Grijs worden bij donker haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Grijs worden bij donker haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 11:36

Ben de 40 gepaseerd en verf al sinds eind 20 mijn haren. Eigen haarkleur is bruin,inmiddels lichtbruin denk ik.
Verfde mijn haar /uitgroei iedere 4 weken in midden/donkerbruin.
Begin steeds meer grijs te worden, eerst alleen bij de slapen,nu toch ook vooraan, bovenop en vermoed ook aan zijkant/achterkant hoofd,maar lastig te zien.
Eigenlijk heb ik gewoon geen zin meer in verven. Het moet steeds vaker bijgewerkt worden nu. Laat het maar gewoon grijs worden dan.
Maar hoe doe ik dat op een beetje toonbare manier, zonder hiervoor steeds bij de kapper terecht te moeten?
Lees veel over highlights en lowlights enzo,maar heb daar echt geen zin in allemaal.
Wat zijn de tips om dit zelf toonbaar door te gaan? Heb nu zo'n 2 maanden niet meer geverfd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:38

Net als met het uitgroeien van een slecht geknipte pony... Accepteren dat het even niet zo mooi is. Eventueel kun je kijken of je het op zo'n manier kunt opsteken dat het wat minder opvalt.

Femke_Tweety

Re: Grijs worden bij donker haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:39

Laat het verven in de kleur van je grijze haren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:41

Konstantine schreef:
Net als met het uitgroeien van een slecht geknipte pony... Accepteren dat het even niet zo mooi is. Eventueel kun je kijken of je het op zo'n manier kunt opsteken dat het wat minder opvalt.

Voor een leuke korte coupe gaan en het weer laten groeien.
Het is wat het is.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:49

Wordt je haar in de zomer ook lichter van de zon? Dat is bij mij zo, toen viel de overgang naar grijs iets minder op. Ik kleurde wel blond, dus die overgang was al minder heftig dan van bruin gekleurd haar. Mijn eigen kleur is ook donker blond. Heb nu een mix van grijs, eigen kleur en nog een beetje blond .

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 12:01

rien10 schreef:
Konstantine schreef:

Voor een leuke korte coupe gaan en het weer laten groeien.
Het is wat het is.

Ben het net wat aan het laten groeien sinds een klein jaar.
Van een super korte pixie zit ik nu op een kort bobje.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 12:03

Zie foto
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:06

Gewoon high en lowlights in laten zetten bij een goede kapper . Mijn schoonzus was gewoon wit sinds haar 20e , 30 jaar elke vier weken verven en toen was het klaar. Nu al 20 jaar spierwit met hippe korte coupe en staat fantastisch.
Kijk anders eens op Pinterest , grey hair.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 31-01-25 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:06

Zonder heel knap werk van de kapper zit er niet veel anders op dan het uit laten groeien en dat duurt echt heel lang en is ook best heel lelijk.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 12:22

Wat is aan te raden met deze kleur en zoals het nu is?
Een afspraak maken bij de kapper incl high- of lowlights? Of allebei?
Hoe vaak moet zoiets dan herhaald worden?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:32

Zou dit niks zijn ?
https://www.kruidvat.nl/alpecin-grey-at ... NB-VMS_-(1)&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_21539241525&gad_source=1&gbraid=0AAAAACnuMol3SZPlP0-aB6K9TwGuRu_jX&gclid=EAIaIQobChMI1e6Q3uCfiwMVL6SDBx0hTh7hEAQYAiABEgJ-HfD_BwE

Geen ervaring mee verder ..

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:33

veneri schreef:
Wat is aan te raden met deze kleur en zoals het nu is?
Een afspraak maken bij de kapper incl high- of lowlights? Of allebei?
Hoe vaak moet zoiets dan herhaald worden?

Ik zou eens langs gaan bij de kapper.
Ik zit in dezelfde fase bij mij was het best wat werk maar ik kwam van helder rood af.
Ondertussen hoef ik maar 1x per 10 a 12 weken heen

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:56

Ik zie het ''lelijke'' niet hoor, ts. Waarom zou je er iets aan moeten doen? het is gewoon ''toonbaar'', die grijze haren horen erbij. Heel normaal. Als jij geen zin meer hebt in het verven, laat het dan gewoon voor wat het is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:01

Ik vind het juist wel schattig staan als mensen (al dan niet vroeg) antiek blond worden. Maar als je het zelf niet zo fijn vindt, dan zou je ook kunnen kiezen voor een verfbeurt in geheel grijs. Volgens mij is dat nog in ook, want ik zie heel veel meiden met grijs geverfd haar rondlopen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 13:08

Anastasia24 schreef:
Ik zie het ''lelijke'' niet hoor, ts. Waarom zou je er iets aan moeten doen? het is gewoon ''toonbaar'', die grijze haren horen erbij. Heel normaal. Als jij geen zin meer hebt in het verven, laat het dan gewoon voor wat het is.

