Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Elisa2 schreef:De meeste vrouwen in de overgang krijgen eerst de diagnose Burn out.
Goof schreef:Elisa2 schreef:De meeste vrouwen in de overgang krijgen eerst de diagnose Burn out.
Wat het natuurlijk ook gewoon kan zijn, zeker gezien wat TS allemaal heeft moeten verwerken en nog steeds aan het verwerken is.
TS, je zei dat je bloed goed was. Heb je ook op hormonen laten prikken? Als daar niets uitkwam zal er nog geen sprake zijn van de overgang, kan je die in ieder geval wegstrepen.
verootjoo schreef:‘De meeste vrouwen in de overgang krijgen eerst de diagnose burn-out’? Dat suggereert dat er enorm veel vrouwen in die leeftijd thuis zitten met een burn-out
Gelukkig is dat niet zo.
Overgang is heftig, maar de leeftijdsfase ook. Onderschat dat niet. Het is ook de fase waarin puberhormonen (als je kinderen hebt) en je eigen hormonen door het huis gieren en de fase waarin je eigen ouders zorgbehoeftig worden of overlijden. Er zijn best wat vrouwen die zich ‘gesandwicht’ voelen.
En als ik zie wat je te verduren hebt gekregen TS, klinkt het mij als een combi van veel op je bord, niet-helpende hormonen en vermoeidheid die eruit komt.
Goed dat je naar een psycholoog gaat
Storm schreef:[MWS] Overgang? Mezelf een beetje kwijt zijn
2,5 jaar geleden opende ik dit topic. Je bent daar ook welkom!
Nu ook al sinds die tijd aan de Femoston en ben gelukkig weer redelijk mezelf.
En het klopt dat heel veel vrouwen in de overgang een stickertje krijgen met 'burn out' erop.
Maar op onze leeftijd ga je ook meer meemaken met je eigen ouderwordende ouders, en er beginnen soms al mensen weg te vallen om je heen. Je kinderen worden groter en kunnen problemen hebben met op eigen benen te staan. En dan ook die rothormonen erbij. Dat stickertje kan dus ook best (deels) kloppen.
Ik vind het best pittig hoor.
Boheme schreef:D__S schreef:Andere insteek: eens gaan praten met een psycholoog?
Die had ik nog even moeten vermelden, dit doe ik al. Maar heb niet het idee dat dat helpt. Ja het is fijn om met iemand te praten maar die gooit het ook op stress of overgang.
Goof schreef:Elisa2 schreef:De meeste vrouwen in de overgang krijgen eerst de diagnose Burn out.
Wat het natuurlijk ook gewoon kan zijn, zeker gezien wat TS allemaal heeft moeten verwerken en nog steeds aan het verwerken is.
TS, je zei dat je bloed goed was. Heb je ook op hormonen laten prikken? Als daar niets uitkwam zal er nog geen sprake zijn van de overgang, kan je die in ieder geval wegstrepen.