Chronische rugpijn en massagemat/gun/?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Chronische rugpijn en massagemat/gun/?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 15:35

Hallo bokkers,

Ik heb in 2018 mijn rug gebroken gehad op 2 plekken en daarbij ook op 2 plekken een hernia cadeau gekregen. Vóór die tijd was ik 'rugpatient', maar daarna is het helemaal drama geworden.

De breuken in mijn rug warens stabiel (gelukkig, want de ambulance weigerde me mee te nemen dus mijn moeder heeft mij zelf met de auto naar de SEH gereden).

Waarschijnlijk door de klap van de val, de stress van de situatie waar ik op dat moment al in zat en het matige herstel (en de monitoring daarop), heb ik volgens meerdere fysiotherapeuten en mensendiecktherapeuten een 'chronisch pijnsyndroom' ontwikkeld, oa door de mensendiecktherapeute die heeft bijgedrage aan de richtijn voor mensen onverklaarbare pijn/chronisch pijnsyndroom. Dat zou inhouden dat mijn hersenen pijnprikkels die nergens naar toe hoeven/geen functie hebben, door mijn lijf blijft sturen en ik dus dagelijks nog met heel veel pijn zit.

Mijn rug is het allerergst, maar ook andere gewrichten doen gezellig mee (ook daarom is er weleens de diagnose Ehlers Danlos genoemd, zeker ik ook de diagnose POTS heb.

Anyway, long story short :')

Ik zoek dus een massagemat/massagetool waarmee ik dagelijks even zelf de spieren in mijn rug kan losmaken. Ik zie vooral veel autostoelmodellen, ik weet niet of dat op de bank of op bed ook werkt ivm optimale drukverdeling. En dan zie ie ik nog die massageguns, maar daar ga ik allenwonende niks mee kunnen :') Een warmtematje heb ik al en wordt vevuldig gebruikt.

Een tijd geleden hadden ze bij Lidl één die een vriendin van mij aangeschaft had en echt in de zevende hemel was daarmee, maar die is uit het assortiment voor zo ver ik kan zien..

- met warmte
- massage-elementen die behoorlijk intensief mogen masseren
- budget is max 50/60 euro
- geen voorkeur voor stekker of oplaadbaar
- geen temi/ali/dropshipping
- nekpijn is geen aandachtsgebied
- ook niet op zoek naar acupressuurmatjes

Misschien weten jullie iets dat ik nog niet gevonden heb in mijn zoektocht of wellicht zoek ik iets onmogelijks, alle input is welkom.

Elisa2

Re: Chronische rugpijn en massagemat/gun/?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:58

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:55

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:04

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 13:36

@SinceriQ & Manonutjuh: bedankt voor de tip, alleen gezien mijn rug echt van tot halverwege m'n schouderbladen tot m'n billen zeer doet/vast zit zoek ik meer iets in dit model

Afbeelding
Ik heb meerdere van dit soort modellen gezien maar nam aan dat dit voor autostoelen bedoelt was B-) maar dat staat niet in de omschrijving. Deze van Mediamarkt kost rond de 80 euro, dat is nog het overwegen waard.

@ Elisa2: hij zal vast super zijn maar echt ver voor mijn budget :o bedankt voor de input!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:41

Temu heeft ze! Ik wil als het weer in budget past ook er 1 hebben. Is voor rugklachten echt heerlijk!
Wij hadden ooit 1 geleend van een goede kennis echt zo een goede massage mat met allerlei snufjes er op en die was echt extreem duur (rond 800 euro), ik heb het geld er niet voor maar eerlijk is eerlijk; bij zoveel last wil je die echt hebben :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:49

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:55

Je kan ook eens de Medisana Tens apparaatje proberen. Dan moet je van die electrode plakkers op je pijnlijke spieren plakken.
Ik heb daar veel baad bij. Lekker savonds op de bank voor de tv.
Er zitten ook 3 massage standen op.
Het fijne is dat je beide handen vrij hebt.
Met andere apparaten zit je vaak toch wat onhandig te klooien omdat je er moeilijk bij kan zelf.

