Body stress release

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 20:03

Hello bokt!

Via de zoekfunctie was wel eea te vinden, maar geen recente info met ervaringen.

Iemand die ervaring heeft met BSR? Ik zie dat dit ook vergoed wordt bij mijn verzekering.

Bij mij gaat stress direct in mijn lichaam zitten. Het zit ook wel in de familie dat stress gelijk op het lijf slaat. Als het wat drukker is op het werk oid krijg ik direct spanning in mijn lijf en krijg ik het niet meer goed los. Ik ben benieuwd of iemand ervaringen met BSR heeft, gezien ik nu nog mijn verzekering kan aanpassen en er een praktijk hier einde van de straat zit.

Groetjes!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:10

Ik heb er nog geen directe ervaring mee, maar ik heb toevallig wel ook deze week contact gelegd met een practitioner in m’n regio.

Ik houd enorm veel stress vast in mn lijf, en doe dit al bijna m’n hele leven lang, en ben daar bovenop ook al een paar jaar ziek en ik ben dus wel benieuwd of BSR iets voor mij kan betekenen. Volgens de practitioner wie ik sprak, is het echt voor iedereen een meerwaarde sowieso, maar ja ze zal het ook logischerwijs wel promoten ook haha.

Aangezien het idd bij m’n verzekeraar (zilveren kruis aanvullend 2 sterren) ook vergoed word (ik kan 4 behandelingen per jaar gratis krijgen), is dat mooi meegenomen en imo het proberen wel waard.

Ik word komende week gebeld om een eerste intake/afspraak in te plannen voor meteen in het nieuwe jaar. Ben heel erg benieuwd, ook naar ervaringen van anderen dus ik blijf even meelezen ook. Het hele concept klinkt in ieder geval echt heel erg interessant.

Elisa2

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:11

Ja, hele fijne ervaringen mee. Ga er al jaren heen, het is een niet intensieve behandeling.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 20:15

Klinkt goed als ik dat zo hoor! Ik krijg 40 euro vergoed per afspraak en dan tot 450 per jaar ong.
ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren Cursebreder.

Elisa, hou je het dan voor onderhoud? Moet ik het zien dat je eerst een aantal behandelingen hebt; en dan voor onderhoud af en toe dus nog gaat? Of wanneer je last hebt oid? Zie ook verhalen dat het dus met een week weer vastzit. Dus daarom ben ik inderdaad benieuwd naar andere verhalen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:18

Amado7 schreef:
Zie ook verhalen dat het dus met een week weer vastzit. Dus daarom ben ik inderdaad benieuwd naar andere verhalen!

Net als veel andere therapieën is het natuurlijk symptoom bestrijding.
Als je niet gaat werken aan de reden waarom jij stress niet los kan laten kun je body stress releasen wat je wilt maar blijf je er last van houden ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:20

Ja, ik ben eerst drie keer achter elkaar gegaan. Dat hoort zo, daarna een tijdje voor onderhoud om de drie weken. Ook weleens dat er langer tussen zat. Nu ga ik 1x per maand.

Als je spieren vastzitten door triggerpoints oid dan lost dit het niet op. Dit zorgt er meer voor dat je lichaam op wat diepere level kan herstellen/ ontspannen/ loslaten. Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:43

Ik heb dit heel wat jaren geleden, toen het nog veel onbekender was in Nederland, ook gedaan, en had hier enorm baat bij. :) In mijn situatie had ik toen al fysio gehad en was ik zowel bij een manueel als een osteopaat geweest, zonder succes. BSR heeft toen echt heel goede dingen gedaan!

