Al een jaar loop ik rond met extreme buikklachten. Alles is onderzocht; nieren, darmen, baarmoeder, lever, eierstokken etc. Na een hele hoop randzaken en kleine dingetjes te hebben onderzocht zijn ze er uiteindelijk achter genomen dat ik een UPJ stenose heb; een vernauwde urineleider aan mijn rechter nier. Door deze aangeboren aandoening ben ik een nieuwe bestie rijker: Nelleke de niersteen van 1 cm.
Nelleke is zacht gezegd best vervelend. Ik heb regelmatig nierkoliek, wat door mijn hoge pijngrens best uit te zitten is, maar ik word het flink zat. Mijn operatie om de vernauwing en de niersteen weg te halen staat pas 12 juni geplanned, wat drie weken is maar voelt als 3 jaar. Ik heb geen enkel idee wat precies de aanleiding is van de koliek; alcohol, koolzuur of veel zout lijkt bijna geen verschil te maken. Pijnstilling zoals diclofenac werkt, maar niet voldoen en niet snel genoeg. Een aanval voel ik niet aankomen en dan ben ik al te laat.
Vandaar dit topic. Misschien zijn er mensen die het zelfde hebben meegemaakt, tips of trucs hebben. Lotgenoten zodat we samen onze stenen kunnen vervloeken zijn ook welkom