De vraag is ;kan je echt en dan bedoel ik dus ook echt leren knuffelen ???
Background short:
Even gedacht ik vraag een S.A. ( schaduw account ) maar ik ga het gewoon met mijn eigen account doen zonder echte details niet dat ik in algemene zin überhaupt veel erover deel gezien het nogal “ extreem” gezien zou worden of wordt en dat dan ook energie kost voor een ander
Ik Vraag jullie wel om niet te vallen over woordkeuzes ik weet dat ik soms aparte woorden gebruik ook dat is een coopingmechanisme en ik ben ook niet van plan de diepte in te gaan.
Mijn opgroeien, mijn jeugd en zeker een ver deel erbuiten bestond eigenlijk vaak meer uit overleven dan uit leven en of kind kunnen zijn veel " gewone" basis dingen heb ik niet meegekregen en ook werden mijn (mensen)rechten niet echt erkend
Meer dan deze omschrijving zal ik niet loslaten zover ben Ik nog niet weet ook niet of ik dat ooit ben
Dat zegt niet dat ik het er nooit over heb gehad want er zijn enkele waar ik vertrouwen in heb gelegd, terug naar vraagstelling
Vaak was ik meer letterlijk een ding een sta in de weg ipv een mens en geknuffeld of aangeraakt worden op een "normale" kind ouder manier heb ik dan ook niet meegemaakt is niet erg want ik weet niet beter maar sociaal gezien is het onhandig
Het klinkt wazig dat spijt me maar ik kan niet de diepte in hiermee en ik heb dan ook erg lang getwijfeld of ik wel moet posten.
Maar kan je dat echt echt leren??
Het komt niet veel voor gezien ik het liefst mensen vermijdt maar ... qua " knuffel " geven ->
Ik heb het mezelf soort van aangeleerd alleen voelt dat voor mij nog steeds onwennig gemaakt etc terwijl ik het wel meen ik wil echt diegene dan troosten of helpen maar mijn inwendige lijf schreeuwt " alarm alarm of wel het voelt voor mij niet oké en eigenijk sluit ik mezelf soort af
Het ontvangen ervan Wat "gelukkig" heel weinig is maar goed dat gaat zo mogelijk nog moeilijker ik versteen bevries en weet gewoon niet hoe te reageren afhankelijk van factoren laat ik het gelaten gebeuren of ik reageer niet of soms kan ik afwijzend reageren.
Soms vind ik zelfs het ontvangen van " lieve" woorden op papier ongemakkelijk
Maar er is een stukje in mij dat toch ergens wil weten hoe het voelt of is voor de gewone mens die wel die knuffels geborgenheid en of (ouder) liefde heeft ervaren
Soms weet ik ook niet-of ik nou iets voel of gewoon denk of denk te voelen of NIET. Te voelen
Is dat gek?
Ik ben eigenlijk letterlijk een buitenstaander in deze gehele maatschapij ofzoiets

Complex hè dat ben ik dus ook en dat is ook voor andere niet altijd makkelijk
Excuses voor de aparte bewoording en alvast bedankt voor het lezen

Het kan even duren eer ik reageer wees daar niet boos over of zo ik heb helaas door medische zaken die Ik onderga heel weinig energie vandaar
Een cursus kort omschrijven moeten ze ook nog steeds uitvinden geloof ik want weer lukt dat niet