https://www.bol.com/nl/nl/p/medisana-tt ... BPEALw_wcB

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:58

_Karlijn schreef:
@SinceriQ & Manonutjuh: bedankt voor de tip, alleen gezien mijn rug echt van tot halverwege m'n schouderbladen tot m'n billen zeer doet/vast zit zoek ik meer iets in dit model

[ Afbeelding ]
Ik heb meerdere van dit soort modellen gezien maar nam aan dat dit voor autostoelen bedoelt was B-) maar dat staat niet in de omschrijving. Deze van Mediamarkt kost rond de 80 euro, dat is nog het overwegen waard.

@ Elisa2: hij zal vast super zijn maar echt ver voor mijn budget :o bedankt voor de input!

Ik heb deze ook gehad. Ik vond hem niet fijn en zelfs pijnlijk. Ik heb geen spek op mn lijf dus dan is het niet aan te raden.
Zo kan ik ook niet in een massage stoel. Doet onwijz veel pijn. Ben echt beurs daarna.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:17

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 07:31

Lidl heeft in de aanbieding komende week.

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:44

Heb je wel eens een Tens geprobeerd?
Die is juist voor chronische pijnklachten, juist om die prikkel van het brein naar de plek te onderbreken.
Laat zien dat het niet nodig is.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:04

Ik lees even mee uit interesse, zo’n tens apparaat… is dat pijnlijk?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:44

Ik heb verleden week bij de Aldi een massage-mat gekocht voor euro 49. Met mijn kapotte rug leek me dat wel wat. Nou... ik ben er zo waanzinnig blij mee! Het is een simpel ding, kan verwarmen en trilt in 4 zones. Ik ga er 's avonds een kwartiertje op liggen en dan voel ik me als herboren! Door de warmte en het trillen laat ik mijn spieren los en dat geeft al zoveel verlichting bij al mijn kapotte wervels en tussenwervelschijven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:45

Muze schreef:

Nee is niet pijnlijk. Je kunt zelf de hoogte regelen. Dus welke jij het fijnst vind.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:03

https://www.bol.com/nl/nl/p/auronic-shi ... d_source=1

Ik heb deze. Werkt best aardig en is zelf te hanteren. Die gun kun je inderdaad niet zelf op je rug gebruiken maar is wel erg lekker. Ik heb er ook niks aan voor mijn rug omdat ik mijn vriend niet zover krijg dat hij dat voor me wil doen. Nadeel daaraan, zeker met breuken en veel pijn, is dat je ook niet zelf voelt wat je doet. Hij deed het wel eens maar deed me dan toch zeer onder hij mijn schouder of ruggengraat raakte. Iets wat je volledig zelf kan doen is wel echt fijner.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:04

Ik heb deze van invitalis en vind die echt heel goed.. werkt ook goed in op de diepere spierlagen.. nieuw zijn ze vrij duur, maar ik heb de mijne voor een nette prijs op marktplaats gevonden en ben er heel blij mee..
Mijn hond had het kabeltje stuk gemaakt, maar dat hebben ze kosteloos voor me opgelost.. dus ook de service vind ik echt top

https://www.houseofhealthbrands.com/nl/ ... zwart.html

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:23

Celebi schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/auronic-shi ... d_source=1

Ik heb deze. Werkt best aardig en is zelf te hanteren. Die gun kun je inderdaad niet zelf op je rug gebruiken maar is wel erg lekker. Ik heb er ook niks aan voor mijn rug omdat ik mijn vriend niet zover krijg dat hij dat voor me wil doen. Nadeel daaraan, zeker met breuken en veel pijn, is dat je ook niet zelf voelt wat je doet. Hij deed het wel eens maar deed me dan toch zeer onder hij mijn schouder of ruggengraat raakte. Iets wat je volledig zelf kan doen is wel echt fijner.

