Ervaringen borstvergroting gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Ervaringen borstvergroting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 21:11

Hoihoi,

Na lang twijfelen toch maar even een topic (kon niet echt een actief topic vinden), ik vind het zelf wel een lastig onderwerp om over te hebben
maar wellicht zijn er meer mensen zoals mij die twijfelen en we het hier over kunnen hebben.

Ik ben echt enorm onzeker over mijn lichaam en met name mijn borsten waar ook ruim een cupmaat verschil in zit, ze zijn wel rond maar echt heel klein links tussen A en B recht kleiner als A ik ben zelf 1.73 en 65kg.

Nu zit ik al een tijdje te denken aan een borstvergroting alleen buiten de kosten ben ik erg bang voor complicaties en ook voor kanker, je hebt ook hierin zo onwijs veel keuze dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dus mijn vraag is zijn er mensen die hun ervaringen zowel negatief als positief willen delen?
Waarom je hebt gekozen voor die manier of juist niet?
Zijn er mensen die er juist spijt van hebben en waarom?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:20

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 21:26

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:20

Omdat dit topic beter op MWS past ga ik het daarheen verplaatsen.

HK --> MWS

Hutcherson

Re: Ervaringen borstvergroting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:30

Ik heb de docu 'moordtieten' gezien die vooral ook gaat op de risico's en de vage klachten die 'erin sluipen'.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:33

Is lipofilling misschien een optie voor je?

Ook als je slank bent kan dit gewoon. De vergroting is dan vaak 'maar' een cupmaat maar misschien vind je dat voldoende?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:34

Zoek eens op DBIR. Wetenschappelijk gezien is geen bewijs voor implant illness.

Er is inderdaad een kans op kanker, echter is deze zeer klein (nog veel kleiner dan 1%)

Lichaamseigen kan, maar lipofilling is een lang traject. 50% van het ingespoten vet verdwijnt weer. Mogelijk heb je ook meerdere ingrepen nodig om tot voldoende resultaat te komen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:42

Ik heb mijne alweer 12 jaar en nog steeds geen moment spijt van. Ik was 23 toen ik het liet doen, na veel afvallen. Ik ging van kleine B, naar D. Soms E als ik wat zwaarder ben.

Druppelvorming en achter de spier. Herstel was 1e week gewoonweg poedersuiker, 4 weken wel ellendig. Na een jaar waren ze echt pas "gezakt".

Ik kom een keer op een moment dat ze vervangen moeten worden. Dat stel ik wel zo lang mogelijk uit. Nu nergens last van, mooi genezen, het is maar te hopen dat nieuwe ook alles zo gemakkelijk gaat. Ik ben vorig jaar gecontroleerd door middel van echo.

Toch ben ik er nog elke dag blij mee en zou het zo weer doen. Wel geef ik je een tip eerder te kiezen voor de grotere maar dan de kleine, als je tussen 2 twijfelt. Je went er zo snel aan, aan de grootte haha.

Met eigen vet word vaak afgeraden, omdat het vervolgens ook daar gewoon weer weg gaat bij bijvoorbeeld afvallen. We hebben we helaas niet in de hand waar we afvallen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 01:11

Heb je meegenomen in de overweging dat het bij sporten in de weg kan zitten? Na 2 kinderen hadden ze van mij wel maatje B mogen blijven. Veel praktischer. Daarnaast, ik zou ook na zo'n vergroting blijven piekeren of er niet wat naars ontstaat denk ik.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 06:58

Ik heb de mijne ook 12 jaar en nog iedere dag ontzettend blij mee. Een van de beste keuzes in mijn leven en als ze eruit moeten komen er ook direct weer nieuwe in zonder twijfel.

In tegenstelling tot Amber heb ik gekozen voor kleinere dan grotere ivm een heel slank lichaam. Soms denk ik wel eens het had een maatje groter mogen zijn maar dit past echt perfect bij mijn lichaam. Als ik aan mensen vertel dat ze nep zijn kan niemand het geloven omdat het gewoon bij mijn lichaam staat.

