Problemen met daglenzen van Pearle?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Problemen met daglenzen van Pearle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 23:30

Hoi,

Ik open dit topic eigenlijk omdat ik wil weten of meer mensen dit probleem ervaren met de iwear daglenzen of dat ik de enige ben en het probleem bij mij zelf moet zoeken.

Al sinds het begin van deze lenzen ben ik niet continu tevreden, de kwaliteit wisseld per maand. Dan zie ik links niet scherp dan zie ik rechts niet scherp. Dan weer lenzen die niet lekker zitten en zorgen dat mijn ogen heel droog worden, vervolgens een set die wel heel fijn zijn en repeat.

Ik ben al terug geweest bij de Pearle maar hun snappen niet hoe dit kan, de lenzen zitten namelijk gewoon goed in mijn ogen. Ook schijnt dat het populaire lenzen zijn en dat ze weinig klachten krijgen. Ik twijfel dus of het aan mij ligt of aan de lenzen ook omdat het niet elke keer de zelfde kant is.

Het vorige setje lenzen was perfect dus ik dacht hopelijk is het dan nu goed. Maar zaterdag heb ik nieuwe lenzen gekregen en zie ik rechts met lens nog slechter dan zonder lens, dus nu ben ik er klaar mee en wil ik eens nagaan of meer mensen deze klachten ervaren.

Ze zijn verder wel heel netjes als je een klacht meld krijg je een nieuw doosje. Maar goed ik heb dus inmiddels voor 4 maand lenzen liggen waar ik niets mee kan.

Ervaringen en tips/adviezen zijn heel erg welkom. :)

Selina

Re: Problemen met daglenzen van Pearle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:36

Ik kreeg ze ook niet scherp.
Maar moet zeggen dat andere opticiens het ook niet scherp kregen. Dus denk dat het eerder aan m’n ogen ligt dan aan hun lenzen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:39

Ik heb maandlenzen maar toen ik ermee begon zag ik er ook maar weinig mee, vooral heel wazig. Bij mij was het probleem dat de cilinder veel te sterk was. Voor in een bril prima maar niet met lenzen. Verder heb ik de meest zuurstofdoorlatende lenzen van de pearl en heb nergens last van.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:47

Ik zou wel doorzoeken. Het hoeft niet aan je ogen te liggen, het kunnen ook nog andere (fysieke) omstandigheden zijn bijvoorbeeld. Als het dus wel fijn kan, is dat zoveel prettiger...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:50

Ik had echt aldoor problemen met maandlenzen, maar eigenlijk altijd rond een week of 1,5 a 2. Andere lenzenvloeistof geprobeerd en weet ik wat allemaal, maar de oplossing zijn daglenzen voor droge ogen. Echt een verademing... Ik bestel ze nu gewoon online buiten de opticiens om

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:59

Sintara schreef:
Ik had echt aldoor problemen met maandlenzen, maar eigenlijk altijd rond een week of 1,5 a 2. Andere lenzenvloeistof geprobeerd en weet ik wat allemaal, maar de oplossing zijn daglenzen voor droge ogen. Echt een verademing... Ik bestel ze nu gewoon online buiten de opticiens om

ts heeft daglenzen...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 00:02

Klopt ik heb daglenzen en zit nu sterk te denken een willekeurige maandlens via internet te bestellen. :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:03

Al jaren daglenzen van Pearle, nooit problemen mee gehad.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:53

Ik heb via Hans anders daglenzen. Pearle ook wel gehad maar was ik inderdaad niet zo tevreden over. Misschien vragen om een ogentest met lenzen in? Misschien kunnen de doosjes retour?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:56

Ik bestel mijn (maand)lenzen tegenwoordig gewoon online.
Eén keer per jaar ga ik naar de opticien voor een oogcontrole waarbij ik dan het recept krijg. Dit kost me ongeveer 30 euro en daarna bestel ik online.

Bij de opticien betaalde ik 180 euro voor een half jaar en online 70 euro voor precies dezelfde lenzen.
Keuze was snel gemaakt :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 07:57

Sabri schreef:
Ik heb via Hans anders daglenzen. Pearle ook wel gehad maar was ik inderdaad niet zo tevreden over. Misschien vragen om een ogentest met lenzen in? Misschien kunnen de doosjes retour?

Test met lenzen in heb ik dus gehad.
Lenzen kunnen niet retour.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 08:18

xMyrth schreef:
Ik bestel mijn (maand)lenzen tegenwoordig gewoon online.
Eén keer per jaar ga ik naar de opticien voor een oogcontrole waarbij ik dan het recept krijg. Dit kost me ongeveer 30 euro en daarna bestel ik online.