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:57

Bij mij deed het daarentegen weinig, ik had hoop dat het zou helpen om mn hoofdpijn te verlichten, maar heb geen effect bemerkt

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:20

ik heb in maart mijn rug gebroken na een val en trap na van mijn paard, Hierdoor had ik ook schade aan mijn spieren. Ik ben nu 4x geweest en de pijn is al zoveel minder. Ik ben echt zo ontzettend blij dat dit op mijn pad is gekomen. Ik heb eerst 3 behandelingen achter elkaar gehad en daarna zat er 4 weken tussen.
Dat was voor mij te lang dus nu ga ik om de 2 weken en dit gaan we verder uitbouwen.
Het is voor mij soms wel even pijnlijk als hij een spier echt even goed aanpakt, maar daarna voel ik zoveel verschil.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 10:16

Jammer Amand0, dat je geen verschilt hebt gemerkt!

En de rest klinkt super goed! Wat bizar dat het dus zoveel verschil kan maken.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 10:47

Ik ben benieuwd en ik volg even mee. Einde van de maand heb ik mijn eerste BSR behandelingen. :)

Heb jij een aanvullende verzekering dat het vergoed wordt?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:15

Heel erg fijn om te lezen al die reacties ja!

Ik schrok dan wel weer ervan hoe vaak sommigen zijn gegaan en ik ben benieuwd wat ze straks gaat zeggen tegen mij, over wat handig is voor mij hierin. Ik krijg tot 250e vergoed per jaar en de behandeling is 60e per keer waar ik nu naartoe ga. En ik dacht eerst; oh dat is wel netjes, dan kan ik 4x gaan maar als ik nu lees dat je al 3x moet gaan om een basis aan te leggen eigenlijk… Dan word het een duur grapje als ik echt structureel 2 wekelijks zou moeten gaan of zelfs maandelijks hahaha. Maar goed,ik Moet natuurlijk ook niks erna maar mocht het echt wat doen is dat natuurlijk wel mooi. Nu maar even kijken hoe de ervaring überhaupt is en dan zie ik wel verder.

Benieuwd hoe jouw ervaring gaat zijn Desireeeee

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:20

Voor mij is dit de key (samen met bindweefsel massage van de fysio).

Je gaat in het begin inderdaad 3x. Daarna is het heel afhankelijk van hoe vaak. Ze zei dat ze de meeste mensen pas weer na 6 of 12 maanden ziet.
Omdat ik met chronische klachten loop en de spanning dus ook binnen no time weer terug is, ga ik nu al eventjes elke maand.
Niks wordt vergoed dus het kost me elke keer €65 maar daar tegenover staat wel dat ik een deel van m'n leven weer terug heb.

Hoe het precies gaat is heel wisselend.
Ik ben bij 2 therapeuten geweest.
Eentje zei bewust niks tijdens de behandeling en zette een heel rustig muziekje op. Zij ging met een soort stokje langs elke ruggenwervel, klink raar maar heeeerlijk.
Na m'n allereerste behandeling heb ik direct staan janken :+ schijnbaar de stress die los komt.

Nu ben ik bij iemand anders en zij gebruikt enkel haar handen en behandeld net anders.
Helaas praat zij ook heel de behandeling, heel irritant :+

Let wel: die eerste 3 behandelingen moet je tussendoor even rustig aan doen. En sowieso de dag van de behandeling zelf rustig aan dus bijvoorbeeld niet gaan rijden of sporten. Dat wil je ook niet want je bent waarschijnlijk harstikke moe :+

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:21

cursebreaker schreef:

Ik schrok dan wel weer ervan hoe vaak sommigen zijn gegaan en ik ben benieuwd wat ze straks gaat zeggen tegen mij, over wat handig is voor mij hierin. Ik krijg tot 250e vergoed per jaar en de behandeling is 60e per keer waar ik nu naartoe ga. En ik dacht eerst; oh dat is wel netjes, dan kan ik 4x gaan maar als ik nu lees dat je al 3x moet gaan om een basis aan te leggen eigenlijk… Dan word het een duur grapje als ik echt structureel 2 wekelijks zou moeten gaan of zelfs maandelijks hahaha. Maar goed,ik Moet natuurlijk ook niks erna maar mocht het echt wat doen is dat natuurlijk wel mooi. Nu maar even kijken hoe de ervaring überhaupt is en dan zie ik wel verder.

