Welke kleding in sportschool als je een speklap bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Welke kleding in sportschool als je een speklap bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 10:43

In mijn hoofd ben ik bezig een knop om te zetten en wil dolgraag aan mezelf gaan werken.
Alleen ben ik nogal een overthinker en heb ik het liefst op het moment zo min mogelijk aandacht.
Morgen ga ik mij inschrijven bij de sportschool en hoop ik zo beter voor mezelf te gaan zorgen.
Maar dan nu de vraag, welke kleding voor de sportschool ziet er in maat 44 ook redelijk uit en is vooral comfortabel?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:50

Ik draag zelf altijd een sportlegging met erboven een groot wijd shirt. Wel het comfort van een legging, want aansluitende broek vind ik met veel oefeningen fijn. En dan een groot wijd shirt om toch vooral m’n overtollige huid op m’n onderbuik uit het zicht te houden.

Maar draag vooral waar jij je lekker in voelt en comfortabel in sport. In de sportschool zie je allerlei maten en in allerlei outfits. Dus draag datgene waarin jij lekker kan sporten en de drempel het laagste van wordt!

MarlindeRooz

Re: Welke kleding in sportschool als je een speklap bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:51

Een wat dikkere legging is dan fijner! Bijvoorbeeld die van Stronger. Maar je hebt ook flared leggings of gewoon wijdere broeken.

Het ligt een beetje aan je bouw. Ik lijk juist dikker als ik wijdere shirts aan heb. En ik haat mouwen. Dus ik heb meestal een hemdje aan met een duidelijke taille er in die los zit bij mijn buik.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:52

Ik heb een oud shirt uit de kast getrokken en idd een legging.

Ik zou vooral kijken wat voor jou comfortabel is. Mijn ervaring is dat mensen in de sportschool vooral met zichzelf bezig zijn, en echt niet naar jou kijken :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:52

linoleum schreef:
Maar draag vooral waar jij je lekker in voelt en comfortabel in sport.

Amen to this! _/-\o_

Ik zou zelf denk ik ook gaan voor een legging (zonder but scrunch) met een lekker T shirt.
Also je je niet lekker voelt in een legging kun je ook nog een trainingsbroek proberen.

Maar ga vooral voor het geen waar jij je fijn in voelt.

Heel veel succes!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:53

Supergoed dat je beter voor jezelf gaat zorgen! Omschrijf jezelf alsjeblieft niet als 'speklap', je bent een mens als alle anderen, een vetrol meer of minder maakt je niet minder waar(ig). Ook dat hoort bij 'aan jezelf werken': jezelf graag zien. Ik weet uit ervaring dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is wel echt belangrijk.

Als antwoord op je vraag: waar ik me zelf prettig in voel is een dikke legging en een wijder t-shirt van een stevige stof. De dikte van de stof maakt voor mij echt verschil in comfort en hoe het flatteert. En verder verstand op nul: mensen hebben meestal vooral oog voor zichzelf, er wordt minder naar je gekeken en over je gedacht dan je zelf denkt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:54

miereneter schreef:
Supergoed dat je beter voor jezelf gaat zorgen! Omschrijf jezelf alsjeblieft niet als 'speklap', je bent een mens als alle anderen, een vetrol meer of minder maakt je niet minder waar(ig). Ook dat hoort bij 'aan jezelf werken': jezelf graag zien. Ik weet uit ervaring dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is wel echt belangrijk.

Ook amen to this! _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:56

Ten eerste je bent geen speklap want je bent geen deeltje van een geslacht varken. :(:) enne maat 44 is geen extreem oversized maat hoor

Ten tweede top dat je gaat sporten.

Ik droeg bij de sportschool altijd een lekker luchtig katoenen t shirt en een luchtig los zittende korte broek of joggingbroek. Niks straks maar lekker loszittende kleding. Eigenlijk wat de meeste mannen ook droegen. Traint fijner en geen gezeur met aftekeningen of wat ook.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:58

Trek vooral aan waar je je lekker in voelt, de meeste mensen zijn daar inderdaad voor zichzelf. :)

Veel plezier in de sportschool! Ik vind het erheen gaan nooit zo leuk, maar ben wel blij als ik geweest ben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:59

Ik moest lachen met de titel, ik kon enkel tot "sportschool" zien en had dan een omschrijving: "als je wat voller bent" verwacht, maar niet dit soort humor :+.

Sowieso een sportlegging, je wil echt geen broek die los flappert en tussen dingen kan gaan zitten. Sportlegging zit ook als een pyama, dus super comfi.
Als je iets betere kwaliteit/dikkere stof neemt dan houdt dat ding ook vetjes beetje strakker samen zeg maar.
Erover kan je kiezen voor een wijder shirt als je dat comfortabeler vindt. Shirts in sportstof zijn wel fijn ivm zweten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:01

Wie heeft jou wijs gemaakt dat je een speklap bent?

