Welke vitaminedruppels voor kleuter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Welke vitaminedruppels voor kleuter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 17:17

Onze kleuter van 5 weigert groenten te eten en maar matig fruit. We hebben al veel geprobeerd, maar dat lukt gewoon niet.

Nu willen we beginnen om vitaminedruppels door haar eten te doen? Als ik google zijn er heel veel druppels beschikbaar. Ik zoek vitaminedruppels die ik door haar drinken kan mixen zonder dat ze het proeft. Vitaminepillen met een smaakje vindt ze ranzig en drankjes met zo'n stevige frambozensmaak of banaansmaak hebben we ook al geprobeerd.

Iemand tips?

rien10

Re: Welke vitaminedruppels voor kleuter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:22

Ik gebruikte -geloof ik- Davitamon druppel. Er zijn ook vitamine gummetjes, soort Winegums. Als druppels niet lukt kan je ook dat nog proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:32

Die wine gums hebben de kiezen van mijn dochter gesloopt is gewoon troep.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:33

Oh? Jeetje dat verwacht je niet van een “gezond” product. Nou, geen gums dus.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:35

Wij hebben druppels van Lucovitaal voor onze zoon
Multi Vitamine A-Z

Ideaal om idd door drinken of eten te doen

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:03

Tip behalve vitamine preparaten?
Groente malen door gehakt en daar balletjes van draaien, zo kun je ook heel goed groente puree en dan deel van deeg mee vervangen voor pizza ofzo
Idem met ei. .dat was wat hier hielp.
Verder komen ze vaak minder tekort dan je denkt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:09

Ik heb de kauwtabletten van davitamon voor mijn zoon van 6, al een paar jaar. Bevalt me prima.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:10

marleen_usar schreef:

Zou dan gewoon snoep dat niet ook hebben gedaan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:19

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:24

Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 30-01-25 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:26

Mijn voorkeur zou ook niet uitgaan voor vitamine druppels voor kinderen. Ik kwam zelf @lifewithmyrainbow tegen op TikTok. Zij maakt filmpjes over wat haar kinderen wel en niet eten, hoe zij experimenteert en hoe ze eruit komt. Ze heeft ook de boek gemaakt (hoe je groenten kan verstoppen :+ ).

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:35

Onze zoon wilde ook geen groente en fruit eten. Bij hem kwam dit omdat hij bepaalde structuren niet wilde eten (eetstoornis AFRID). Bij ons is er iemand van het Eetteam geweest (http://eetteamassen.nl/#eetteam-assen) dit was een preverbaal logopediste die hielp met het eten. Dit was een lang traject waarbij er eerst gevoeld met de handen werd aan het eten. Vervolgens eten richting mond brengen, kusjes geven, in de mond stoppen, in 1 wangzak, andere wangzak, bewegen in de mond, kauwen op de voedsel en als laatste een klein stukje doorslikken.
Het team is bij ons een jaar tot 1,5 jaar geweest. Dit heeft ons opgeleverd dat er nu wel eten geproefd wordt.

Mocht je je zorgen maken om de inname van zijn voedsel, zou je misschien contact op kunnen nemen met de kinderarts. Deze heeft ons ook doorverwezen. Toen wij het traject startte was onze zoon 2 jaar oud.
Ik zou kijken wat de oorzaak is van het niet willen eten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:51

Wij geven Viridikid capsules als multi bij, dat zit in kleine capsules die je open kan maken en dan kan je het poeder bvb. mengen met melk, sap of yoghurt ofzo. Of desnoods verstoppen in een boterham met smeerspul.

Onze jongen eet wel prima fruit en groente overigens en slikt sinds hij wat groter is gewoon de capsules door met een slokje water of iets anders, want ze zijn heel erg klein. Wij mengden het voorheen door zijn melkflessen en daar merkte hij niks van.

Vitakruid heeft ook hele goede producten maar de kinder multi druppels daarvan krijgen veel kinderen niet weg helaas. Ze zouden vorig jaar of 2 jaar geleden wel een verbetering doorvoeren in de smaak maar onze jongen gruwelt er nog steeds van :=

Van NOW heb je overigens ook Dino multi kauwtabletten die goed te doen zijn en je als "snoepje" kan geven O:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:05

marleen_usar schreef:

Natuurlijk hebben de winegums dat niet gedaan…

Alles wat je eet tast je glazuur aan. En idd, snoep nog extra, maar niet alleen de winegums van Davitamon.

Of heb je je kinderen niks anders aan snoep/suiker gegeven dan die winegums?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:08

Snoep at ze nooit de gums maakten haar kiezen bruin wat we er niet meer af kregen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:42

Als je kind echt geen groentes binnenkrijgt zou ik een goed merk zoeken. Die vind je niet bij de Kruidvat, ook Lucovitaal niet.
Bijvoorbeeld Vitakruid is een goed merk.
Idealiter wil je ook niet een grote pot multivitamine maar juist wat verspreid over de dag pakken ivm de opneembaarheid van bepaalde vitamines en mineralen. Maar hoever dat haalbaar is in druppels die geschikt zijn voor een kind..

