Self tan, de do's and don'ts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Self tan, de do's and don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 13:35

Ik heb geen pigment meer op mijn onderbenen en daarom blijven ze in de zomer vrij wit. Dat vind ik gewoon niet mooi, zeker omdat de rest van mijn lichaam wel bruin wordt. Dus toen dacht ik, waarom probeer ik niet eens een keertje self tan.
Dus gisteren naar de Kruidvat en ik heb Bondi sands light/medium ingeslagen inclusief kruidvat handschoen.

Ik ga het zo proberen, maar dan wel eerst alleen op mijn benen. Hebben jullie nog tips? Do's and don'ts?
Want ik vind het wel spannend _O-

zonnebloem18

Re: Self tan, de do's and don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:45

Droge knieën eerst insmeren met een vettige crème. Verder is het bij mij meestal geen succes dus ik lees mee.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 13:56

Nou ik ben dus iemand die denkt YES ik ga dat zo doen, maar dan later pas kijkt naar wat ik eigenlijk moet doen. En ik moet mijn benen nog scheren dus vandaag gaat het al niet lukken haha. :P

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:06

Bij voorkeur eerst scrubben voor een goed glad huidje en daarna, neem je tijd. Dit is geen vlug-vlug klusje, je moet wel echt zorgen dat het overal gelijkmatig op komt. En inderdaad, smeer van tevoren iets op je knieën, anders krijg je daar een donkerder kleurresultaat.

x_Jeanine_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:13

Bondi sands gewoon even het filmpje zoeken die bij hun staat ergens. En smeren met de handschoen.

Ideaal spul en weinig tot geen vlekken, geen oempaloempa ofzo. Ik heb meestal de dark. Maar ligt bij moeders en ik lig nu in de echte zon.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:22

Inderdaad eerst even scrubben en droge plekjes insmeren met een bodylotion. Ik smeer behalve op mijn knieën ook altijd even iets op mijn enkels en hielen.
Smeer je hele benen in, niet alleen de witte stukken, of je moet voor de giraffe look willen gaan :')
Bondi Sands is een prima self tanner, welke heb je? Ik neem aan de mousse? En dan de express versie of de gewone?
Door de kleur die in de mousse zit zie je prima of je wat mist. En die kleur wast er dus gewoon af, niet schrikken, de uiteindelijke kleur is een stuk minder :+ mocht je het nadat je het hebt afgespoeld te licht vinden dan kun je de volgende keer 2 laagjes doen. Insmeren, even laten drogen en nog een keer smeren, dan wordt het wat donkerder.

Ik gebruik ze altijd, mijn huidskleur heeft 2 varianten zonder, RAL 9010 en pappa pig :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 14:24

Ja ik was van plan mijn benen helemaal te doen haha. Anders ziet het er idd vreemd uit :+
Ik heb deze:
Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:26

Bondi Sands is top spul. Scrubben en geen body lotion eronder werkt hier het beste.

En oja, was je handen zorgvuldig na opdoen. Zelfs met handschoen zit het overal.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:40

Ik deed een plastic handschoen aan onder de handschoen van Sandi Beach zelf. Als ik in de winter een feestje of iets had vind ik het top spul, werkt heel makkelijk.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:58

Earth schreef:
Ja ik was van plan mijn benen helemaal te doen haha. Anders ziet het er idd vreemd uit :+
Ik heb deze:
[ Afbeelding ]

Dat is de ‘gewone’ inderdaad :) er is ook een express versie die binnen 1-3 uur afgespoeld kan worden, maar de gewone moet zo’n 8 uur blijven zitten. Ik slaap er gewoon mee, maar het geeft wel af aan je beddengoed. Gaat er wel zonder moeite uit in de was.
Mocht je naast iemand slapen, dat geeft ook af en gaat er niet af ben ik weleens achter gekomen _O-

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:05

Bruin zonder zon :))) ik deed het vroeger eens en was toen knal oranje met vlekken in mijn gezicht . Dus goed idee om eerst te testen :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 19:33

Ik kom dit topic even volgen... Om wetenschappelijke redenen natuurlijk :D
Haha nee, TS, ik ben oprecht benieuwd naar je resultaat. Zelf heb ik het nog nooit aangedurfd, maar mijn benen geven ook licht in het donker, dus ik overweeg het wel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 19:46

