Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Je had toch overdag naar de gewone ha gekund?
Beterschap verder
Charaz schreef:Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen denken dat je de Hap even kan bellen en gewoon langs kan komen.
Zij maken een inschattig of iets met spoed gezien moet worden en voor alle andere zaken hoor je gewoon overdag naar de huisarts te gaan.
Sababber schreef:Hier dezelfde ervaring, op zondag ochtend trok ik aan de bel met nierklachten, ervaring met nierstenen en ik gaf aan dat dit anders voelde dan anders. Zolang ik geen koorts had hoefde ik niet te komen. Tussendoor mocht ik 1x komen en kreeg in een spuit pijnstilling. Ontstekingsklachten werden niet serieus genomen. Tot ik 3 dagen later met sepsis op de spoed belandde en 11 uur later geopereerd moest worden, ik had stenen die ik er nooit zelf uit zou krijgen en inmiddels was alles ontstoken. Je moet tegenwoordig echt eerst bijna dood zijn om geholpen te worden… het enige wat ik kan aanbevelen is iets eerder aandikken qua verhaal dan kleiner maken, blijf aan de bel trekken bij de huisarts en de hap..
mvdende schreef:Ik doe 1x per dag het verband wisselen, is geen pretje. Dat doe ik express savonds zo laat mogelijk, vlak voor ik op de bank ga instorten/ slapen. Ik vind in de avond juist frisser? In de ochtend wisselen wordt het verband toch gelijk weer vies door dat je er (half) op loopt, nu met het warme weer zweet tenen enz?
Ik ben echt niet iemand die snel naar een huisartsenpost gaat, de afgelopen 6 jaar dat ik hier nu woon, 1x, vorig jaar met een flinke snee in m'n vinger die toen ik belde, niet wilde stoppen met bloeden (reminder aan self: messen van een hakmolen zijn scherp...pas op met afwassen)
Voet is na even echt hoog hoog leggen (zeer oncomfortabel voor de rest van m'n lichaam) wel weer wat terug gelopen, maar op het moment van huisartsenpost bellen was m'n gehele voet dik en wondroos is niet bepaald ongevaarlijk...
Nou ja, we zijn een paar uur verder en ik doe het nog...
Nog een paar uurtjes door de nacht heen komen..
troi schreef:De hap is voot zaken die echt echt niet kunnen wachten dat kan het voorbeeld de op wel, dus prima getriageerd.
Ik vind dit een beetje vergelijkbaar met gemopper van iemand die 'vorig jaar zooooo ziek was en alleen paracetamol kreeg!!'. Nou je bent er nog en hebt er niks aan overgehouden, was blijkbaar een prima advies.
Mensen willen gelijk een oplossing en dikke pillen (of zalf of wat dan ook) waar afwachten vaak prima kan. Niks mis met even tanden op elkaar hoor