Het leed dat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Het leed dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 15:25

Allergie heet..

En je weet niet waar je allergisch voor bent?
Ben denk ik nu al 3-4 jaar misschien wel langer, ergens allergisch voor.

Maar op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waar voor.
Heb 2 huisartsen, en bij huisarts nr 2 heb ik al 2-3 x een bloedtest laten doen,
en daar kwam niks uit en ik zou ook niet allergisch zijn voor Huisstofmijt terwijl ik daar
aantal jaren geleden wel allergisch voor was maar dat stond niet meer op de test.

Ik heb in die 3-4 jaar tijd over een heel jaar tijd denk ik zeker 5-10 keer een jeuk aanval gehad.
Het is iedere keer weer anders, en de afgelopen tijd steeds hetzelfde.

Wat het nu vooral is..
» Galbulten over het hele gezicht, zichtbaar/voelbaar wangen/kaken en voorhoofd.
» Extreme jeuk wenkbrauwen/wangen en voorhoofd.
» Zo nu en dan jeuk in de ogen, neusbot gedeelte (waar je bril op leunt) en rot kuchje

Ik heb voor mijn allergie Levocetirizine voorgeschreven gekregen,
en nog een hormoonzalf om de jeuk te verlichten in het gezicht.

Ene huisarts zegt je krijgt geen doorverwijzing naar een arts in het ziekenhuis,
want je moet maar accepteren dat je allergisch bent en hier heb je pillen en een zalfje.

En ik moest zelf maar achter komen waar ik allergisch voor ben,
en dat weet ik tot vandaag nog steeds niet.

Afgelopen November moest ik sowieso naar de Huisarts maar dat naar Huisarts nr 1.
En deze heb ik ook nog gevraagd naar een doorverwijzing en die heb ik gekregen.

Het bedrijf heeft mij begin December opgebeld voor een afspraak, en mag eindelijk in Februari langs komen.
Kan je vertellen hoe blij ik ben, en wil gewoon hebben dat het zo snel mogelijk Februari is.

Ik heb deze maand al 2 x jeuk aanval gehad in het gezicht, denk net voor kerst 2 weken jeuk vrij geweest,
en zit nu al 4 dagen aan de allergiepillen en voor mijn gevoel helpt het voor geen flikker.

Zit hier met extreme jeuk in het gezicht, en krab mezelf zo wat kapot in het gezicht.
Was zo blij dat ik jeuk vrij was, en sinds Kerst zit ik weer met jeuk in het gezicht.
(Voelde voor kerst al lichtjes jeuk dus het is niet precies op Kerst echt begonnen, maar toen was wel op zijn hoogte punt)

Laat het maar snel Februari zijn... _/-\o_

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:34

Heb je al eens een verwijzing gehad voor het ziekenhuis? Of iets gehad van licht therapie?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 15:39

Zebrastreep schreef:
Heb je al eens een verwijzing gehad voor het ziekenhuis? Of iets gehad van licht therapie?

Ik ben doorverwezen naar het Huid Medisch Centrum en deze is in samenwerking met UMC (AMC & VUmc)

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:40

Eisen dat je doorverwezen wordt. Ik heb zelf ook meerdere allergieën en ook alleen in het ziekenhuis zijn ze erachter gekomen waarvoor ik allergisch ben.

Ja je moet ermee leren leven, alleen sinds ik weet waar ik allergisch voor ben is dat toch een stuk makkelijker.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 15:47

Domino_2006 schreef:
Eisen dat je doorverwezen wordt. Ik heb zelf ook meerdere allergieën en ook alleen in het ziekenhuis zijn ze erachter gekomen waarvoor ik allergisch ben.

Ja je moet ermee leren leven, alleen sinds ik weet waar ik allergisch voor ben is dat toch een stuk makkelijker.

Ik heb een doorverwijzing gekregen bij Huisarts 1, maar toen ik dingen opnoemde zei hij al snel
dat het leek op Huisstofmijt allergie..

Maar de afspraak staat bij de Huid Medisch Centrum (in Samenwerking UMC (AMC & VUmc)

Maar het er mee leven wil ik ook wel maar dan wil ik wel weten wat het precies is.
En misschien zwaardere allergiepillen, na 4 dagen allergiepillen (4 x 2)
wil ik ook wel hebben dat de jeuk mindert en dat doet het niet. %)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:49

Ik raad je aan om eens naar de alternatieve geneeswijzen te kijken.

