Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Ik ga er vanuit dat de artsen weten waarom ze ermee willen stoppen.
Familie, ouders in dit geval, kunnen niet de juiste beslissing nemen. Dan moet er van het medische personeel uitgegaan worden.
De uitspraak zal dus niet voor niets zo zijn.
Jolliegirl schreef:Onali schreef:Ik ga er vanuit dat de artsen weten waarom ze ermee willen stoppen.
Familie, ouders in dit geval, kunnen niet de juiste beslissing nemen. Dan moet er van het medische personeel uitgegaan worden.
De uitspraak zal dus niet voor niets zo zijn.
Dat begrijp ik.
Maar ik vind het moeilijk te begrijpen dat een ander over de dood/of het leven van jouw kind beslist...
Citaat:Beademing en verlamd
Het meisje ligt sinds 19 februari in het ziekenhuis met een zeldzame aandoening, een genmutatie. Ze is grotendeels verlamd en volledig afhankelijk van beademing. "Maar ze is bij bewustzijn, kan genieten van de dingen die een kind leuk vindt, zoals filmpjes kijken op een iPad, en kan met haar ouders communiceren", zegt Pennino. "Juist daarom vinden ze dat ze nog een kans op leven verdient." Artsen zeggen echter dat er geen kans is op herstel en dat het kind een sterk verminderde kwaliteit van leven heeft. Beademing voortzetten zou medisch zinloos zijn. Ze hebben daarover ook advies van twee andere ziekenhuizen ingewonnen, onder meer van het Erasmus MC.
"Het is zo wrang dat een lief en mooi kind dat ziek is, maar alles bewust meemaakt op dinsdag zal overlijden. Dat is hartverscheurend", zegt Pennino. "Maar de artsen mogen die beslissing nemen. We zullen ons moeten neerleggen bij hun oordeel."
pmarena schreef:Djiezus als ik dit dan lees dan snap ik toch wel dat de ouders er nog niet klaar voor zijn, als dit echt zo is wat hier staat...?
https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2948054/ ... k-meisje-3Citaat:Beademing en verlamd
Het meisje ligt sinds 19 februari in het ziekenhuis met een zeldzame aandoening, een genmutatie. Ze is grotendeels verlamd en volledig afhankelijk van beademing. "Maar ze is bij bewustzijn, kan genieten van de dingen die een kind leuk vindt, zoals filmpjes kijken op een iPad, en kan met haar ouders communiceren", zegt Pennino. "Juist daarom vinden ze dat ze nog een kans op leven verdient." Artsen zeggen echter dat er geen kans is op herstel en dat het kind een sterk verminderde kwaliteit van leven heeft. Beademing voortzetten zou medisch zinloos zijn. Ze hebben daarover ook advies van twee andere ziekenhuizen ingewonnen, onder meer van het Erasmus MC.
"Het is zo wrang dat een lief en mooi kind dat ziek is, maar alles bewust meemaakt op dinsdag zal overlijden. Dat is hartverscheurend", zegt Pennino. "Maar de artsen mogen die beslissing nemen. We zullen ons moeten neerleggen bij hun oordeel."
Ik vind het wel apart klinken want aan de beademing liggen / niet zonder kunnen kan ik als leek niet helemaal rijmen met kunnen communiceren / filmpjes kijken / je prettig voelen.... maar het schetst zo wel een ander beeld dan een bewegingloos, kansloos wegkwijnend kasplantje dat niets meer mee lijkt te krijgen....waar je toch eerder aan denkt bij het lezen van de openingspost....
Qimm schreef:In de VS hebben ze een vrouw in leven gehouden omdat ze 9 weken zwanger was zodat de baby toch geboren kon worden...
Daar heb ik veel meer moeite mee dan een uitzichtloze situatie beëindigen
Dorine92 schreef:Qimm schreef:In de VS hebben ze een vrouw in leven gehouden omdat ze 9 weken zwanger was zodat de baby toch geboren kon worden...
Zo zie je maar weer dat bijv hersendood een stuk minder dood is dan je zou denken. Iemand die nog een kind kan voortbrengen is voor de wet dood genoeg om de organen uit te snijden voor orgaandonatie. Daar vind ik ook wat van
Dorine92 schreef:Qimm schreef:In de VS hebben ze een vrouw in leven gehouden omdat ze 9 weken zwanger was zodat de baby toch geboren kon worden...
Zo zie je maar weer dat bijv hersendood een stuk minder dood is dan je zou denken. Iemand die nog een kind kan voortbrengen is voor de wet dood genoeg om de organen uit te snijden voor orgaandonatie. Daar vind ik ook wat van
Hevonen schreef:Een paar jaar geleden hoorde ik over een kindje dat na heel veel pijn en ellende op vijfjarige leeftijd was overleden. Al tijdens de zwangerschap was gebleken dat het kindje een zeldzame genetische ziekte had, waardoor ze al snel elke dag minder zou kunnen en meer pijn zou hebben. De ouders waren gelovig en wilden de zwangerschap, ondanks alle adviezen van de artsen niet afbreken. Dat heeft geleid tot een uitzichtsloos lijden voor dat kindje, dat zich nooit zou kunnen ontwikkelen, nooit zou kunnen spelen, en altijd pijn zou hebben.
Als je zoiets hoort, zou je toch echt willen dat een rechter kon beslissen dat zo'n kindje niet geboren zou mogen worden. Niemand weet alles, maar dit wens je niemand toe.
OleJon schreef:Deze ouders hadden toch nog een kindje in het buitenland. Die ook aan de beademing lag. Kan het artikel zo niet vinden
Jolliegirl schreef:Maar ik vind het moeilijk te begrijpen dat een ander over de dood/of het leven van jouw kind beslist...