Overigens zit het bij sporten niet in de weg bij mij. Ze zijn lekker stevig :D ik draag niet eens bh’s met beugel maar gewoon van die simpele t-shirt bh’s. Heerlijk!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:51

Ik heb mijn eerste 12 jaar gehad, Toen op tv kwam dat deze niet heel gezond waren heb ik ze later verwijderen en ben ik naar een nieuwer soort gegaan. Alles wordt uiteindelijk oud natuurlijk en je moet niet wachten tot die dingen echt vergaan. Maar als je er rekening mee houd dat je ze na 10 of 12 jaar vervangt sluit je ook al een heel groot deel van het risico uit.

Voor mij is en was het mijn beste aankoop ooit. Ik ben er echt super blij mee. En toen ze na 12 jaar verwijdert werden waren ze nog in perfecte staat niets mis mee maar je moet ze niet willen houden tot er wel wat mis mee gaat.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:56

Hier geen ervaring met vergroting maar zou inderdaad willen aanvullen wat Linsey aangeeft. Mocht je een kinderwens hebben heeft dit ook invloed, je kunt ineens een stuk groter eindigen (hoeft niet zo te zijn) en hou er rekening mee dat een ingreep aan je borsten gevolgen kan hebben voor het geven van borstvoeding als ook dat je wens zou zijn. En inderdaad met sporten kan het ook van invloed zijn. Verder lijkt het mij een hele lastige keus die je echt persoonlijk zal moeten maken, maar zoveel mogelijk inlezen erover zoals je doet lijkt me een goed begin. Succes!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:56

DDDara schreef:
Ik heb mijn eerste 12 jaar gehad, Toen op tv kwam dat deze niet heel gezond waren heb ik ze later verwijderen en ben ik naar een nieuwer soort gegaan. Alles wordt uiteindelijk oud natuurlijk en je moet niet wachten tot die dingen echt vergaan. Maar als je er rekening mee houd dat je ze na 10 of 12 jaar vervangt sluit je ook al een heel groot deel van het risico uit.

Voor mij is en was het mijn beste aankoop ooit. Ik ben er echt super blij mee. En toen ze na 12 jaar verwijdert werden waren ze nog in perfecte staat niets mis mee maar je moet ze niet willen houden tot er wel wat mis mee gaat.

Als je geen idiote maat neemt heb je er echt geen last van bij het sporten (fitness 6x per week) de mijne passen ook nog prima in mijn bodyprotector en ik heb een D

Ook heb ik er 3 kinderen mee gehad en in totaal 4 jaar borstvoeding gegeven.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:53

Ik volg Wouter van der Pot op insta. Zijn resultaten zijn heel mooi! Zelf voorzien van een prima bos hout, maar mocht ik ooit iets aan mezelf willen laten doen, dan zou ik me op zijn wachtlijst zetten :-))

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:56

Er zijn tegenwoordig echt wel veel veiliger siliconen. Je leest vooral de horror verhalen natuurlijk en met name van de cosmetische ingrepen.

Maar besef je dat er ook heel wat reconstructies met siliconen worden gedaan bij vrouwen met borstkanker.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 10:49

DDDara schreef:
DDDara schreef:

Als je geen idiote maat neemt heb je er echt geen last van bij het sporten (fitness 6x per week) de mijne passen ook nog prima in mijn bodyprotector en ik heb een D

Ook heb ik er 3 kinderen mee gehad en in totaal 4 jaar borstvoeding gegeven.

En ik ben 2 cupmaten gegroeid na zwangerschappen (en borstvoeding) wel zelfde lichaamsgewicht gehouden. Toch geeft het wel last met sporten en bij een slechte BH rug- en schouderklachten. Dus vanuit mijn ervaring zou ik niet te groot gaan en als er een evt kinderwens is op kortere termijn dat af te wachten voordat je een keuze maakt. Je weet niet hoe dat invloed zal gaan hebben

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:37

Ik heb ze nu een jaar of 5/6 volgensmij, ben er nog steeds blij mee. Heb toen veel gehad aan het borstenforum (www.borstenforum.com) :j

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:38

Ik heb ze nu ruim 5 jaar. Van cup A naar een mooie C gegaan. Wel nadat ik 2 kinderen heb gekregen.
Had niks meer over namelijk. Heb er geen moment spijt van en ben er nog steeds heel blij mee.

