Samsung Galaxy Watch (7) ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rohesia

Samsung Galaxy Watch (7) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:52

Zijn er mensen specifiek met ervaringen met Samsung smartwatches?
De watch 8 is uit en de watch 7 heeft nu, ook met solden, een best aantrekkelijke prijs.
Ik neig er heel er naar om deze aan de schaffen, maar heb wat schrik van de batterijduur..

Is deze zo slecht als ze zeggen? Of valt het mee als je er niet constant vanalles op zit te doen?
Ik ga geen trektochten in de wildernis doen dus ben in principe wel altijd in de gelegenheid om op te laden.. is het dan nog steeds zo vervelend? Hoe gebruik jij jouw horloge?

Er is de keuze tussen beige of groen. Kan mij voorstellen dat beige snel vuil wordt (iets met paarden) maar is het ook makkelijk schoon te houden? Kon niet meteen vinden of die waterbestendig was maar je kan ermee gaan zwemmen dus ik gok van wel :+

Van de garmin kreeg ik met momenten last van huidreactie, niet constant en zowel van het horloge zelf als het bandje. Daar iemand ervaringen mee? Bandjes kan je sowieso wisselen heb ik al gelezen.

Alle info is welkom, ook andere goede/slechte dingen natuurlijk :)

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Samsung Galaxy Watch (7) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:56

Je moet vooral de AOD (Always On Display) niet gebruiken. Die trekt hem echt binnen no time leeg.

Ik heb een Watch 6 Classic en sinds ik die AOD uit heb gaat hij makkelijk een dag of 2 mee zonder opladen. Hij is ook binnen 30-45 minuten vol.

Ik doe er weinig mee, lees soms berichtjes erop maar heb over het algemeen gewoon mijn telefoon in de buurt of desktop WhatsApp. Soms meet ik mijn hartslag ermee en ik gebruik hem op de training met mijn bijrijdpaard te tracken qua tijd en kcal.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:57

Ik heb de Watch 7 in beige kleur en ben er eigenlijk heel tevreden mee.
Hij moet om de dag opgeladen worden, gebruik hem als gewoon horloge en heb always on display uit.

De Iwatch van mijn vriend moet dagelijks opgeladen. Dus tsja, wat noem je slecht?

Ik heb een ander bandje erom, het rubberen bandje vond ik niet zo prettig dragen.

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 10:39

Bedankt al beiden.
Dat van die AOD is een goede tip. Kan je dan wel door er even op te tikken de tijd ed zien? Of moet je dan andere stunten uithalen? ;)

Ik heb het horloge ook niet constant nodig, voornaamste is berichtjes snel zien, dat mis ik nu wel, omdat ik dan kan inschatten of ik naar mijn telefoon moet lopen of niet :Y) En gewoon wat standaard info als stappen en hartslag enzo. Qua tracken zal het voornamelijk wandelen zijn (zowel buiten als op de loopband) dus het hoeft allemaal niet zo spectaculair.

En ben ook wel nieuwsgierig naar slapen/body battery dingen maar weet nog niet of dat een standaard gaat blijven of dat het gewoon uit nieuwsgierigheid is :+

Maar om de dag opladen klinkt al prima, en als die snel oplaadt komt dat helemaal goed.

Wat voor bandje hebt je er nu op marleen_88? Want denk dat het rubber hier ook een probleem gaat zijn..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:43

Ik red het tot 1,5 dag met normaal gebruik. Gebruik je hem veel (berichten e.d.) dan is het 24uur.
Maar laden daarintegen gaat erg snel. Met een drie kwartier is hij weer vol ongeveer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:14

Rohesia schreef:
Bedankt al beiden.
Dat van die AOD is een goede tip. Kan je dan wel door er even op te tikken de tijd ed zien? Of moet je dan andere stunten uithalen? ;)

Ik heb het horloge ook niet constant nodig, voornaamste is berichtjes snel zien, dat mis ik nu wel, omdat ik dan kan inschatten of ik naar mijn telefoon moet lopen of niet :Y) En gewoon wat standaard info als stappen en hartslag enzo. Qua tracken zal het voornamelijk wandelen zijn (zowel buiten als op de loopband) dus het hoeft allemaal niet zo spectaculair.

En ben ook wel nieuwsgierig naar slapen/body battery dingen maar weet nog niet of dat een standaard gaat blijven of dat het gewoon uit nieuwsgierigheid is :+

Maar om de dag opladen klinkt al prima, en als die snel oplaadt komt dat helemaal goed.