En trek inderdaad aan wat jij fijn vind zitten.
Elk die dat niks vind moet maar aan zijn/haar eigen gedachten werken ipv dat jij je moet veranderen voor hen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:02

Gemiddelde NL vrouw heeft maat 42. 44 is geen speklap.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:05

Storm schreef:
Gemiddelde NL vrouw heeft maat 42. 44 is geen speklap.

Behalve dat een kledingmaat niks zegt over je BMI betekent gemiddeld ook niet “gezond”. Zeker niet in een tijd waarin overgewicht een groeiend ( := ) probleem is. :o

Maar volgens mij heeft TS gewoon goede zelfspot en een speklap is gewoon wel erg lekker. :9 En ik eet al bijna 20 jaar geen vlees zelfs. _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:07

Even kijken naar de regels van de sportschool, en binnen die regels inderdaad gewoon wat jij prettig vindt :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 11:14

Allereerst bedankt voor alle tips en lieve woorden.

Duhelo en marlindarooz jullie begrijpen hem :)

Ik noemde mijn overleden hond ook altijd liefkozend speklap als hij iets te zwaar was, dus vond dit wel een goede om zo geen maatje 34 tips te krijgen.

Tot vorige maand liep ik elke dag 10 km met mijn hond. Hem heb ik altijd 2 beloftes gedaan, dat ik hem nooit zal laten lijden en hij ten alle tijden moest kunnen blijven rennen en spelen omdat hij daar echt gelukkig van werd. Helaas heb ik deze belofte moeten houden en dus met heeeeeel veeeeeel pijn in mijn hart afscheid van hem moeten nemen.

De tweede belofte was dat als hij er niet meer zou zijn ik mezelf meer aan het werk zou gaan zetten en naar de sportschool zou gaan. ( Omdat ik nu veeeeeel tijd over heb |( ) Deze belofte moet ik nu na 1,5 maand ook waar gaan maken van mezelf.

Nog een stok achter de deur is dat ik pas een filmpje zag. Je rookt niet omdat je lang van je kind wil genieten, je drinkt niet omdat je lang bij je kind wil zijn, maar waarom eet je dan wel zo slecht was waar het op neer kwam.

Ik ben verder overal stevig. Heb flinke benen, dikke billen, een mommy Tommy ( liefkozend genoemd) en flinke borsten. Een stevigere legging en wijd shirt is denk ik wat het gaat worden. ( Merknamen zijn heeeel welkom).
Ik wil namelijk zowel cardio als krachttraining gaan doen en een wijde joggingbroek lijkt mij met bepaalde krachtoefeningen misschien niet zo handig.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 23-04-25 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:15

Top dat je de stap naar de sportschool gaat zetten!
Ik heb nog nooit een sportende speklap gezien, dus doe niet zo raar. :P

Ik sport graag en heb veel van die hippe merken geprobeerd (aybl, gymshark, stronger etc)… maar ik val toch altijd terug op de simpele Highwaist Drymove legging van H&M. Twee tientjes. :D
Wat dikkere stof en een brede stevige band aan de bovenkant.

Qua shirts idem, de H&M sporttop met drymove (zo heet ie) vind ik top.
Beetje oversized, lekker ademend en in neutrale kleuren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:18

Decathlon heeft trouwens ook erg fijne leggings! En veel wijde tops.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:19

Ik kan je flinke zelfspot enorm appreciëren hoor, maar het is bij veel mensen een dun lijntje naar zichzelf neerhalen. Dus hoop dat je aan de goede kant blijft! Zal er verder over ophouden :o .

Zelf vind ik de leggings die als 'winterlegging' worden verkocht, het fijnst. Ze zijn natuurlijk iets dikker dan een gewone legging, maar het blijven relatief dunne gevalletjes. En als ik sport, zweet ik toch wel. Van een donkere kleur, zodat er geen zweet op onflatteuze plekken zichtbaar is.

Decathlon is een goede ja! En dan liefst ook een zooi leggings en shirts gaan passen, het zit allemaal anders.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:24

Ik met maat 46/48 zweer bij de leggings van de Action :D ik pas gewoon in een maat xl, ze hebben een correctie deel bij je buik waardoor het stevig voelt en in de zwarte worden mooi de putjes, Rolletjes ect verbloemd. Dikkere stof en hij zit heerlijk. Ik heb ook heel lang gezocht en ook duurdere leggings gepast maar met de dunne stof voel ik me er toch alles behalve comfortabel bij. Daarop draag ik een shirt. Meestal aansluitend want dat is het makkelijkst en veiliger maar als ik een ik wil niet gezien worden bui heb dan heb ik een groot shirt of verhullende sweater aan.

Oké dat laatste werkte dan weer niet zo effectief want ondanks dat had mijn vriend mij toch gespot terwijl het laatste wat ik verwacht had om een fitguy te strikken :D

Wees een beetje lief voor jezelf <3 al moest ik wel heel erg lachen om je titel :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:26

Ik ben bijna 50. Mensen in de sportschool kijken eigenlijk niet naar anderen en als ze het wel doen is het uit onzekerheid over zichzelf. Draag dus vooral wat jij comfortabel vindt zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:28

laura1987 schreef:
Allereerst bedankt voor alle tips en lieve woorden.

