Waar koop ik een zonnebril?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

Waar koop ik een zonnebril?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 09:25

Dit zal misschien een wereldvreemde vraag zijn maar ik heb geen idee. Ik heb al minstens 10 jaar dezelfde zonnebril maar moet nu echt een nieuwe
Toen bestond de v&D nog..boodschappen en bestellingen doe ik vrijwel alles online, dus ik weet niet eens of je zoiets koopt bij de kruidvat.

Waar koop je een gewone goedkope zonnebril? :D

Levita

Re: Waar koop ik een zonnebril?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:26

Ik zag ze laatst bij de Albert Heijn zelfs :-) Kruidvat idd, Action?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:27

Cheapasszonnebrillen.nl ! :D

Ik koop er ieder jaar 3 of 4 (wel de midrange variant, niet de aller goedkoopste), want ik ga er echt heel slecht mee om en raak er regelmatig eentje kwijt op festivals _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:27

Die hebben ze werkelijk overal, zelfs bij de Action :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:31

Ook al zoek je een goedkope zonnebril, dan is het alsnog slim om even te kijken naar hoeveel UV hij tegen houdt. Vaak staat op het pootje welke categorie een bril is.

Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:32

Joh, ga naar een opticien. Die prullaria van een tientje zijn hun geld niet waard, zitten vaak slecht en scheef.
Bij de opticien verkopen ze ook zonnebrillen van plm 4 tientjes, en dan krijg je een veel fijner exemplaar die ze ook nog voor je recht op jouw gezicht stellen.
Die brillen zijn mooier en gaan ook nog langer mee.

Ik heb dat Hema/Kruidvat spul al een tijdje geleden afgezworen. Wil niet meer terug.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:33

Kruidvat haal ik er vaak 1 of een tankstation als ik onderweg weer eens een zonnebril ben vergeten. Hema heeft er ook best veel.

Voor wat betere zonnebrillen is een winkel zoals Bever nog een idee.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:33

Idd, de opticien! Die zijn echt niet allemaal heel duur, en dan zetten ze hem gelijk goed op je hoofd :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:34

Kruidvat, action, zeeman, op de markt of en dat is maar een gek idee hoor een brillenwinkel als Hans anders of Specsavers? ze hebben ook gewoon zonnebrillen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:36

Ik ben naar de RayBan winkel in Leidschendam geweest, niet goedkoop, maar voor mij in de auto de perfecte zonnebril.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:37

Voor een goede idd de opticien.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:41

Ik heb zonnebrillen van Goodr. Veel kleuren, kosten 25 euro en doen prima hun werk.

Eigenlijk ben ik hierop terecht gekomen toen ik op zoek was naar een fijne zonnebril voor tijdens het hardlopen. Dan wil je er eentje die niet stuitert en genoeg zon tegen houdt.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:43

Ikzelf vind een polarize zonnebril erg fijn en dan 1 die best veel zonlicht tegenhoudt. Dan zit ik al snel op cat 3 of 4. Ik ga meestal naar de opticien en heb voor een paar tientjes een goede zonnebril naar mijn wensen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:46

Inderdaad een opticien. Voor jouw idee: mijn zonnebrillen, gekocht bij een opticien, waren allebei zo'n 40 tot 50 euro. Je kunt er rustig passen, er kijkt iemand met je mee met verstand van zaken, en ze stellen de bril ook nog eens netjes voor je af.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:46

Ik heb mijn Rayban bij de opticien gehaald en mijn designerbril bij de winkel van het merk.
Ik doe ook niet meer aan die goedkope brillen, het zit niet, de kwaliteit is niet fijn en je kunt ze vaak niet goed afstellen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:53

Kruidvat.
Ik heb een categorie 3 daar gekocht.
Prima brilletje.

Ik verlies er nog wel eens een of ik ga er op zitten.

Ik wil nog wel een keer een echte mooie.
Maar dan alleen voor de bijzondere gelegenheden.

Mijn vorige dure is op vakantie door het zeewater verpest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:56

Ik heb weleens goedkope gekocht bij de Kruidvat, maar die passen me vaak net niet.

Heb jaren een fijne gehad van een sportwinkel. Voor de wintersport gekocht, maar was een hele fijne. Volgens mij van Sinner.

Nu jaren terug een bril bij een opticien gekocht. Was niet goedkoop, maar vond hem erg leuk. De opticien viel qua service erg tegen, maar dat kan je dus net wel of niet treffen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:03

Ik heb er vorig jaar bij de opticien een gekocht, 70 euro ongeveer.. Maar eigenlijk? Mijn vriend heeft ook wel veel van die reclamebrillen in huis, die zitten nog wel net zo fijn.. Kun je tenminste ook gewoon in je haar schuiven zonder dat al je haren in die neusvleugels vast gaan zitten :+ En die hebben ook nog eens coole kleurtjes *\o/*

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:07

Chickyy schreef:
Ik heb er vorig jaar bij de opticien een gekocht, 70 euro ongeveer.. Maar eigenlijk? Mijn vriend heeft ook wel veel van die reclamebrillen in huis, die zitten nog wel net zo fijn.. Kun je tenminste ook gewoon in je haar schuiven zonder dat al je haren in die neusvleugels vast gaan zitten :+ En die hebben ook nog eens coole kleurtjes *\o/*

Pas wel op, regelmatig hebben die reclamebrillen enkel donkere glazen en geen UV-bescherming. Dan worden je pupillen groter door het donkere glas en komt er meer straling binnen. Dus zeker even op het pootje kijken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:51

Ik heb er een paar van de opticien maar dat komt omdat ik een redelijk klein hoofd heb en het voor mij dus heel handig is als de pootjes netjes worden afgesteld.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:54

Ga naar een opticien.
Ze hebben ook goedkopere brillen. Wel goed afgesteld en vaak zit er ook nog eens service bij dat als er wat stuk aan is zoals een neusvleugel dat je terug kan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:31

liedje89 schreef:
Ik heb er een paar van de opticien maar dat komt omdat ik een redelijk klein hoofd heb en het voor mij dus heel handig is als de pootjes netjes worden afgesteld.

Ik heb een bril op sterkte en ook een kleiner hoofd.
En een goed gestelde bril zit idd beter.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:46

Tk maxx heeft een ontzettend groot assortiment zonnebrillen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:15

Poeh, zoveel winkels met zonnebrillen. Sowieso de drogist (kruitvat, Etos), maar ook Hema en diverse kledingwinkels zoals H&M.

Ik zelf draag toch echt het liefst een Rayban. Zeker in de auto. Die koop ik in de winkel of bij de opticien. Of online en dan ga ik er mee naar de opticien om hem te laten aanpassen, uiteraard tegen betaling.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:50

Ik koop al jaren dezelfde bril, de ene keer in de winkel, de andere keer op internet. Andere krijg ik snel hoofdpijn van en deze niet dus dan is de keuze simpel :+
Hij is ook vrij soepel dus verbuigt niet als ik weer eens een kopstoot van een paard krijg ofzo