Bij de opticien betaalde ik 180 euro voor een half jaar en online 70 euro voor precies dezelfde lenzen.
Keuze was snel gemaakt :=

Ik heb heel lang op Google lopen zoeken hoe en wat en ik heb net maand lenzen online besteld. De Air Optix plus HydraGlyde zijn het geworden, krijgen super goede reviews. En wat een prijs verschil gewoon schandalig.... Ik betaal nu 60 euro per maand, deze lenzen komen uit op 15.50 per maand incl vloeistof! :oo Nu natuurlijk wel afwachten of het wat voor mij is.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:21

Ben je al eens bij een andere opticien geweest? En dan niet de specsavers, hans anders etc.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:32

Ik heb maandlenzen bij Pearle, maar herken wel wat je doormaakt.
Kreeg plots continu problemen: droge ogen, infecties, wisselen van paar hielp soms wel en soms niet. Een heel gedoe. Hier lag het aan de luchtkwaliteit en meerbepaald aan een groot gebrek aan luchtvochtigheid soms in huis. Nieuwbouw woning met een actieve ventilatie die de lucht dus ontzettend droog maakt, komt vaker voor. Sindsdien een paar luchtbevochtigingsapparaten in huis, geen problemen meer gehad.

Dus dat is ook een factor om te bekijken.

Edit: oh, en geen kans op acrylatenallergie?
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 18-12-24 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:33

Hier jaren lenzen gehad, maar ik bleef droge ogen houden. Allerlei merken en soorten geprobeerd, op het laatst de meest zuurstofdoorlatende, maar het ging van kwaad tot erger. Ik kon op een gegeven moment zelfs geen 2 uur meer lenzen in.
Mijn zusje had hetzelfde, diverse opticiens gehad. Van Hans Anders tot Specsavers to Pearle tot de duurdere opticiens van ketens. Maar nooit heeft iemand haar verteld dat ze door de lenzen vaatingroei in het hoornvlies gekregen had. Dat kwam pas aan het licht bij een bezoek aan een echte zelfstandige opticien. Ze hadden dus bij die andere toko's allang het gebruik van lenzen moeten afraden.
Bij mij was het gelukkig nog niet zo ver en het trekt ook wel weer deels weg zodat de schade in mijn zusjes geval beperkt bleef. Maar ik zou dus zeker ook eens vragen naar vaatingroei in het hoornvlies. Dat kan dus door lenzen komen en dan krijg je steeds vaker vage klachten.
Ik heb nu al jaren geen lenzen meer, de droge ogen zijn er nog steeds, maar nu geen last meer van. Ook mijn zusje is gestopt met lenzen.

Overigens zijn de lenzen NOOIT te lang gedragen, gewoon alleen overdag en niet vergeten 's nachts. Dus het verhaal dat je alleen vaatingroei kunt krijgen van TE lang dragen is echte onzin. Het kan ook bij normaal gebruik gebeuren. Dat zou ik dus wel in de gaten houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:48

germie schreef:
Hier jaren lenzen gehad, maar ik bleef droge ogen houden. Allerlei merken en soorten geprobeerd, op het laatst de meest zuurstofdoorlatende, maar het ging van kwaad tot erger. Ik kon op een gegeven moment zelfs geen 2 uur meer lenzen in .

Hier ook. Heb alles geprobeerd, zelfs de dure van Acuvue voor droge ogen. Bij mij werkt het gewoon niet. Ik draag geen lenzen meer, zet gewoon een bril op als het echt nodig is. Ik vind het echt heel jammer maar ik weet dat mijn vader ook altijd aan het druppelen was met lenzen dus misschien zit het in de familie. Ze zeggen dat druppelen het erger maakt. Ja leuk allemaal maar het is geen doen zonder. Dus nu maar helemaal geen lenzen meer. Ik heb trouwens geen last van droge ogen zonder lenzen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:58

Alles van het goedkopere segment opticien kon ik op een gegeven moment niet meer in hebben.
Over gedaan op maatwerk. Dat ging een hele tijd goed maar ook die kon ik op een gegeven moment geen hele dag meer in hebben. Nu alweer jaren een bril maar mis de lezen wel. Ik twijfel om toch weer een setje aan te schaffen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:01

Petrichor schreef:
Klopt ik heb daglenzen en zit nu sterk te denken een willekeurige maandlens via internet te bestellen. :+

Er zit een heel groot verschil tussen de ene en de andere daglens :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:02

