Mijn paard wordt geholpen met loslaten, waar kan ik zelf naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Mijn paard wordt geholpen met loslaten, waar kan ik zelf naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 13:07

Gekke titel misschien :+

Mijn merrie wordt preventief behandeld: osteopaat, massage en vandaag de fysio inclusief acupuntcuurnaalden. Dit ervoor te zorgen dat ze goed in haar vel zit en los kan laten.

Zelf doe ik dit natuurlijk nooit.. Nu heb ik wel een paar spanningsvolle weken en na alle heisa lijkt het voor mezelf ook wel prettig om al die spanning iets gemakkelijker los te kunnen laten. Maar bij wie moet ik dan zijn?

Als ik internet zo lees zoek ik geen osteo of fysio, maar wat dan wel?

Ik ben vast niet de enige die dit heeft, dus ik ben benieuwd naar tips :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:10

Ik ga zelf 1x in de 3 weken naar een thaise masseuse.
Zij richt zij specifiek op mijn rug, schouders en nek.

Het is geen prettige massage, het doet 'pijn' en dag daarna heb ik ook wel spierpijn.
Maar daarna ben ik haar zo ontzettend dankbaar dat ze mij weer 'los' heeft gekregen.

Dus ik zou zeggen dat een Thaise masseuse jou misschien wel kan helpen daarbij.

Babootje

Re: Mijn paard wordt geholpen met loslaten, waar kan ik zelf naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:15

Acupunctuur behandeling kan veel helpen. Maar ik zou een osteo voor je zelf ook zeker niet uitsluiten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:16

Heb je last van je lijf, spieren? Of net als je paard preventief?

Een stevige massage is al fijn als je niet specifiek klachten hebt.
Heb je wel klachten dan kan je gerichter zoeken naar een peut of paat.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:17

Ik heb goede ervaringen met een Chiropractor :j Deze werkt mijn nek en rug altijd los.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 13:21

belle_boef schreef:

Ik merkte de laatste weken dat als ik opstond van de stoel op kantoor dat mijn benen voelen alsof er een soort spierpijn in zit, terwijl ik niks specifieks heb gedaan om spierpijn te krijgen. Dus na een poosje viel het kwartje dat dit waarschijnlijk een boel spanning is die vast gaat zitten. Spanning die ontstaat door het nadenken over vele opties momenteel en keuzes die gemaakt moet worden.

Verder zit ik redelijk goed in elkaar (denk ik :+ ) en heb ik nog echt ergens last van. Maar het lijkt me een prettig idee om met wat extra hulp alle heisa straks achter me te kunnen laten.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:22

Misschien niet direct gefocust op je lichaam en spieren, maar als het gaat om spanning en stress kan ik je ongetwijfeld helpen. Je mag altijd een berichtje sturen dan kan ik even met je meedenken en kijken wat passend is. Ook omtrent andere richtingen. :j

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:24

Dagje ontspanning plannen. Sauna, evt. Icm een massage. Even tijd voor jezelf inplannen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:25

Een haptotherapeut zou hier ook bij kunnen helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:57

Kijk ook eens naar cranio sacraal.
:j

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:03

Sportmassage kan ook helpen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:06

Dat kan ook komen door slechte of verkeerde schoenen .Zou het eerst daar zoeken en lekker vroeg naar bed gaan .

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:09

Ik doe aan yin yoga. Heerlijk uurtje ontspannen elke week en even alles loslaten. Werkt ook preventief! Verder doe ik voor mezelf aan onderhoud via shiatsu behandelingen en af en toe de fysio. En ik probeer een goede conditie te hebben.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:57

Ik ga voor mijn rug klachten (die zit na een paar maand helemaal vast) naar een chiropractor. Waarna ik me 2 dagen bont en blauw voel haha maar erna echt weer helemaal los en geen pijn meer heb.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 15:01

Ik zou ook craniosacraaltherapie aan willen raden :-)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 15:32

Ja, ook hier zeg ik cranio :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 15:37