Ik heb deze in de dark versie en gebruik hem elke zomer.
24 uur van tevoren scrubben en scheren. Daarna bodylotion.
Ik doe zelf voor het aanbrengen geen extra bodylotion meer op enkels of knieën, maar gebruik daar het laatste beetje wat op de handschoen zit. Geeft altijd een mooi natuurlijk resultaat.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 21:12

Oh als jij de dark versie hebt dan kan ik straks ook wel donkerder haha. :P

Ik ga vanavond scheren en scrubben dus donderdag poging 1 :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:24

Ik zou dit dus in de winter uitproberen ipv in een week waarin je een korte broek aan moet :+

Maar ik volg met veel interesse :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 21:24

Haha dat was misschien wel slim geweest, maar anders doe ik toch een lange broek aan :+ Ik draag sowieso niet zo lief lange broeken, maar dan van die luchtige dingen :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:54

Ik gebruik het al tijden en nooit vlekken. Smeer ook echt niet van tevoren knieën ofzo in.

Foto van vorig jaar. Ik gebruik de dark.

Afbeelding

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:32

Ik volg vooral om de resultaten te zien. }:) O:)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:35

Ik heb rood haar en ben echt wit wit en gebruik de ultra dark :+ (van bondi sands) ik doe het savonds, scheer mijn benen onder de douche, soms scrub ik wel soms niet, goed afdrogen en dan doe ik meteen diezelfde avond de tan aanbrengen. Ik laat het goed drogen en ga er daarna gewoon mee naar bed en laat het de hele nacht zitten. Sochtends is het dan altijd even schrikken hoe erg het nog doorkleurt vergeleken met hoe ik in bed ben gestapt. Dan ga ik sochtends weer onder de douche en spoelt er best veel weg. Dan 1 a 2 dagen loop ik een beetje voor schut omdat het echt heel erg gekleurd is, en dan douche ik weer en daarna voel ik me een week-1,5 week lang echt helemaal zelfverzekerd en sexy met mijn bruine benen. Na die 1,5 week is het zoveel gesleten dat ik aan de volgende ronde begin. Ik smeer mijn hele benen, billen en schaamstreek in, stop dan bij mijn buik op de scheiding tot waar mijn ondergoed komt zegmaar. Mijn buik armen en gezicht willen nog wel wat kleuren in de zon, mijn benen doen echt niet mee, dus vandaar dat ik ook alleen mijn benen kleur.

Hier zie je wel goed waarom ik alleen mijn benen doe, dat trekt dit contrast tenminste mooi naar elkaar toe
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 00:02

Ik heb ook die light/medium variant! Vorig jaar voor het eerst gekocht en geprobeerd. Ben erg tevreden! Twee laagjes is niet donker op mijn #ffffff benen dus als deze fles op is, koop ik de donkere variant.

Het brengt echt heel makkelijk aan. Beetje op de handschoen en dan gelijk goed uitwrijven. Als je het niet meteen uitwrijft dan krijg je wel vlekken maar ik vind het enorm meevallen. Mijn knieën smeer ik niet meer in, hooguit als ik al klaar ben dat ik met de handschoen even snel eroverheen ga maar doe er geen foam meer op. Dat werd te donker.

Als ik een zwarte broek aan doe wil ik het ook wel eens 's ochtends smeren en dan een dagdeel of de hele dag laten zitten.

Oh en het ruikt lekker en het maakt je benen heel zacht. :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 14:38

Anouk, zo was het bij mij dus ook, verschilde wel 2 tinten.

Nou het zit erop, het ging makkelijker dan ik dacht :P Ik heb dus alleen mn benen gedaan want de rest van mijn lichaam wordt wel nog bruin. Het is een subtiele tint, maar ik ben er wel blij mee. Misschien in de zomer een tint donkerder, dan kan ik deze altijd 2 keer doen.

Nu nog zien hoe ik van die stipjes(poriën?) af kom, iemand een idee?

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:55

Daar heb ik ook last van.. Schrubben voor het scheren schijnt te helpen. Net voor het eerst geprobeerd en het lijkt wel iets minder nu. En er zit weer een nieuwe laag op mijn benen in te trekken. Ben er echt blij mee. :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:08

Ik heb een vergelijkbare van st moritz, heel erg fijn!
Die stipjes heb ik ook wel eens, komt inderdaad door het scheren. Even uittesten of eerst scrubben en dan scheren of andersom het beste voor je werkt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:47

Heb je 24 uur gewacht na het scheren? Als ik dat niet doe krijg ik ook stipjes

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:49

Als ik een dag wacht kan ik weer scheren. :+