Deze heb ik ook, ergens makkelijker dam zo 'n heel stoelkussen (ook gehad). Voor m'n rug en ook volledige ontspanning zweer ik bij een shaktimat. Heerlijk warm wordt alles en daarna slaap ik als een blok

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:08

Popstra schreef:
Muze schreef:

Nee is niet pijnlijk. Je kunt zelf de hoogte regelen. Dus welke jij het fijnst vind.

Dit is dus per persoon verschillend. En kan je zonder begeleiding niet zomaar aanraden..
Zelf onder begeleiding van de fysio en pijnpoli gehad enkel werden mijn zenuwen er extra gevoelig van, resultaat ik kon bijna niet meer lopen en verrekte van de pijn. Het is ook geen pijnlijke behandeling maar kan gewoon heel naar uitpakken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:40

Heb daar nog nooit van gehoord. Ik ken meerdere mede wedstrijd ruiters die het gebruiken bij stevige spierpijn en die het fijn vinden. Het word zelfs bij de paarden gebruikt op stramme rug spieren en SI gebied om ze los te krijgen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:48

Muze schreef:

Dat ligt er aan hoe hoog je de intensiteit zet.
Je kan dat zelf bepalen, ik vind het soms zelfs prettig aanvoelen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:50

tirzasarah10 schreef:
Dit is dus per persoon verschillend. En kan je zonder begeleiding niet zomaar aanraden..
Zelf onder begeleiding van de fysio en pijnpoli gehad enkel werden mijn zenuwen er extra gevoelig van, resultaat ik kon bijna niet meer lopen en verrekte van de pijn. Het is ook geen pijnlijke behandeling maar kan gewoon heel naar uitpakken.

Dat is vreemd, ik heb dat ding via het ziekenhuis gekregen en er werd mij alleen verteld hoe het werkte, verder niet.
Ik heb het zelfs op meerdere gedeeltes van mijn lijf gebruikt en nergens last van gehad.
En je bepaald toch zelf hoe zwaar je hem zet?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 15:06

Ik heb hier nog ergens een massagestoelzitting liggen, geen idee of er ook de optie warmte bij zit, ik vind hem gewoon niet eens fijn en heb niet het geduld erop te zitten en dan weer aan een snoertje vast te zitten voor iets wat niet eens fijn is (en merk ook geen profijt ervan :'))

De vraag is ook vooral, of het wel goed is. Warmte kan goed zijn en niet veel kwaad doen. Maar zo'n massagestoel, ik vind ze vrij lomp, dus vraag me echt af of het wel goed is? (Ik ga er iig nooit op als ik ergens last van heb, dan pak ik iets anders, maar dat zit boven het budget.) Mocht het voor je wel helpen, dan vooral gebruiken natuurlijk!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 11:55

Silly1972 schreef:
tirzasarah10 schreef:

Dat is vreemd, ik heb dat ding via het ziekenhuis gekregen en er werd mij alleen verteld hoe het werkte, verder niet.
Ik heb het zelfs op meerdere gedeeltes van mijn lijf gebruikt en nergens last van gehad.
En je bepaald toch zelf hoe zwaar je hem zet?

De behandeling anzich was ook niet eens echt pijnlijk, de na pijn wel en echt gruwelijk pijnlijk. Volgens de pijnpoli kwam het echt vaker voor.. stond op de lichtste stand. Ik heb eds en zenuwpijn dus wellicht daarom maar vind wel dat het daarom duidelijk gemaakt mag worden :o
Super fijn voor iedereen die er echt voordeel van heb maar dat is dus niet echt zo.

Popstra spierpijn is denk ik wel even andere koek als waar ts het voor zou willen gebruiken maar misschien heb ik het mis.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:08

Wellicht maar mocht dat zo zijn dan kan ze geen ene massage apparaat gebruiken want die mogen allen niet op je botten werken. Enkel op je spieren.