Ik zou voor wat lessen yoga kiezen, daarbij doe je oefeningen om fysiek en mentaal een beetje los te laten. Die kan je eventueel ook gewoon zo af en toe doen thuis als je weer een drukke dag hebt gehad oid. Een masseur oid kan je wel los maken maar als je ook nog steeds stress hebt ga je misschien toch weer vasthouden in je lijf.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:37

Chantalla schreef:
belle_boef schreef:

Ik merkte de laatste weken dat als ik opstond van de stoel op kantoor dat mijn benen voelen alsof er een soort spierpijn in zit, terwijl ik niks specifieks heb gedaan om spierpijn te krijgen. Dus na een poosje viel het kwartje dat dit waarschijnlijk een boel spanning is die vast gaat zitten. Spanning die ontstaat door het nadenken over vele opties momenteel en keuzes die gemaakt moet worden.

Verder zit ik redelijk goed in elkaar (denk ik :+ ) en heb ik nog echt ergens last van. Maar het lijkt me een prettig idee om met wat extra hulp alle heisa straks achter me te kunnen laten.

Heb je het idee dat je vooral fysiek (in je lichaam) of mentaal (in je hoofd) los mag laten ? En als het mentaal is (wat er altijd fysiek uit kan komen) wil je dan wel loslaten of wil je geholpen worden met het maken van keuzes ? Want alle opties loslaten is misschien ook niet de manier ...

Lichaam en geest/brein werken samen en zijn met met elkaar verbonden en er zijn dus meerdere ingangen mogelijk. Misschien kan je ook kijken naar "oefeningen" voor zelfregulatie.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:58

Je kunt ook eens kijken of er iemand in de buurt zit die de Manuele methode Dr. Meyer doet.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 18:03

jetm schreef:
Heb je het idee dat je vooral fysiek (in je lichaam) of mentaal (in je hoofd) los mag laten ? En als het mentaal is (wat er altijd fysiek uit kan komen) wil je dan wel loslaten of wil je geholpen worden met het maken van keuzes ? Want alle opties loslaten is misschien ook niet de manier ...

Lichaam en geest/brein werken samen en zijn met met elkaar verbonden en er zijn dus meerdere ingangen mogelijk. Misschien kan je ook kijken naar "oefeningen" voor zelfregulatie.

Mentaal komt goed, een deel van de keuzes is inmiddels gemaakt en dat gaat allemaal orima. Geen grote drama ofzo, maar onder andere wel lang in spanning moeten wachten tot je iets hoort over een mogelijke koopwoning en tijdelijke tussenwoning. En dat slaat dus over op fysiek heb ik gemerkt.

Misschien bestaat het niet wat ik wil, maar het lijkt me een prettig idee dat als straks de rust in mijn volledig (of grotendeels) is teruggekeerd, dat ook lichamelijk nog dat extra zetje krijgt om het eruit te gooien.

Iedereen bedankt voor de tips! Een aantal klinken voor mij als ‘zo erg is het nou ook weer niet’ maar ik ga de verschillende opties eens goed bekijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:14

Ik ga eens in de 3 weken naar een (sport)masseur. Echt heel fijn, je kunt ook je probleemgebieden aangeven.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:13

Ik maak sinds kort gebruik van Body Stress Release. Op Bokt is hier ook een topic over. Misschien is dat iets voor je?

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:33

Ik zou ook zeggen body stress release. Mijn behandelaarster doet ook paarden, dus mijn paard en ik gaan samen :D

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 22:28

Mijn paard ging naar de chiropractor, maar pas toen ik zelf ook naar de chiropractor ging had het echt effect. Ik zat vast op plekken waarvan ik niet wist dat je daar vast kon zitten ;-) voel me nu beter (zonder dat ik daarvoor last had) en op het paardrijden heeft het ook een positieve invloed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 09:01

Osteopaat die ook cranio sacraal doet kun je best heen.

Body stress release is ook een goede, of een ontspanningsmassage doen..bijv. hot stone of cupping.

Het is een beetje afhankelijk van wat je nodig hebt? Wil je je zenuwstelsel reguleren of echt spieren los laten maken.