Vituele maagband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Vituele maagband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 16:38

Wie heeft ervaring met een virtuele maagband dus onder hypnose? Wat is het resultaat of viel je niks af?

BoktVerlaten

Re: Vituele maagband

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:54

Mijn man…… is er niet mee afgevallen. De dagelijkse tapes luisteren gaf nog wel wat motivatie maar het deed verder niets

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:55

Ik ken ook iemand die het heeft gedaan maar deed ook niks

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 17:13

Oke dus het werkte niet ik vind het ook best een hoop geld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:14

Is dit serieus??
Wie gelooft hier nou in....

Virtuele maagband is gewoon de ballen hebben om op je calorieën inname te letten...

Wat een rare dingen verzinnen mensen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:18

Ik zou gewoon een verwijzing naar een diëtist vragen. Bereik je veel meer mee.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:18

Ik ken ook iemand die het heeft gedaan en het werkte misschien een aantal weken in motivatie, maar uiteindelijk was het niet helpend genoeg.

Jolliegirl schreef:
Is dit serieus??

Virtuele maagband is gewoon de ballen hebben om op je calorieën inname te letten...

Als het mensen kan helpen om beter voor zichzelf te zorgen of kan helpen op de weg daar naartoe, zie ik niet in waarom we hierover zouden moeten oordelen. Het is niet alsof TS er iemand kwaad mee zou doen als zij of iemand in haar omgeving een maagband zou krijgen op deze manier :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:20

Jolliegirl schreef:
Is dit serieus??

Niet iedereen met overgewicht moet 'gewoon de ballen hebben om op de kcal te letten'.
Ligt soms iets ingewikkelder dan dat.

En daarbij, ook al is het een placebo-effect, dan is dat toch ook effect.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:22

Jolliegirl schreef:
Is dit serieus??

Doe even normaal zeg. Nee, het is ook niet mijn stijl, maar iedereen doet dingen weer anders en je hoeft een ander er niet op af te branden.

TS, heb je al op andere manieren geprobeerd af te vallen? Ik wel, en helaas werkte het niet, of voor maar een paar weken. Eigenlijk sinds ik bij de psycholoog loop en mezelf weer beetje bij beetje bij elkaar raap lukt het me beter om een veel gezondere levensstijl (vooral geen dieet) aan te houden en ook af te vallen. Ik weet niet hoe je verder in elkaar zit en of je überhaupt een nodig hebt hoor, maar eetproblemen hebben vaak een oorzaak wat belangrijk is om te behandelen. Wat betreft het psychologische (want die maagband is ook iets psychologisch) is dit misschien wel iets om eens bij stil te staan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 17:35

Het is niet voor mezelf ik kan heel goed op letten, het gaat om mijn dochter ze kan geen maat houden. Ik kan bv onderweg een kleinigheidje nemen maar zij kan zich niet in houden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:47

Hypnose werkt.
En ik vind het heerlijk om te ondergaan.

Hypnose voor afvallen is een lastig iets. Ik heb het een tijdje gedaan en toen werkte het echt. Reed naar huis met een knoop in mijn maag, kon alleen nog maar kleine beetjes eten. Echter, na een paar weken was het effect weg ge-ebt.
Jaren later nog een keer geprobeerd maar toen deed het vrijwel niets voor me. Al voelde ik me wel heerlijk ontspannen en blij na zo'n sessie.

Dus tja. Het is een klap geld om het te proberen. Maar boek eens gewoon 1 sessie, dat scheelt vaak al heel veel. Meeste winst zat voor mij telkens in de 1e sessie, ik zal nooit weer een serie kopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:49

marleen_usar schreef:
Het is niet voor mezelf ik kan heel goed op letten, het gaat om mijn dochter ze kan geen maat houden. Ik kan bv onderweg een kleinigheidje nemen maar zij kan zich niet in houden.

Dan zou ik eerst met haar op zoek gaan naar de oorzaak van het snaaien. Een virtuele maagband of enig andere vormen van dat lijkt een mooie oplossing maar dat is het niet.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:25

Ik ben dankzij hypnose van mijn suikerverslaving en cola light verslaving. Ik geloof er wel in. Ik eet geen dessert of koekjes meer. Kan het zonder problemen zien maar de craving er naar is weg.

Kostte mij 1 sessie van 100€. Dus zo vreselijk vond ik het niet voor het resultaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 22:25

Oke het kan dus werken, misschien toch het proberen waard.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:34

marleen_usar schreef:
Oke het kan dus werken, misschien toch het proberen waard.

Of eerst het onderliggende probleem aanpakken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:51

Dat kan wel degelijk werken.

Wanneer je iemand zoekt met een volledige opleiding wordt het ook vergoed.

Kijk even op de site van Hypnos en anders de website van de beroepsvereniging

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:28

Ik denk dat het wel kan werken als je er in gelooft, het proberen lijkt me ook geen kwaad te kunnen

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:44

Ik heb jaren geleden het traject van een virtuele maagband gevolgd. En het werkte...niet. Ja, misschien heel even en vooral je moet nog veel zelf doet, dat sowieso goed is om te doen. In het kort: 4 keer hypnosesessie
Iedere dag tape luisteren
Iedere dag een half uur meer bewegen dan je al deed
Voor elke maaltijd een glas water drinken
Voor elke maaltijd met een klein balletje spelen (dat zou de grote van je maag moeten voorstellen)
Van een klein bord eten
Na Iedere hap, bestek neerleggen (en voelen).
Dan nog tips over wat je mag eten, geen afleiding tijdens het eten, etc
En het was prijzig. En denk dat als je al het bovenstaande doet, zonder de hypnose, dat je ook afvalt.

