Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
germie schreef:Ze moeten er niet uit, men adviseert ze er uit te halen, waarschijnlijk vanwege die beugel. Maar is die beugel cosmetisch of medische noodzaak?
Want bij cosmetisch bleven die kiezen mooi zitten en ging er een middelvinger naar de beugel. Ik zou ook absoluut garantie willen hebben dat ik direct daarna weer kan sporten, hardlopen, duiken en paardrijden. Dat zou ik namelijk diezelfde dag gewoon direct weer gaan doen, net als ik toen deed na die ruggeprik (was GEEN operatie overigens, en ik mocht wel DIRECT weer autorijden). Als dat niet kan, dan gaat zoiets bij mij niet door. Ik wil ook garantie hebben dat ik indien nodig zodanig veel pijnstillers kan krijgen dat ik door kan gaan met mijn normale leven zonder enige belemmering. Kan dat ook niet, dan gaat het ook niet door. Vergeet niet dat jij bepaalt of je het wel of niet laat doen.
En als die beugel puur cosmetisch is, dan was het bij mij direct een nee. Aan mijn lichaam geen onziningrepen.
Ik heb genoeg horror en ellende gezien bij het verwijderen van verstandskiezen, dat doe je echt alleen bij absolute noodzaak en dan ook alle 4 tegelijk (dat kan echt tegenwoordig). Maar anders doe je dat absoluut niet. En je doet zoiets ook pas als er al pijn o.i.d. is, niet als eventuele voorzorgsmaatregel.
Mooblie schreef:germie schreef:Ze moeten er niet uit, men adviseert ze er uit te halen, waarschijnlijk vanwege die beugel. Maar is die beugel cosmetisch of medische noodzaak?
Want bij cosmetisch bleven die kiezen mooi zitten en ging er een middelvinger naar de beugel. Ik zou ook absoluut garantie willen hebben dat ik direct daarna weer kan sporten, hardlopen, duiken en paardrijden. Dat zou ik namelijk diezelfde dag gewoon direct weer gaan doen, net als ik toen deed na die ruggeprik (was GEEN operatie overigens, en ik mocht wel DIRECT weer autorijden). Als dat niet kan, dan gaat zoiets bij mij niet door. Ik wil ook garantie hebben dat ik indien nodig zodanig veel pijnstillers kan krijgen dat ik door kan gaan met mijn normale leven zonder enige belemmering. Kan dat ook niet, dan gaat het ook niet door. Vergeet niet dat jij bepaalt of je het wel of niet laat doen.
En als die beugel puur cosmetisch is, dan was het bij mij direct een nee. Aan mijn lichaam geen onziningrepen.
Ik heb genoeg horror en ellende gezien bij het verwijderen van verstandskiezen, dat doe je echt alleen bij absolute noodzaak en dan ook alle 4 tegelijk (dat kan echt tegenwoordig). Maar anders doe je dat absoluut niet. En je doet zoiets ook pas als er al pijn o.i.d. is, niet als eventuele voorzorgsmaatregel.
Garantie heb je natuurlijk nooit. Bij geen enkele ingreep, het blijft mensenwerk en sowieso zijn er bijwerkingen en risico's bij iedere ingreep.
Bij mij viel het alles mee! Wel een dagje koorts gehad.
germie schreef:Het mag wel, er is hooguit een minimaal risicootje..
germie schreef:Het mag wel, er is hooguit een minimaal risicootje. En daar gaat het om. Je overtreedt geen wet. Voor mij dus nooit rust bij zoiets als ik het ooit moet laten doen. Gelukkig is een duikset niet iets wat je tilt, maar draagt. Dat is een wereld van verschil. En als je oppervlaktewater in je mond krijgt, dan is dat niet spoelen. Dus alles kan gewoon en is geen probleem. Mag alleen geen pijn doen, dus ze moeten genoeg pijnstillers geven. Ik wil ook kunnen hardlopen en paardrijden. Ben al te veel uit de running geweest in mijn leven.
Maar goed, zo zou ik het doen, een ieder ander mag wat anders doen. Maar ik weet wel wat voor mij het beste is.