Bij mij gaf ze aan dat ongeveer 6-8 behandelingen “normaal” waren. En daarna doorgaan doen sommige mensen voor onderhoud. Dus het is denk ik ook optioneel :P Onderhoud kan ook 1x in de 3 maanden, maar verschilt per persoon.

Ik ben zelf ook erg benieuwd!

Nyaleti, hoe rustig aan is rustig aan? Ik neem aan dat werken wel lukt toch? :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:33

Nyaleti schreef:
Voor mij is dit de key (samen met bindweefsel massage van de fysio).

Je gaat in het begin inderdaad 3x. Daarna is het heel afhankelijk van hoe vaak. Ze zei dat ze de meeste mensen pas weer na 6 of 12 maanden ziet.
Omdat ik met chronische klachten loop en de spanning dus ook binnen no time weer terug is, ga ik nu al eventjes elke maand.
Niks wordt vergoed dus het kost me elke keer €65 maar daar tegenover staat wel dat ik een deel van m'n leven weer terug heb.

Hoe het precies gaat is heel wisselend.
Ik ben bij 2 therapeuten geweest.
Eentje zei bewust niks tijdens de behandeling en zette een heel rustig muziekje op. Zij ging met een soort stokje langs elke ruggenwervel, klink raar maar heeeerlijk.
Na m'n allereerste behandeling heb ik direct staan janken :+ schijnbaar de stress die los komt.

Nu ben ik bij iemand anders en zij gebruikt enkel haar handen en behandeld net anders.
Helaas praat zij ook heel de behandeling, heel irritant :+

Let wel: die eerste 3 behandelingen moet je tussendoor even rustig aan doen. En sowieso de dag van de behandeling zelf rustig aan dus bijvoorbeeld niet gaan rijden of sporten. Dat wil je ook niet want je bent waarschijnlijk harstikke moe :+

Interessant ja dat ze zo hun eigen werkwijzes hebben.

Rustig aan doen is hier helaas geen probleem, dat doe ik al door m’n long covid en recent zijn er andere dingen naar boven gekomen ook nog waar ik ook extra ziek van ben dus ik moet vanzelf al rustig aan doen 90% van m’n leven/tijd momenteel :')

Ben in ieder geval erg benieuwd hoe de behandelaar gaat zijn waar ik naartoe ga. In de hele regio zuid-lidburg zitten er maar 2 die aangesloten zijn bij de vereniging waar ik aan’t kijken ben dus heb niet super veel opties ook.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:34

Desireeeee schreef:
cursebreaker schreef:

Bij mij gaf ze aan dat ongeveer 6-8 behandelingen “normaal” waren. En daarna doorgaan doen sommige mensen voor onderhoud. Dus het is denk ik ook optioneel :P Onderhoud kan ook 1x in de 3 maanden, maar verschilt per persoon.

Ik ben zelf ook erg benieuwd!

Nyaleti, hoe rustig aan is rustig aan? Ik neem aan dat werken wel lukt toch? :+

Ja, het zal idd ook altijd even kijken zijn hoe ieder individu reageert op die basis/eerste behandelingen denk ik ja en aan de hand daarvan dan kijken wat nodig is en hoe snel. Ben benieuwd. Maar goed wat Nyaleti ook al zegt; als het helpt dan betaal ik dat ook gewoon zelf erna wat nodig is. Als het inderdaad echt wat voor me kan doen, is het dat zeker waard :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 20:19

Wat gek zeg! Ben echt mega benieuwd. Wat goed ook dat je daarna moe bent en alles er uit komt. Teken dat het wat doet :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:43

Rustig aan doen: volgens mij is advies dat je tussen de allereerste en de 2e behandeling (dus dag 1 en 4 geloof ik) je gemak houdt. Doe je fysiek werk is dat vast prima, dat is je lijf immers gewend. Maar ga even niet naar de sportschool.