Anyway, als ze dus echt te korten heeft zou ik iets meer doen dan "ff een potje van de Kruidvat halen" (ik zeg niet dat je dat doet, maar stel dat).

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:14

Dit zal de nieuwe generatie wel zijn dan, maar hoezo "weigert groente en fruit te eten". Je krijgt toch vanzelf een keer honger? Ik voel me echt oud nu maar dit hoefden wij vroeger niet te proberen want we kregen echt niet iets anders ofzo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 09:17

Dorine92 schreef:
Dit zal de nieuwe generatie wel zijn dan, maar hoezo "weigert groente en fruit te eten". Je krijgt toch vanzelf een keer honger? Ik voel me echt oud nu maar dit hoefden wij vroeger niet te proberen want we kregen echt niet iets anders ofzo

Tot je kind zich echt uithongert, ik heb ze zelf niet gelukkig maar het bestaat echt en kan een groot probleem vormen.
ARFID heet de bijbehorende stoornis. (Weet niet of TS haar kind dat heeft, maar het bestaat iig)

Is geen generatieding, maar gelukkig nu beter behandelbaar en ik ga er vanuit dat TS het probleem ook aanpakt en tot die tijd haar kind wel voldoende vitamines wil geven.

Waarom zo oordelend?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 15:44

Geen nieuw generatie ding hoor. Ik weigerde vroeger ook gewoon eten en viel af, moest ook supplementen hebben.
Kinderen en eten zijn zeer regelmatig een issue hoor, daar is niks nieuws aan en hoeft ook zeker niet gerelateerd te zijn aan een 'stoornis'.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 16:45

Dorine92 schreef:

"Fijn" dat jij dat niet hoefde te proberen..
Maar zo te lezen at je dus dan iets niet en kreeg je niks anders.. prima toch? Ts probeert nog wat vitamines binnen te krijgen bij haar kind.

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:27

Ik heb als advies van de kinder diëtist vitaminfit gekregen. Onze smurf die echt slecht eet, at deze wel zonder veel morren.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:26

Dorine92 schreef:

Nou ben ik wel benieuwd... de dingen die jou gedwongen werden om te eten, eet je die nu wel? Lust je het nu?

Ik werd vis gedwongen te eten, ik gruwelde daarvan en ik eet het nog steeds niet. Ik moest spinazie eten, ondanks dat ik er echt ziek van werd, buikpijn en twee uur daarna overgeven. Ik eet het sporadisch.

Het dwingen heeft niet echt geholpen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:11

wemkelover schreef:
Dorine92 schreef:

Nou ben ik wel benieuwd... de dingen die jou gedwongen werden om te eten, eet je die nu wel? Lust je het nu?

Ik werd vis gedwongen te eten, ik gruwelde daarvan en ik eet het nog steeds niet. Ik moest spinazie eten, ondanks dat ik er echt ziek van werd, buikpijn en twee uur daarna overgeven. Ik eet het sporadisch.

Het dwingen heeft niet echt geholpen.

Je maakt er wel een heel ander verhaal van. Ik zeg toch nergens dat ik gedwongen ben om dingen te eten? Ik zei alleen dat ik niet iets anders kreeg. Dus niet van oh je wilt geen groente en fruit, nou dan krijg je een broodje chocopasta of noodles of weet ik veel wat.

Wb de andere reacties...
Ik ken geen enkele diersoort die zijn natuurlijke voeding niet wil eten, dus hoezo een mens wel? Ik vind dat op zijn minst een heel vreemd fenomeen, en het lijkt me een beetje een eerste wereldprobleem. Zie je het al voor je dat er bij 1 of andere inheemse stam een kind zegt nou mam sorry maar dit ga ik niet eten, ik lust het niet

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:17

Dorine92 schreef:
Wb de andere reacties...
Ik ken geen enkele diersoort die zijn natuurlijke voeding niet wil eten, dus hoezo een mens wel? Ik vind dat op zijn minst een heel vreemd fenomeen, en het lijkt me een beetje een eerste wereldprobleem. Zie je het al voor je dat er bij 1 of andere inheemse stam een kind zegt nou mam sorry maar dit ga ik niet eten, ik lust het niet

Tja wij wonen hier niet bij inheemse stammen en ieder zijn problemen en oplossingen.
En daarnaast zijn er genoeg mensen die dingen iet lusten.
Ga jij maar eens zuurkool aan de man brengen bij de inheemse stammen.. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:18

Waarom deze discussie hier? Maak dan je eigen topic aan en laat ts haar eigen keuze wbt haar kind en eten maken.