Ik heb heel veel last gehad van allergieën maar uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij iemand in het alternatieve circuit bij de natuurgeneeskundige. Na een aantal behandelingen helemaal van mijn intoleranties af.

Volgens het reguliere circuit was ik nergens allergisch voor. :+ Ik zal je de foto's besparen maar ik leek wel een marsmannetje als ik opzwol. :7

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 15:53

Roosch schreef:
Ik raad je aan om eens naar de alternatieve geneeswijzen te kijken.

Ik heb heel veel last gehad van allergieën maar uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij iemand in het alternatieve circuit bij de natuurgeneeskundige. Na een aantal behandelingen helemaal van mijn intoleranties af.

Volgens het reguliere circuit was ik nergens allergisch voor. :+ Ik zal je de foto's besparen maar ik leek wel een marsmannetje als ik opzwol. :7

Ik ga eerst de afspraak in Februari afwachten en doen, en anders hebben we altijd nog andere opties. :)

Sassy4barrel

Re: Het leed dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:58

Ik heb voedsel allergieën, dat is wel heel anders maar toch... sommige zijn allergieën en kunnen ze uit testen halen zoals bloedtest en ook een keer zo een test gehad met allerlei vieze drankjes bij de MDL arts in het ziekenhuis maar ik heb ook allergieën die niet te testen zijn en zijn meer als overgevoeligheid. Dus bijv als ik 2 plakjes kaas eet heb ik geen last maar eet ik 2 boterhammen met kaas dan heb ik buikpijn. Dit soort overgevoeligheden ben ik achtergekomen met behulp van een diëtiste en bijhouden van een dagboek; wanneer eet ik wat en wanneer heb ik last. Misschien helpt een dagboek bijhouden en dan met een natuurgeneeskundige kijken waarvoor je allergisch bent en misschien ook waarvoor je overgevoelig bent.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:00

Bij mij was het voornamelijk ook voedsel, maar ook pollen bijv. Ze heeft me helemaal doorgelicht en daar kwamen een stuk of 8 intoleranties uit die we in fases behandeld hebben. Ik ben echt heel blij dat ik toen stom toevallig bij haar terecht ben gekomen want het heeft me zo onwijs geholpen. Volgens het reguliere circuit was het "stress" waardoor ik rode vlekken kreeg en helemaal opzwol. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:01

Bioresonantie therapie heeft hier echt goed geholpen, ook bij mijn dochter.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:01

Ik heb 2.5 weken ooit in het ziekenhuis gelegen aan de prednison, antihistamine want ik zat onder de galbulten... maar dan echt overal opgezwollen.

Alles getest, alle testen gehad.. uiteindelijk werd het op stress allergie gegooid.

Dus ze kunnen niet altijd iets vinden.

Ik hoop voor jou dat ze iets vinden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:47

Toevallig tegelijk met je bril begonnen? Ik ben allergisch voor die siliconen voetjes.. en soorten plastic met veel weekmakers.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:04

Dat kan ook goed een histamine onverdraagzaamheid zijn. En dat is qua voeding heel onlogisch, heeft een co relatie met stress en is moeilijk te diagnostiseren. Veel succes, het is niet eenvoudig en heel persoonlijk

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:11

Ik kan alleen zeggen dat ik bij jeukaanvallen baat heb bij mentholgel met lidocaïne omdat de lidocaïne een beetje verdooft. Menthol is misschien niet fijn in je gezicht maar wel fijner dan jeuk. Sterkte!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:15

Fijn dat je nu een verwijzing hebt. Heb je verschillende soorten anti-histamine geprobeerd? Ik heb zelf lang netelroos gehad en het een hielp beter dan het ander. En soms werd het qua vlekken ook erger van de allergiepillen. Eerste wat de dermatoloog toen bij mij deed was een stootkuur prednison voorschrijven, maar ik zat dan ook letterlijk van top tot teen onder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:28

Ik slik t hele jaar door 2x2 antihistamine pillen. Dat werkt goed. Heb wel verschillende geprobeerd om bij de juiste uit te komen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 18:02

MarjanB schreef:
Toevallig tegelijk met je bril begonnen? Ik ben allergisch voor die siliconen voetjes.. en soorten plastic met veel weekmakers.

Nee, deze bril die ik nu heb ik al zeker 5-6 jaar dacht ik en heeft geen siliconen pootjes.
De bril is 1 geheel. Eigenlijk altijd brillen gehad in 1 geheel en heeeeel vroeger met siliconen pootjes
denk dat je dan echt over 20 jaar geleden spreekt.