De 1e week was ik echt bont en blauw en was het echt even pittig. Gedacht, dit komt nooit meer goed. Maar daarna ging het snel beter.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:37

Lui_ schreef:
Ik heb ze nu ruim 5 jaar. Van cup A naar een mooie C gegaan. Wel nadat ik 2 kinderen heb gekregen.
Had niks meer over namelijk. Heb er geen moment spijt van en ben er nog steeds heel blij mee.

De 1e week was ik echt bont en blauw en was het echt even pittig. Gedacht, dit komt nooit meer goed. Maar daarna ging het snel beter.

Ik precies dit!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:46

MyChoice schreef:
Ik volg Wouter van der Pot op insta. Zijn resultaten zijn heel mooi! Zelf voorzien van een prima bos hout, maar mocht ik ooit iets aan mezelf willen laten doen, dan zou ik me op zijn wachtlijst zetten :-))

Ik heb even zitten kijken uit nieuwsgierigheid, maar inderdaad hele mooie resultaten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:52

Hier al 10 jaar dol gelukkig ermee. Beste keuze ooit. Ben van 65a naar 65f gegaan. Maar passen nog steeds bij mijn lijf. Staar vooral niet blind op cupmaat.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 22:27

Bedankt allemaal voor zo veel reacties! helemaal niet verwacht eigenlijk haha.

Om te beginnen nee ik heb geen kinderwens of die ooit zal komen geen idee maar heb hem iniedergeval nog nooit gehad dus dat staat mijn keuze niet in de weg :j

Lipofilling is zeker iets waar ik informatie over aan het verzamelen ben en ook echt zeker als een optie zie.

Amber, dat van het eigen vet had ik idd nog nooit van gehoord! Ik ben het afgelopen jaar kilo of 10 kwijt en oa ook zeker bij mijn borsten dat die nog kleinder zijn geworden en daardoor echt nog onzekerder.
Dit werd bevestigd doordat al mijn bh's te groot zijn geworden, dat zelfs A is aan de grote kant voor mijn borsten, voel me soms meer een man als een vrouw met mijn lichaam af en toe :')

Ik ga de genoemde zaken zeker even bekijken!
Ook vroeg ik me af voor de mensen die een vergroting hebben gedaan waar hebben jullie die gedaan als ik het vragen mag?

Ik staar me zeker niet blind om de maat, wil ook echt iets hebben dat bij mijn lichaam in verhouding past uiteraard!
Omdat ik niet super groot ga verwacht ik niet dat het me in de weg gaat zitten met mijn dagelijkse activiteiten enkel zal ik de eerste periode ff rustig aan moeten doen haha.
Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 03-12-24 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:35

Bowo schreef:
Zoek eens op DBIR. Wetenschappelijk gezien is geen bewijs voor implant illness.

Er is inderdaad een kans op kanker, echter is deze zeer klein (nog veel kleiner dan 1%)

Lichaamseigen kan, maar lipofilling is een lang traject. 50% van het ingespoten vet verdwijnt weer. Mogelijk heb je ook meerdere ingrepen nodig om tot voldoende resultaat te komen.

Lipofilling hoeft helemaal geen lang traject te zijn en dat er maar 50% blijft zitten is helemaal niet waar.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:37

SansaS schreef:
Er zijn tegenwoordig echt wel veel veiliger siliconen. Je leest vooral de horror verhalen natuurlijk en met name van de cosmetische ingrepen.

Maar besef je dat er ook heel wat reconstructies met siliconen worden gedaan bij vrouwen met borstkanker.

En ook genoeg plastisch chirurgen die hier helemaal niet achterstaan.

Genoeg horrorverhalen van dichtbij meegemaakt met implantaten. Het zou mij het gezondheidsrisico niet waard zijn in ieder geval.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:00

Ach kanker heb ik al :D

Dus erger kan het niet worden in gezondheidsrisico. Helemaal plat gaan is voor mij nog geen optie en lichaamseigen heb ik niet genoeg voor.

Wat ik wou zeggen is dat er ook heel veel chirurgen wél achter staan.