Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Nee daar geloof ik niet in. Misschien omdat ik hoop dat de dood een soort droomloze slaap is waarin je niets meer merkt, voelt of weet. Eén leven is voldoende, een eindeloze serie levens leiden lijkt me vreselijk.
Supervixen schreef:Ik geloof niet in reïncarnatie of dat er iets is na de dood.
Mijn mening is dat mensen dit allemaal maar verzonnen hebben uit angst dat er na de dood echt niks meer is.
Ik wou dat ik er wel in geloofde, dan is de gedachte aan de dood een stuk geruststellender.
Captain schreef:Ik moest even terug zoeken, ik heb hier pas een reel over gezien en alle antwoorden daar onder vind ik fascinerend.
[ Video ]
Blijf het altijd wat apart vinden dat het alleen kinderen zijn die deze herinnering hebben. Aan de andere kant, hoe kunnen ze dit soms weten?
Ik weet niet zo goed wat ik geloof maar ik hoop eigenlijk dat het na dit leven wel gewoon klaar is.Ik wil niet nog een keer.
Oke misschien als dikke verwende huiskat van 2 mensen met een fulltime baan en zonder kinderen.
Supervixen schreef:Ik geloof niet in reïncarnatie of dat er iets is na de dood.
Mijn mening is dat mensen dit allemaal maar verzonnen hebben uit angst dat er na de dood echt niks meer is.
Ik wou dat ik er wel in geloofde, dan is de gedachte aan de dood een stuk geruststellender.
Art_Ificious schreef:Ik heb als kind 7 jaar (van mijn 6de tor 13de) in een huis gewoond waar iemand opgebaard lag. Ik had enorm vaak nachtmerries, sommige herinner ik me nog steeds, en sliep niet goed.
Toen we verhuisden stopte de nachtmerries ook direct.
Detail: pas na de verhuis naar ons huidige huis werd me het verteld over de opgebaarde in het vorig huis toen ik zei da ik eindelijk eens goed geslapen heb.
Ik geloof dus wel dat er iets is na de dood.
Elisa2 schreef:Dus ja, ik geloof wel in reincarnatie..er is nog zoveel wat we niet weten..ik geloof alleen niet dat we individuen blijven na het overlijden maar dat we weer een worden met de kosmos.
Lieser schreef:Ik geloof niet in reincarnatie. En het feit dat meerdere mensen aangeven in een vorig leven Marie Antoinette of Napoleon te zijn geweest, en niet het kind van een arme sloeber dat op 8-jarige leeftijd overleed aan de builenpest, sterkt mij in die mening.