Ik heb echt een vervelend luxe probleem.
Ik val in slaap op de bank! Op mijn avonden vind ik het heerlijk om te bankhangen met een kopje thee en een leuke serie. Uiteindelijk word ik wat moe en kruip ik lekker liggend onder mijn dekentjes. Heerlijk knus, warm en nog de hele avond voor mij. Dan is het vaak 20:00/20:30. Vervolgens voel ik mijn ogen moe worden, denk ik even de ogen dicht en ben ik eigenlijk al te moe om de stap te maken naar mijn bed en vervolgens is het 00:30 of zelfs na 01:00 uur. Dan had ik allang in bed willen liggen. Ik merk dat dit een patroon wordt en ik hierdoor weinig echt goede slaapuren heb. Daarnaast moet ik dan alles nog doen in de zin van lampen uit, tandenpoetsen ed. Dus nu heb ik de regel door om door de weeks niet op de bank te gaan liggen. Dan maar om half 9/9 uur naar bed. Of andere dingen doen dan bankhangen (zoals knutselen, verven of wandelen) en daarna direct op bed. Ik sport en rijd overigens naast het werk paard. Dus het is ook niet zo dat ik hele avonden door de weeks op de bank hang. Maar ik vroeg mij af hoe is dit bij anderen? Liggen jullie savonds op de bank?