Snurken, wie heeft de oplossing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Snurken, wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 23:14

Mijn man snurkt. Hij doet dit al minder dan eerst maar nog steeds is het bij tijd en wijlen een vrij irritant probleem. Hij is gestopt met drinken en dat scheelt al een stuk.
Nu zijn er vast wel meer bokkers die dit hebben gehad. Wat was jullie remedie?

Ilsiie

Re: Snurken, wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:17

Loop Quiet Earplugs

:=

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:20

Earth schreef:
Mijn man snurkt. Hij doet dit al minder dan eerst maar nog steeds is het bij tijd en wijlen een vrij irritant probleem. Hij is gestopt met drinken en dat scheelt al een stuk.
Nu zijn er vast wel meer bokkers die dit hebben gehad. Wat was jullie remedie?

Hier een partner die het heel extreem deed en bleek apneu te hebben maar helaas was een cpap geen oplossing voor hem.(wel lange tijd geprobeerd)
Uiteindelijk aan de wietolie gegaan en is het vele malen minder geworden alleen als hij bijv verkouden is of heeft gedronken kan ik hem wel achter het behang plakken.
Ze wilde toen ook nog een slaaponderzoek doen met hem nav zn wietdruppels maar hij wilde er niet aan meewerken omdat hij met die monitoring toch niet kan slapen.

Vroeger sliep ik continu met oordoppen in maar nu echt nog maar sporadisch.
Maar of thc een oplossing is waar je blij van wordt weet ik niet :+

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:23

cinniz123 schreef:
Hier een partner die het heel extreem deed en bleek apneu te hebben maar helaas was een cpap geen oplossing voor hem.(wel lange tijd geprobeerd)
Uiteindelijk aan de wietolie gegaan en is het vele malen minder geworden alleen als hij bijv verkouden is of heeft gedronken kan ik hem wel achter het behang plakken.
Ze wilde toen ook nog een slaaponderzoek doen met hem nav zn wietdruppels maar hij wilde er niet aan meewerken omdat hij met die monitoring toch niet kan slapen.

Interessant van de wietolie. Hoeveel gebruikt hij en wanneer? Juist voor het slapen gaan?

karuna
Drukke kabouter

Ik snurk, en hard bij vlagen :+ maar helaas is daar niks wat er tegen helpt. Een combinatie van bouwfouten en een stevige allergie die soms opspeelt en die niet te verhelpen zijn.

Ik ben ervoor bij een speciale snurkpolie geweest inclusief snurkonderzoek. En heb een week met een meetmasker moeten slapen om wat linkere oorzaken uit te sluiten.

Ik snurk dus bij vlagen. Soms wel soms niet.

Ik zou eerst eens oorzaken laten uitsluiten

verootjoo

Oordoppen die al het geluid afsluiten. :=

Cpap helpt als hij slaapapneu heeft maar met die herrie slaap je zelf ook niet beter.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:24

Ik lees hier even mee want ik krijg ‘s nachts soms moordneigingen van mijn snurkende man.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 23:25

Ilsiie schreef:
Loop Quiet Earplugs

Haha ik kan als ik lig niet zo goed oordoppen verdragen helaas.

Wietolie kan ik eens proberen.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:26

Een zwaar dekbed en een nieuw kussen := en sindsdien is het echt geminimaliseerd

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:27

Snurk beugel misschien?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:29

Mocht hij wat te zwaar zijn kan afvallen ook echt helpen bij het verminderen van snurken....

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 23:33

Hij is dus niet te zwaar, is gestopt met alcohol, heeft een nieuw bed sinds vorig jaar. Maar misschien heeft dat het juist wel erger gemaakt :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:36

Zorgen dat hij niet op z’n rug kan liggen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:40

Zou aanraden een slaaponderzoek te laten doen. Mijn man bleek ook een vrij ernstige apneu te hebben. Met zijn apparaat snurkt hij niet meer, heeft veel meer energie en ik hoor het apparaat amper. Heel fijn!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 01:26

Hier werkt heel simpel een stukje tape op de lippen. Mijn partner is een ster in snurken in alle mogelijke posities, zelfs op zijn zij of buik. Sinds hij elke avond zijn lippen dicht plakt, snurkt hij niet alleen niet meer, maar slaapt hij ook beter!
Hij werd zelf ook regelmatig wakker van het snurken/blazen en slaapt nu echt dieper. Het heeft volgens mij ook te maken met door je neus ademen ipv je mond. Googlen waard.