Dank je. Ik wil het nog niet grijs,maar wil ook niet meer verven.
En het wordt nu eenmaal zo grijs dat het geen 3 haren meer zijn, dus laat het dan maar komen denk ik dan.
Dan maar grijs op den duur.
Alleen de tussenperiode van niet meer verven naar geheel grijs, hoe doorsta ik dat een beetje.
Aan de ene kant denk ik; gewoon door, niet meer verven. Hoort erbij die grijze haren.
Aan de andere kant wil je er ook nog een beetje verzorgd uitzien.
Heb toch ook geen zin in allerlei poespas bij de kapper.
Gewoon een kniobeurt 1x per 2 a 3 maanden vind ik meer dan genoeg.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:14

Ik ben nog niet zo grijs als jij maar heb wel echt donkerbruin haar.

Ik laat nu 3-4x per jaar highlights er in zetten zodat het eigenlijk niet opvalt. Een goede kapper moet je zeker kunnen helpen met iets dergelijks.
Ik zou even bellen en uitleggen of binnen lopen en overleggen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:17

Blonde plukken in je haar, highlights dus.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:19

Ik ben nog grijzer.

Ik gebruik tegenwoordig een kleurende crèmespoeling. 1 x per week.

Kun je gewoon onder het douchen gebruiken.
10 minuten in laten trekken.
Uitspoelen en gaan.

Ondertussen was ik de rest van mijn lijf en scheer ik mij.

Afbeelding

Kun je bij de Kruidvat kopen.

Eerder deed ik highlights
Dan valt het grijs ook niet zo op.
Maar ik was blond zat, dus nu doe ik het tegenwoordig zo.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 13:29

Blonde highlights hebben zeker niet mijn voorkeur. Denk niet dat het mooi zal staan. Heb hele donkere wenkbrauwen van mijzelf (bijna zwart) dus denk dat blonde highlight dan ook geen mooie combi is met mijn nu roodbruine en grijze haar.... lastig...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:30

Mijn moeder had een kapsalon, dus ik experimenteerde al van jongs af aan met kleurtjes. Maar al heel jong kwamen ook de grijze haren, dus dan ga je het daarna ook braaf bijhouden.

Ik deed vaak spelen met highlights en heb ook jaren iets op basis van henna gebruikt.

Vroeger ging ik vaak in najaar iets donkerder en richting zomer lichter. Laatste jaren was ik wel steeds lichter gegaan, maar ik vond de uitgroei echt vreselijk. Kon wel bezig blijven. Heb nog met de kam de uitgroei bijgehouden voor een iets meer natuurlijk effect.

Op een gegeven moment toch geen zin gehad om iets te doen en toen de uitgroei een stuk onderweg was, heb ik het laten gaan. Heb het toen wel tussendoor met zilver shampoo gewassen en ook een paar keer een stukje van de lengte geknipt.

Ik had nog donkere wenkbrauwen, maar die worden ook iets lichter en soms een grijze haar.

Ik krijg echt veel complimenten, maar zelf kan ik na ruim 2jr nog steeds niet wennen. Het is zo anders, zo licht in mn gezicht. Maar mn haar voelt wel super fijn en ik heb echt geen zin meer in bijhouden met verf.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 13:31

daantjuhhh schreef:
Ik ben nog grijzer.

Ik gebruik tegenwoordig een kleurende crèmespoeling. 1 x per week.

Kun je gewoon onder het douchen gebruiken.
10 minuten in laten trekken.
Uitspoelen en gaan.

Ondertussen was ik de rest van mijn lijf en scheer ik mij.

[ Afbeelding ]

Kun je bij de Kruidvat kopen.

Eerder deed ik highlights
Dan valt het grijs ook niet zo op.
Maar ik was blond zat, dus nu doe ik het tegenwoordig zo.

Hoe ziet het er uit na gebruik van die cremespoeling? Zie je dan helemaal geen grijs meer? Of zie je wel kleurnuances in het grijze haar?
Blijft het mooi tussen de spoelingen door en hoe vaak was je het dan? Gebruik je nog een speciale shampoo?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:32

Je kunt ook koperkleurige highlights doen. Ik heb ze laten zetten om mijn kastantjebruine haar iets lichter te maken, maar het heeft als prettig effect dat de paar grijze haren die er doorheen piepten helemaal niet meer opvallen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:43

Ik heb ook altijd donkerbruin/ rood gehad, maar dat vond ik minder mooi worden met grijze uitgroei. Ik doe ca 1 - 2 keer per jaar highlights bij de kapper.

Afbeelding

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:16

Ik kom even volgen.
Geen (beemster)kaas gegeten van haar, en ik vraag me ook af wat te doen met het grijs worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:28

Ik heb (had, dus :+ ) ook donkerblond haar, verfde het ook al vanaf m'n 20ste, meestal met roodtinten, en heb highlights laten zetten. Ik heb - vind ik - geen 'lelijke' uitgroeiperiode gehad daardoor.
Ben nu gewoon donkergrijs. Best nog veel gekleurde haren, en daarnaast echt spierwitte haren zonder enig pigment, maar de gemiddelde indruk is gewoon egaal 'metaal' grijs.