Ik heb een tijd enorme problemen gehad met mijn maandlenzen. Uiteindelijk bleek dat de samenstelling van de lenzenvloeistof aangepast was en ik daar blijkbaar niet tegen kon. Dus een andere vloeistof gepakt en het probleem was opgelost. Ook als ik nieuwe lenzen uit de verpakking haal, leg ik ze eerst een nacht in mijn eigen vloeistof. Dat gaat wel goed, direct uit de verpakking dan krijg ik er last van.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:06

Ik vond ze ook niet fijn, droge ogen, geen fijne pasvorm.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:20

Ik wilde je ook aanraden een ander merk te proberen, elke lens is anders en elk oog is anders en van zo'n wisselende kwaliteit zou ik gek worden. Dat het 1x voorkomt, ok dat kan altijd, maar regelmatig :n

Ik heb zelf maandlenzen van AirOptix en ondanks dat ik heel droge ogen in combi met lange dagen (>16u) heb en in extra geventileerde ruimtes vertoef, moet ik zelden bijdruppelen. En dat lukte mij echt niet met daglenzen, die wreef ik zelfs meermaals uit tegen het einde van de dag (dat waren Focus Dailies, waar mijn ex al jaren tevreden over was)

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:28

Ik heb de 2 weken lenzen van Pearl. En heb het vaak bij 1 van de 6 lenzen uit het pakje. Dat ze of niet lekker zitten of heel snel vaag worden. Ik heb het een soort van geaccepteerd want verder gaat het prima

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:50

Ik heb járen bij de Pearl gezeten, met ook best wel een grote tevredenheid. Voorjaar 2023 ben ik compleet omgeslagen. Mijn lenzen waren niet meer scherp terwijl uit de controles geen verschil kwam in oogsterkte. De lenzen waren ook droog binnen no time, zowel maand áls dag. Na 3 maanden aanmodderen ben ik gaan shoppen bij een andere opticien. Binnen 2 weken had ik én en andere gemeten sterkte die er bij de Pearl niet uit kwam... En ik zie weer volledig scherp, kan weer grassprietjes onderscheiden zeg maar.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:03

germie schreef:
Hier jaren lenzen gehad, maar ik bleef droge ogen houden. Allerlei merken en soorten geprobeerd, op het laatst de meest zuurstofdoorlatende, maar het ging van kwaad tot erger. Ik kon op een gegeven moment zelfs geen 2 uur meer lenzen in.
Mijn zusje had hetzelfde, diverse opticiens gehad. Van Hans Anders tot Specsavers to Pearle tot de duurdere opticiens van ketens. Maar nooit heeft iemand haar verteld dat ze door de lenzen vaatingroei in het hoornvlies gekregen had. Dat kwam pas aan het licht bij een bezoek aan een echte zelfstandige opticien. Ze hadden dus bij die andere toko's allang het gebruik van lenzen moeten afraden.
Bij mij was het gelukkig nog niet zo ver en het trekt ook wel weer deels weg zodat de schade in mijn zusjes geval beperkt bleef. Maar ik zou dus zeker ook eens vragen naar vaatingroei in het hoornvlies. Dat kan dus door lenzen komen en dan krijg je steeds vaker vage klachten.
Ik heb nu al jaren geen lenzen meer, de droge ogen zijn er nog steeds, maar nu geen last meer van. Ook mijn zusje is gestopt met lenzen.

Overigens zijn de lenzen NOOIT te lang gedragen, gewoon alleen overdag en niet vergeten 's nachts. Dus het verhaal dat je alleen vaatingroei kunt krijgen van TE lang dragen is echte onzin. Het kan ook bij normaal gebruik gebeuren. Dat zou ik dus wel in de gaten houden.

Daarom wissel ik het dragen van lenzen en bril heel veel af. 2-3 dagen maximaal lenzen in de week en de rest een bril.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:12

Petrichor schreef:
Sabri schreef:

Test met lenzen in heb ik dus gehad.
Lenzen kunnen niet retour.

Geen daglenzen, maar maandlenzen. Ik kreeg daarvan in eerste instantie een proefset en moest een week later weer komen voor extra controle. Voldeed het niet, dan had ik een andere set ontvangen.
Werkt dat met daglenzen anders?
Wel gemerkt dat tussen de grote ketens per locatie flink verschil zit. In mijn oude woonplaats was ik erg tevreden over HA. Maar na mijn verhuizing kwam ik bij een andere vestiging en daar was ik heel erg ontevreden over. Bij Pearle terecht gekomen (waar ik in mijn oude woonplaats niet heen meer wilde) en hier juist erg tevreden over. Nog nooit zo'n uitgebreid onderzoek gehad en bril die ik naast mijn lenzen werd bij het uitkiezen al zo goed als helemaal afgesteld. Toen de glazen erin zaten kon ik hem eigenlijk meteen goed dragen.