Hier volstaat een reepje fysiotape van zo'n halve cm bij 1cm op het midden, maar er bestaan ook volledige plakkers voor over de lippen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 01:41

Ilsiie schreef:
Loop Quiet Earplugs

Werkt dat echt? Hier op maar gemaakte oordoppen, maar ik hoor het er gewoon doorheen.

Wat hier helpt is niet te kort voor het slapen gaan eten en niet op de rug liggen. Maar goed, alsnog zijn er nachten die vreselijk zijn.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 06:57

Earth schreef:
Haha ik kan als ik lig niet zo goed oordoppen verdragen helaas.

Ik ben ook heel erg gevoelig en heb meerdere uitgeprobeerd, maar omdat deze plat in het oor liggen en er "dopjes" met verschillende maten in zitten, gaat het bij mij wel goed met deze. Ik slaap op mijn zij, buik, rug en alle combinaties:+ Ik heb er wel een touwtje aan omdat ik zelf soms erg onrustig slaap en ze dan kwijtraak (met touwtje vind ik ze weer en doe ze weer in, in mijn slaap dus zelfs). Maar het zal idd niet bij iedereen goed werken! Zag dat ze nu zelfs nog een nieuwe variant hebben, de Loop Dream. Idd wel prijzig deze maar als ze doen wat ze beloven (en dat doen de andere dan weer wel) zijn ze het waard.

Wesseltje schreef:
Werkt dat echt? Hier op maat gemaakte oordoppen, maar ik hoor het er gewoon doorheen.

Wat hier helpt is niet te kort voor het slapen gaan eten en niet op de rug liggen. Maar goed, alsnog zijn er nachten die vreselijk zijn.

Nouja, beloven kan ik het niet maar bij mij sluit het zo goed af dat ik niks meer meekrijg. Maar het zal idd verschillen per persoon?

Lastig hoor, een goede nachtrust is zo belangrijk en fijn!! Ik werd er echt bijzonder ongezellig en gefrustreerd van as goed slapen niet lukte..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 07:34

BigOne schreef:

Anti-rol singel...? Zouden die bestaan voor mensen :))

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:52

Mijn snurkende man slaapt nu sinds een paar dagen op de logeerkamer en ik mis hem na 30 jaar samen naast elkaar in bed,maar wat een rust,ik slaap nu weer goed.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:53

pmarena schreef:
BigOne schreef:

Anti-rol singel...? Zouden die bestaan voor mensen :))

men neme een niet te wijd t-shirt en naait een tennisbal op het rugpand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:56

Oja die tip las ik een paar jaar geleden ook ergens, nu je het zegt!

Dat zou best kunnen werken ja :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:01

Fokker321 schreef:
cinniz123 schreef:

Interessant van de wietolie. Hoeveel gebruikt hij en wanneer? Juist voor het slapen gaan?

Half uurtje voordat hij naar bed gaat.
Hoeveel is lastig te zeggen maar ongeveer een flinke druppel.
Er zit heel veel verschil in kwaliteit en de hoeveelheid thc in de druppels ,heeft met de geteelde wietsoort te maken dus bij serieus interesse zou ik de site mediwiet aanraden niet de flesjes uit de winkel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:02

Aparte slaapkamers

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:03

Ik zou voor je op zoek gaat naar alternatieven eerst eens medisch laten checken:

- heeft hij een apneu?
- zijn de amandelen al weg?

Beiden kunnen voor enorm snurken zorgen, en dus ook voor mindere kwaliteit slaap. Kunnen allebei verholpen worden én je partner wordt er ook fitter van omdat hij beter kan slapen. Heb dit al van meerdere mensen in de omgeving gehoord dat dit de oorzaak was.

En anders: bitje via de tandarts, kijken of daar allss goed zit.

Zou daarna pas naar de alternatieve opties kijken :P

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:06

BigOne schreef:

Die van mij snurkt ook gewoon als ie op z'n zij ligt.

Heb ook oordoppen, maar dat dempt alleen een beetje. Het meeste hoor je er gewoon dwars doorheen. Is dat bij die loops ook? Ik heb nu die van Alpine.