Wat voor bandje hebt je er nu op marleen_88? Want denk dat het rubber hier ook een probleem gaat zijn..

Als je je pols beweegt zoals je bij een normaal horloge doet als je de tijd wil zien gaat hij automatisch aan op de wijzerplaat :)

Ik heb trouwens ook twee andere bandjes erbij, een magnetische milanese van RVS en een van nylon elastiek voor bij de paarden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:20

Ik heb de 6.
Kei blij mee. Heb always on display aan, slaap er ook mee. En vaak onder het avond eten leg ik hem even aan jet stroom. Super snel vol. Een een goede dag kan ik er mee doen.

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 13:04

xPabloBokt schreef:
Als je je pols beweegt zoals je bij een normaal horloge doet als je de tijd wil zien gaat hij automatisch aan op de wijzerplaat :)

Ik heb trouwens ook twee andere bandjes erbij, een magnetische milanese van RVS en een van nylon elastiek voor bij de paarden.

Oh, nog beter :Y)
En hoe zit dat als je een berichtje krijgt? Verschijnt het dan wel (even) op je scherm of pas als je het horloge aan zet zeg maar?

Qua activiteiten.. neem aan dat die wel een goede wandeling kan tracken? De batterij bedoel ik dan. Of moet je ook bij een paar kilometer al een powerbank mee?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:09

Ik heb de beige en ben er erg blij mee. Laadt super snel op vergeleken met mijn oudere model Galaxy watch. Berichtjes zijn even zichtbaar op je scherm en daarna als je hem zelf aanzet weer. Bandje moet ik nog vervangen want verkleurde super snel maar verwisselen is makkelijk.

Als ik er 2 of meer activiteiten van een uur mee track gaat die wat sneller leeg, verder doe ik er zeker 1.5 tot 2 dagen mee zonder AOD. Slaap er ook mee en trackt fijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:46

Rohesia schreef:
xPabloBokt schreef:

Oh, nog beter :Y)
En hoe zit dat als je een berichtje krijgt? Verschijnt het dan wel (even) op je scherm of pas als je het horloge aan zet zeg maar?

Qua activiteiten.. neem aan dat die wel een goede wandeling kan tracken? De batterij bedoel ik dan. Of moet je ook bij een paar kilometer al een powerbank mee?

Ik wandel flink, evenals fietsen en bezig op stal. Dat gaat prima.

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 17:29

Klinkt toch goed allemaal, beetje minder hysterisch dan sommige reviews die je te lezen krijgt :')
Zat mij al voor te stellen dat ik het ding constant moest zitten opladen als ik een wandeling wilde gaan doen, of voor onderweg een powerbank moest meenemen enzo, maar dat valt dus wel mee.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:34

Ik heb 4 verschillende Bandjes bij m'n watch 7. De standaard groene siloconen, een leren, een milanese rvs en een nylon. De groene gebruik ik vooral bij t zwemmen en sporten (veel zweten).
Om de dag even opladen inderdaad bij relatief normaal gebruik. Ik track m'n slaap ermee en dus t sporten etc.
Scherm licht op als ik een appje, mailtje, etc krijg.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:14

Ik heb de watch 6, is er dan echt zo'n verschil qua batterij duur met de watch 7?

Ik doe zonder te laten ruim 1.5 dag ermee, ook met slapen. Wel vind ik dat deze minder goed waarneemt dan de 4 die ik had. Als ik om 23.30 uur in bed lig doet hij soms pas om 4 uur slaap tracken. Hopelijk doet de 7 het beter!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:30

Ik heb geen problemen met mijn batterij. Eind van de dag meestal 60 procent over. Inderdaad je scherm niet constant aan laten staan.

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 10:00

ivy_power89 schreef:
Ik heb de watch 6, is er dan echt zo'n verschil qua batterij duur met de watch 7?

Ik doe zonder te laten ruim 1.5 dag ermee, ook met slapen. Wel vind ik dat deze minder goed waarneemt dan de 4 die ik had. Als ik om 23.30 uur in bed lig doet hij soms pas om 4 uur slaap tracken. Hopelijk doet de 7 het beter!

Dat is ook stom van dat slaap tracken... Nu lees je wel vaker zo'n dingen, het blijft ook een horloge natuurlijk, je ligt niet in een slaapcentrum :Y) Maar de Samsung zou daarin toch beter zijn dan bv een Garmin, en misschien is de 7 daar wel in verbeterd. Ik kan het nog niet zeggen, haha.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:21

Nou mn horloge hiervoor (ook samsung) deed zelfs een powernap tracken, die leek veel meer accuraat te zijn daarin..

