Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LDRD schreef:ik heb niets gehoord over gewrichten .. operatie voor 98÷ geslaagd. Pijn stuk minder. Morgen zelfs gips er af dacht ik en dan 6 weken onbelast .. mij een raadsel waarom gips er dan af, benieuwd of er nog iets om gaat. Lijkt mij nogal kwetsbaar...Wat vervelend.
Veel zal afhangen van of er sprake is van een breuk die doorloopt in het gewricht. Dat maakt voor het herstel en de toekomstverwachtingen veel uit.
Sterkte ermee!
Sansevieria schreef:dank je wel!Bij mijn man een soortgelijk verhaal als dat van ElCamino, die kon na een half jaar voorzichtig weer stappen zonder gips, maanden in het gips gezeten en meen pas na 3 maand loopgips. Hij mocht weken lang niet eens uit bed. Haast 2 mnd trombosespuiten gehad.
Na een maand of 10 heel voorzichtig deels terug aan het werk.
Die heeft al met al een kleine 2 jaar en 2 operaties nodig gehad.
Eerst alle losse fragmenten (en dat was echt flink in gruzelementen) zo goed als mogelijk weer met plaatjes, pinnen en schroeven aan elkaar knutselen, heeft ie geluk gehad dat ie een topchirurg had, binnen de 5 uur na het ongeluk op de OP tafel lag.
Na een goede anderhalf jaar toch de hele ijzerwinkel er maar weer uit (zou eigenlijk voor de stabiliteit blijven zitten) omdat er iets op zenuwen drukte en dit pijn bleef doen.
Mijn man kon gelukkig weer terug aan het werk na revalidatie, dat was op een bepaald moment nog wel even onzeker. Altijd hoge schoenen aan, en voorzichtig met op- en afstapjes inderdaad, want blijft een zwakke plek.
Maar ik hoor ook verhalen die minder goed aflopen.
Nogmaals mijn man had geluk, super orthopeed, goeie fysio, en ik moet eerlijk zeggen, hij heeft afgezien, maar heel fanatiek met trainen en revalidatie, ook al had hij nog zo veel pijn.
TS heel veel sterkte in elk geval!
lique68 schreef:extra hoge dosering? Of is multivitamine voldoende? Ik slik nu wel extra D en calcium, werd mij aangeraden.ik lees dystrofie in de bovenstaande post, kennis van mij heeft ook dystrofie gekregen na een voetbreuk, echt ellende.
kreeg van haar vitamine C toen ik mn enkel had gebroken, zelf wist ik niets van dystrofie
tip, slik Vitamine C bij als je iets gebroken hebt!
wendy1987 schreef:ze noemen het een complexe breuk maar zeiden wel na halfjaar zou ik weer normaal moeten kunnen lopen, volledig herstel jaar. Zolang ik maar weer kan lopen/autorijden (3-4 maanden hoorde ik) dan ben je minder afhankelijk van.Wat vervelend! Hopelijk heb je een voorspoedig herstel!
Ik heb in 2013 mijn enkel gebroken gehad, ook 3 dubbel.
Operatie, gips voor 7 weken en daarna lang revalidatie traject.
Na een jaar metaal eruit, complicaties en gedoe gehad.
In 2019 de laatste schroeven eruit laten halen.
Ik loop nog steeds elke 2 weken bij de fysio, om het zo soepel mogelijk te houden. T is leefbaar maar heb er wel altijd last van.
Maargoed, daar waarschuwde de arts al voor tijdens traject. T was een lelijke breuk.
Hopelijk voor jou gewoon normaal verloop en geen gedoe!!
Miss_Mii21 schreef:lique68 schreef:extra hoge dosering? Of is multivitamine voldoende? Ik slik nu wel extra D en calcium, werd mij aangeraden.ik lees dystrofie in de bovenstaande post, kennis van mij heeft ook dystrofie gekregen na een voetbreuk, echt ellende.
kreeg van haar vitamine C toen ik mn enkel had gebroken, zelf wist ik niets van dystrofie
tip, slik Vitamine C bij als je iets gebroken hebt!
ElCamino schreef:keezie: zitten die schroeven niet in je scheen- en kuitbeen ipv in je enkel? dat lijkt zo op de foto
Enkel is ms ontwricht geweest en kun je terugzetten maar ik zie geen breuken in je enkel zelf?