Hypnose op zich is wel eens interessant om meegemaakt te hebben en denk dat het bij kleine obstakels wel zou kunnen helpen voorbeeld angst voor honden en doordat je even vertrouwen hebt en dan ( hopelijk) positieve bevestiging.

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 07:44

Nog een aanvulling: mijn voorbeeld van een angst voor honden, is te kort door de bocht. Ik bedoel een overzichtelijk probleem met weinig/geen extra problemen. Dus geen zwaar trauma onder de hondenfobie.

Ondanks dat hypnose echt wat kan doen ( net dat zetje geven), heb ik moeite met hypnose. Dat komt grotendeels doordat de meeste hypnotherapeuten geen hulpverleners zijn. Ze hebben hierdoor geen/anders ethisch kader. Zo kwam ik een hypnosetherapeut tegen die het niet onder stoelen of tafels stak dat hij dit voor het geld deed en iedereen onder hypnose bracht die dat maar zou willen. Ook kon hij bijvoorbeeld cvs of longcovid oplossen. Dus mocht iemand hypnose overwegen, zoek dan wel naar een opgeleid persoon (zoals een psycholoog)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 08:40

Ik meen bokker Spatter hier heeft daar goede resultaten mee behaald, maar die post nog maar weinig.

En dat onderliggende oorzaken aanpakken, geld dat niet net zo voor een "echte operatie"?
Iemand die ik ken zit nu in dat traject, en daar gaat toch ook wel eea aan vooraf.

Ik denk persoonlijk ook dat je bewust worden van wat je precies eet, meer bewegen e.d. in de meeste gevallen ook echt wat kan doen.
Wat Leen hierboven ook aangeeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 15:57

Sansevieria schreef:
Ik meen bokker Spatter hier heeft daar goede resultaten mee behaald, maar die post nog maar weinig.

En dat onderliggende oorzaken aanpakken, geld dat niet net zo voor een "echte operatie"?
Iemand die ik ken zit nu in dat traject, en daar gaat toch ook wel eea aan vooraf.

Ik denk persoonlijk ook dat je bewust worden van wat je precies eet, meer bewegen e.d. in de meeste gevallen ook echt wat kan doen.
Wat Leen hierboven ook aangeeft.

Klopt, daarom is het verstandig om eerst de onderliggende oorzaken aan te pakken. Ik weet ook niet wat het doet als je bijvoorbeeld teveel hebt gegeten.
Bij de maagverkleiningen gooi je het er bijvoorbeeld allemaal weer uit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:44

Leen27 schreef:
Nog een aanvulling: mijn voorbeeld van een angst voor honden, is te kort door de bocht. Ik bedoel een overzichtelijk probleem met weinig/geen extra problemen. Dus geen zwaar trauma onder de hondenfobie.

Ondanks dat hypnose echt wat kan doen ( net dat zetje geven), heb ik moeite met hypnose. Dat komt grotendeels doordat de meeste hypnotherapeuten geen hulpverleners zijn. Ze hebben hierdoor geen/anders ethisch kader. Zo kwam ik een hypnosetherapeut tegen die het niet onder stoelen of tafels stak dat hij dit voor het geld deed en iedereen onder hypnose bracht die dat maar zou willen. Ook kon hij bijvoorbeeld cvs of longcovid oplossen. Dus mocht iemand hypnose overwegen, zoek dan wel naar een opgeleid persoon (zoals een psycholoog)

Een hypnotherapeut welke goed is opgeleid is tevens psychosociaal therapeut, heeft 4 jaar een HBO studie genoten en wordt vergoed door de zorgverzekering.

Er zijn echter tegenwoordig ook kortdurende cursussen (een opleiding kun je dat niet echt noemen). Men gebruikt dan hypnose (of liever gezegd trance) meer als trucje.

Er is overigens best heel wat overtuigend bewijs voor de werkzaamheid van hypnotherapie. Mede daarom wordt dit steeds vaker toegepast in ziekenhuizen (bij prikangst of SOLK).
Maar je moet dus als client wel even goed uitzoeken welke opleiding je therapeut heeft gedaan en of deze is aangesloten bij de beroepsvereniging.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:55

Volgens mij heeft je dochter een grotere problematiek, toch? Je plaatat er wel vaker over.
In dat geval gaat een verzonnen maagband precies niets oplossen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 17:18

Als baby stopte ze met eten en daar kreeg ze hulp voor ze zeiden toen wel dat ze op latere leeftijd problemen kon krijgen met haar gewicht. Dus omdat ze lange tijd heel dun was, toen ze 7 was kwamen ze er achter dat ze een koemelk eiwit allergie had, eten daar kreeg ze dus last van. Nu kan ze alles weer eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 17:33

Maar wat is de reden dat ze zoveel achter elkaar eet?