Duhelo en marlindarooz jullie begrijpen hem :)

Ik noemde mijn overleden hond ook altijd liefkozend speklap als hij iets te zwaar was, dus vond dit wel een goede om zo geen maatje 34 tips te krijgen.

Tot vorige maand liep ik elke dag 10 km met mijn hond. Hem heb ik altijd 2 beloftes gedaan, dat ik hem nooit zal laten lijden en hij ten alle tijden moest kunnen blijven rennen en spelen omdat hij daar echt gelukkig van werd. Helaas heb ik deze belofte moeten houden en dus met heeeeeel veeeeeel pijn in mijn hart afscheid van hem moeten nemen.

De tweede belofte was dat als hij er niet meer zou zijn ik mezelf meer aan het werk zou gaan zetten en naar de sportschool zou gaan. ( Omdat ik nu veeeeeel tijd over heb |( ) Deze belofte moet ik nu na 1,5 maand ook waar gaan maken van mezelf.

Nog een stok achter de deur is dat ik pas een filmpje zag. Je rookt niet omdat je lang van je kind wil genieten, je drinkt niet omdat je lang bij je kind wil zijn, maar waarom eet je dan wel zo slecht was waar het op neer kwam.

Ik ben verder overal stevig. Heb flinke benen, dikke billen, een mommy Tommy ( liefkozend genoemd) en flinke borsten. Een stevigere legging en wijd shirt is denk ik wat het gaat worden. ( Merknamen zijn heeeel welkom).
Ik wil namelijk zowel cardio als krachttraining gaan doen en een wijde joggingbroek lijkt mij met bepaalde krachtoefeningen misschien niet zo handig.

Ik heb altijd serieus krachttraining gedaan, jaren en jaren ook bij de fysio en altijd met een loszittende jonggingbroek of korte broek. Nooit een probleem gehad daarmee. Dan zouden al die mannen daar ook problemen mee hebben

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:31

Dan zou ik voor een legging gaan met een oversized shirt, dat vind ik er altijd wel sportief en flatteus uit zien (voel me hier zelf het lekkerste in althans)

Maar even een andere vraag: vind je de sportschool wel leuk? Ik vind sporten en bewegen dus wel leuk, maar de sportschool zelf niet, fitness op zich wel, maar omdat ik de hele sportschool vibe niet leuk vind, is het heel eenvoudig om tegen mezelf te zeggen: vandaag hoeft niet.... etc etc.

Maar nu ik sporten heb gevonden waar ik plezier in heb, gaat het allemaal veeeeel makkelijker, heb ik er plezier in, kijk ik ernaar uit en gaat het afvallen/conditie opbouwen ook beter. Het is geen moetje meer.

Maar :D als je de sportschool leuk vindt, dan kan je alles negeren wat ik zei, haha.

Toevoeging: ik heb leggings van de h&m die zitten heel fijn! en schijnen niet door. En ik heb er eentje van Nike, die zit ook heel erg lekker en is voor mijn gevoel wat steviger.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:33

Ik heb een grotere maat en ben erg tevreden over de leggings van Gymshark, Stronger en Lu-lu-lemon (even met een streepje want hij maakte er banketstaaf van).
Het fijne van een legging is dat ik ze hoog sluiten (tot over/halverwege m’n buik). En dat als ik dan m’n armen omhoog strek voor een oefening en m’n shirt daarbij omhoog kruipt niemand m’n blote buik ziet. Ook ik niet :D

Qua shirts (Nike, Gymskark) hou ik van die dry fit achtige stoffen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:35

Midoy schreef:
Ik heb een grotere maat en ben erg tevreden over de leggings van Gymshark, Stronger en banketstaaf.
Het fijne van een legging is dat ik ze hoog sluiten (tot over/halverwege m’n buik). En dat als ik dan m’n armen omhoog strek voor een oefening en m’n shirt daarbij omhoog kruipt niemand m’n blote buik ziet. Ook ik niet :D

Qua shirts (Nike, Gymskark) hou ik van die dry fit achtige stoffen.

Wat is het 3e merk? :P edit: zie dat je het hebt aangepast, haha

Ik draag een shirt van hema of een shirt van AYBL, die zitten lekker ruim. AYBL is fijner stofje IMO, hema is lekker goedkoop.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:41

Ik trek meestal iets aansluitend aan zodat ik zelf in de spiegel ook kan kijken of ik bijvoorbeeld wel mijn rug goed rechthoud bij bepaalde oefeningen. Wat betreft naar je kijken in de sportschool heb ik alleen wel eens meegemaakt dat mensen je van een apparaat af proberen te kijken maar niet dat het gaat om wat je aan hebt. Ik zou ook vooral opzoek gaan naar een sportschool waar je geen rare vibes voelt ipv dat je die probeert te vermijden door je zo veel mogelijk als een grijze muis te kleden.

Ik heb wat leggings van halara want die zijn lekker budget en hebben zakken, maar die zijn wel dun en geven niet echt compressie.