Ik weet dat bokt geen dokter is maar heeft iemand wel eens dit soort plekken gehad? Het jeukt niet en doet ook geen pijn.
En ja, ik heb woensdag een afspraak bij de huisarts.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdbijl schreef:Recent in een Sauna, zwembad oid geweest?
Het is een schimmeltje, het loopt vaak op je arm, benen, is makkelijk overdraagbaar via bv een zwembad bedje, bankje in de sauna, op warmere plekken..
1 of 2 dagen Daktarin opsmeren en het is weg
Suzanne F. schreef:Dat is toch gewoon een droog plekje? Beetje vettende crème erop en door.
Als het uitbreidt of gaat jeuken dan zou je langs de huisarts kunnen voor een eczeemcreme of misschien een schimmelcreme. Dat kan de huisarts dan beter beoordelen. Maar voor gewoon een schraal droog plekje hoef je geen huisarts te zien denk ik.
Lieser schreef:Suzanne F. schreef:Dat is toch gewoon een droog plekje? Beetje vettende crème erop en door.
Als het uitbreidt of gaat jeuken dan zou je langs de huisarts kunnen voor een eczeemcreme of misschien een schimmelcreme. Dat kan de huisarts dan beter beoordelen. Maar voor gewoon een schraal droog plekje hoef je geen huisarts te zien denk ik.
Ts smeert al twee weken, zonder resultaat.
Suzanne F. schreef:Dat is toch gewoon een droog plekje? Beetje vettende crème erop en door.
cindyy_1993 schreef:In oktober ben ik ook bij de huisarts geweest met rare, rode plekken, met name op de buik. Conclusie daarvan was pityriasis rosea. Geen idee of het daar op lijkt? Ik had zelf overigens ook geen jeuk eraan, maar het werden steeds meer plekjes. Zijn zonder iets te smeren vanzelf weer verdwenen na een week of 8. https://www.thuisarts.nl/pityriasis-ros ... asis-rosea
996981 schreef:Lijkt mij een typische eczeem plek, die ontstaat door weersveranderingen. Koude lucht buiten, warme lucht binnen. Smeer eens een paar dagen een goede vette crème (hier met twee eczeemgevoelige kinderen goede ervaring met Dr. Leenarts droge huidszalf in pot).
Wat denk je zelf dat het is dat je ermee naar de dokter zou gaan?