Nu benoemde de tandarts vorige keer al het idee om voor een nachtbeugel te gaan en zei ik dat ik wil wachten tot het weer los komt. Ik voel nu gewoon een drempel om te bellen
Hoe is jullie ervaring met een nachtbeugel? Hoe lang gaat het mee? Heb je er last van? Ik ben al een lichte slaper, dus ben ergens bang dat ik er van wakker ga liggen. En hoe hou je het goed schoon? Tandenpoetsen doe ik minimaal twee keer per dag, maar dan moet ik ook consequent de nachtbeugel poetsen en ik ben toch bang dat het na verloop van tijd niet meer lekker gaat ruiken of niet meer goed schoon wordt etc.
Of zal ik in plaats van de tandarts nu eerst een consult bij een orthodontist aanvragen. Ik hoop vooral ook dat er niet te veel kosten bij komen kijken. Als het eenmalig en een goede investering is dan heb ik er wel wat voor over natuurlijk want nu zit ik elk half jaar met ongemak en kosten alleen voor de spalk.
(wel een op maat gemaakte dan uiteraard)
Boven kan ik geen spalk en onder gaat het precies anders schuiven daar waar de spalk ophoudt
In overleg met mijn tandarts daarom ook voor knarsplaten gegaan. Ik slaap beter dan wanneer ik mijn retainer niet in heb, minder last van extreme spanning op mijn kaken/kaakspieren en geen los spalkje meer