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:27

Ik had een 3 van inmiddels ruim 3 jaar oud en heb sindskort een 7. Ik had gehoopt erop vooruit te gaan qua batterij maar moet minimaal 1x per dag opladen... AOD staat uit en track ongeveer een uur wandelen per dag, kijk zo nu en dan hoe laat het is dus geen gekke dingen. Het is dat ik een goede aanbieding had (195 euro en gratis buds 3 erbij), anders had ik 'm teruggestuurd :o

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 10:41

Heb je deze al lang? Als je nog maar recent hebt is die misschien nog dingen in de achtergrond aan het downloaden of updaten ofzo? Misschien bepaalde apps die je nooit gebruikt maar wel 'aan' staan of iets dergelijks? Zijn zo maar even wat dingen die mij te binnen schieten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:56

Ik gebruik hem gewoon helemaal niet om slaap te tracken. Ik zou denk ik toch niet kunnen slapen met zo'n bonk om mijn arm. :+

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 11:42

Heb je al geprobeerd om het aan de binnenkant van je arm te doen? Of rond je enkel? Schijnt dat dat makkelijker slaapt :Y)

Maar ik weet ook nog niet of ik dat (veel) ga gebruiken. Ga het wel proberen want je zal het nodig hebben voor je energie-levels lijkt mij, en daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Maar als het te irritant is gaat die 's nachts ook uit.

Heb net besteld, dus hopelijk binnenkort blij ermee, haha.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:53

Rohesia schreef:
Heb je deze al lang? Als je nog maar recent hebt is die misschien nog dingen in de achtergrond aan het downloaden of updaten ofzo? Misschien bepaalde apps die je nooit gebruikt maar wel 'aan' staan of iets dergelijks? Zijn zo maar even wat dingen die mij te binnen schieten.

2 maanden inmiddels. Instellingen staan allemaal goed, batterij is gewoon slechter dan die van mijn 3 jaar oude watch 3 :=

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:07

Ik doe zeker 2 dagen met m'n batterij maar kijk er vrij weinig op.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:49

Rohesia schreef:
Heb je al geprobeerd om het aan de binnenkant van je arm te doen? Of rond je enkel? Schijnt dat dat makkelijker slaapt :Y)

Maar ik weet ook nog niet of ik dat (veel) ga gebruiken. Ga het wel proberen want je zal het nodig hebben voor je energie-levels lijkt mij, en daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Maar als het te irritant is gaat die 's nachts ook uit.

Heb net besteld, dus hopelijk binnenkort blij ermee, haha.

Ik ben autistisch en ik lig elke avond in nagenoeg precies dezelfde slaaphouding om in slaap te vallen, dus ik denk niet dat het een succes gaat worden als ik iets aan de som toevoeg :Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 07:54

Ik ben van de 5 naar de 7 gegaan, de batterij van de 5 ging langer mee dan die van de 7, dus ja in die zin, de 7 trekt de batterij wel sneller leeg (beide horloges gebruik ik op precies dezelfde manier en met de 5 kon ik makkelijk 48 uur, met de 7 red ik de 36 niet en laad ik dus elke avond). Nu vind ik dat geen drama. Ik leg m aan de lader als ik onder de douche stap en tegen de tijd dat ik mn bed in ga is hij al weer vol. Ik heb het scherm niet aan staan, ik moet er echt op tikken wil ik zien hoe laat het is. Maar ik gebruik hem wel om wandelingen te tracken e.d.

Ik draag hem dus ook gewoon snachts. Ik voel hem niet eens meer (deed ik met de 5 ook al) maar kan me voorstellen als je met die arm onder je hoofd slaapt oid dat dat niet heel fijn is, maar dat is met een gewoon horloge of een armband net zo (en ik heb de andere arm vol hangen met pandora armbanden haha).

Ik heb het groene bandje erbij, maar heb via Ali extra bandjes gekocht en draag nu meestal de rode versie, deze bandjes doen niet onder voor het origineel :)

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 09:36

Dank je. Spijtig dat de batterij toch minder is geworden. Hoewel het misschien niet zozeer de batterij is, maar meer dezelfde batterij met een krachtiger horloge/meer opties ofzo. Een gewoonte maken van elke avond even op te laden en het zal wel loslopen. Ben wel benieuwd wat de snufjes tegenwoordig allemaal zijn :Y)