Afbeelding

Linkje

SincereQ schreef:
Fijn dat je nu een verwijzing hebt. Heb je verschillende soorten anti-histamine geprobeerd? Ik heb zelf lang netelroos gehad en het een hielp beter dan het ander. En soms werd het qua vlekken ook erger van de allergiepillen. Eerste wat de dermatoloog toen bij mij deed was een stootkuur prednison voorschrijven, maar ik zat dan ook letterlijk van top tot teen onder.

Ja heb denk ik 3-4 verschillende gehad.
Zit nu eigenlijk op Levocetirizine (5mg) en hier voor zat ik aan de Cetrizine (10mg) de huisarts heeft het naar de Levo gezet omdat deze wel vergoed word door de verzekering en Cetrizine niet.

En heb ook nog Fexofenadine (180mg) liggen maar die heb ik een paar weken geleden ook nog geslikt maar daar merkte ik ook geen verschil bij.

Volgens de huisarts heeft de Levocetirizine zelfde effect als de Cetrizine met de 10mg.

Vanavond gaat er weer 2 x 5mg naar binnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:11

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:28

Goed dat je naar een academisch ziekenhuis verwezen bent. Ik heb jarenlang chronische spontane urticaria gehad en het enige wat hielp waren injecties Omalizumab.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:41

Allergieen zijn lastig te diagnosticeren omdat het meestal niet 1 allergeen is waar je op reageert maar een combinatie van. Ik zou toch eens verder kijken naar het alternatieve circuit en daarbij Laarakkers in Den Hoek niet overslaan. Staan bekend om het behandelen van paarden, maar doen ook kleine huisdieren en humaan.
Met de lecher antenne is vaak wel goed te vinden waar je allergisch voor bent.
https://holistischdierenarts.nl/behandeling-humaan/

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:47

Toevallig veel gellak nagels gebruikt? Of nu nog?

En mijn moeder zweert dat varkensvlees de aanzet is tot vele zaken. Maar goed. Ze is geen dokter.

Wel kreeg zij veel jeuk van gluten. Sinds ze enkele jaren glutenvrij at is het over. Ze moest wel echt 2-3 weken doorzetten toen de jeuk over was.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:36

Ga eens naar een huidtherapeut. Die kunnen vaak prima bekijken wat er gebeurt op de huid en dit relateren naar een mogelijke allergiefactor en tevens behandelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:36

Ik zou ook afwachten op de afspraak van de verwijzing. Ik durfde op den duur met mijn handen ook niet meer van alles te proberen zonder een duidelijke oorzaak van de jeuk. Mijn huid was zo van slag dat alles wat ik ermee deed het begon te jeuken.

Oorzaken zijn wel lastig te vinden, achteraf was bij mij de eerste diagnose al juist, maar de zalf en behandeling verkeerd waardoor het heel heftig werd.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 08:13

Zebrastreep schreef:
Ik zou ook afwachten op de afspraak van de verwijzing. Ik durfde op den duur met mijn handen ook niet meer van alles te proberen zonder een duidelijke oorzaak van de jeuk. Mijn huid was zo van slag dat alles wat ik ermee deed het begon te jeuken.

Oorzaken zijn wel lastig te vinden, achteraf was bij mij de eerste diagnose al juist, maar de zalf en behandeling verkeerd waardoor het heel heftig werd.

Ik wil deze ook zeker eerst afwachten, ik heb gisterochtend een andere zalf uit de bak gepakt.
En de jeuk is zo veel minder, en voor vannacht ook weer ingesmeerd en voelt ook beter.
Alleen mijn voorhoofd voelt nu wel wat droogjes aan maar dat komt alleen maar door al die jeuk,
dus straks weer goed insmeren mijn volledige gezicht.

Anomien schreef:
Toevallig veel gellak nagels gebruikt? Of nu nog?

Nee nooit gebruikt en nu ook niet. En heb eigenlijk al een aantal jaar niks meer op mijn nagels gesmeerd.
Dus ook niet normale nagellak.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:14

Ik moest ook aan je bril denken (vooral ook omdat je aangeeft ook last te hebben precies op de plek waar de bril steunt). Je bril is van kunststof zo te zien, daar kán je allergisch voor zijn. Misschien het proberen waard om eens een ander montuur te pakken die niet van kunststof is.

Je reactie is wel heftig, heel naar. Hopelijk snel een goede diagnose en oplossing!