja, dan is dit inderdaad een hele slechte keuze.
Maar je leefstijl veranderen gaat niet over 1 dag of 1 maaltijd. En zoals gezegd, ik heb er rekening mee gehouden en naast alle stappen die je in een dierentuin zet, heb ik vanavond nog 2 uur bewogen.
Dus nee, ik voel me niet schuldig over een kleine side dish frietjes en een kipburger.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:22

Het is ook echt niet gek om een keer te zondigen. Anders hou je het niet vol. Wij doen dat in het weekend. Voor de rest van de week haal ik het ook niet in huis. En omdat we khd arm eten, zijn de snacks vaak snoepgroenten + blokje kaas + stukje worst. Of nootjes. Toch snacken, maar niet enorm zondigen.
En een wat ongezondere maaltijd in het weekend. Afgelopen weekend hebben we voor het eerst sinds 2 maanden een patatje gehaald. Maar de doordeweekse dagen zijn heel strikt. En dan mag een dag in het weekend zondig best wel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:24

EmptyWords schreef:
janderegelaa schreef:

Ik wil niet snel een hoop kilo's afvallen, ik wil mijn gewoontes aanpakken.
Ik ga niet mijn hele leven geen frietjes en een hamburger meer eten als ik een keer een dagje uitga.

Als ik dit iedere dag zou doen... ja, dan is dit inderdaad een hele slechte keuze.
Maar je leefstijl veranderen gaat niet over 1 dag of 1 maaltijd. En zoals gezegd, ik heb er rekening mee gehouden en naast alle stappen die je in een dierentuin zet, heb ik vanavond nog 2 uur bewogen.
Dus nee, ik voel me niet schuldig over een kleine side dish frietjes en een kipburger.

Tja, jij zegt: ik ga voor de 129831828e keer de strijd tegen lekkere trek aan. Die heb je nu al verloren….Empty Words.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:47

Nee hoor, die heb ik zeker niet verloren.

Ik verlies die strijd als ik niks meer bijhoud en iedere dag repen chocolade naar binnen werk.

Als ik gepland wat lekkers eet, er andere dingen voor laat en aan het eind vand e dag bewust een calorietekort heb behaald, is mijn doel die dag prima gehaald.

En met de beweging die ik gehad heb vandaag, heb ik (met de burger en de friet) bijna 1000 calorieën meer verbrand dan gegeten. Dus een geslaagde dag.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:08

Hartstikke goed!
Hoe hou jij je calorieën bij?
Ik had me begin juni aangemeld bij GetFitGirl. Hartstikke lekkere recepten, maar ik merk dat voor mezelf de complete boodschappenlijst veel te duur is, waardoor ik het merendeel van de ingrediënten niet in huis heb en alles constant moet aanpassen in de app. Ik blijf wel dagelijks onder de aanbevolen hoeveelheid calorieën en beweeg meer, maar ben nog niks afgevallen. Daardoor gemerkt dat ik toch weer meer begon te snoepen omdat het toch niet werkt.
Omdat komend voorjaar mijn nieuwe pony wordt ingereden en ik er eigenlijk zelf ook wel op wil moet er wel wat gewicht af.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:14

janderegelaa schreef:
Tja, jij zegt: ik ga voor de 129831828e keer de strijd tegen lekkere trek aan. Die heb je nu al verloren….Empty Words.

Een zuurtje teveel op? :+

TS, zet hem op. Ik wil ook heel graag kilo’s kwijt. Zit nu op 88 kg, en mijn doel is toch minstens 70 kg.

Hou jij nu enkel je calorieën bij?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:15

Ik houd het bij in de Samsung health app. Heb ook een Samsung smartwatch die mijn beweging etc bijhoudt en dus inschat hoeveel calorieën ik op een dag verbrand. Zal vast niet 100% kloppen, maar geeft een prima indicatie