De behandelingen daarna plan ik het liefste zo dat ik daarna niet meer van huis hoef. In het begin voelde ik echt wel dat m'n lijf vanalles aan het doen was, en was ik heel erg moe.
Nu heb ik meer 'onderhoud' behandelingen en ben ik daarna nog wel moe maar ga ik die dag bewust niet paard rijden of naar de sportschool.
Het kan wel maar het effect van de behandeling kan dan minder zijn.

Hoeveel behandelingen je nodig hebt is echt super afhankelijk waarom je daar bent.
Stel je hebt een ongeluk gehad waardoor je lijf even van de leg is geweest en tijdens een enorme bonk stress heeft gehad: dan kunnen de 3 behandelingen al genoeg zijn.

Maar loop jij met chronisch stress rond door het werk of je prive leven, dan gaan die eerste 3 behandelingen je bijvoorbeeld van 100% naar 50% stress brengen maar zit je binnen enkele weken alweer op 75%. En dan zul je baat hebben bij regelmatig behandelen om het weer terug naar 50% te brengen.
(Zo werkt het natuurlijk niet maar om het even concreet te maken).

Ik heb nu voor het eerst weer echt klachten, zowel mentaal als fysiek, en heb morgen weer een behandeling. Ben erg benieuwd of ik nu woensdag verschil merk!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 23:47

En is het dan aan te raden om na de behandeling dus die dag even vrij te plannen? Ik werk nl onregelmatig en moet vaak weer aan de gang op de dagen dat hij nu ingepland staat. Alleen de eerste behandeling is vooral intake begreep ik? Heb 3 behandelingen ingepland voor maart! Dat was de wachtlijst :)

Edit: zie nu tussen de eeeste 2 behandelingen vooral. Maar wat rust inplannen dan naast m’n werk om.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:05

Het is natuurlijk niet te voorspellen hoe jij reageert maar als het kan zonder teveel gedoe zou ik zeker de eerste keer, je dag vrij houden :)

Eerste behandeling is vaak iets langer toch? Of intake + kortere behandeling. Maar vaak wordt je alsnog wel behandeld de eerste keer.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 15:03

Nyaleti schreef:
Het is natuurlijk niet te voorspellen hoe jij reageert maar als het kan zonder teveel gedoe zou ik zeker de eerste keer, je dag vrij houden :)

Eerste behandeling is vaak iets langer toch? Of intake + kortere behandeling. Maar vaak wordt je alsnog wel behandeld de eerste keer.

Ja er staat op de site: eerste keer een uur, daarna een half uur.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 15:04

Nyaleti schreef:
Rustig aan doen: volgens mij is advies dat je tussen de allereerste en de 2e behandeling (dus dag 1 en 4 geloof ik) je gemak houdt. Doe je fysiek werk is dat vast prima, dat is je lijf immers gewend. Maar ga even niet naar de sportschool.

De behandelingen daarna plan ik het liefste zo dat ik daarna niet meer van huis hoef. In het begin voelde ik echt wel dat m'n lijf vanalles aan het doen was, en was ik heel erg moe.
Nu heb ik meer 'onderhoud' behandelingen en ben ik daarna nog wel moe maar ga ik die dag bewust niet paard rijden of naar de sportschool.
Het kan wel maar het effect van de behandeling kan dan minder zijn.

Hoeveel behandelingen je nodig hebt is echt super afhankelijk waarom je daar bent.
Stel je hebt een ongeluk gehad waardoor je lijf even van de leg is geweest en tijdens een enorme bonk stress heeft gehad: dan kunnen de 3 behandelingen al genoeg zijn.

Maar loop jij met chronisch stress rond door het werk of je prive leven, dan gaan die eerste 3 behandelingen je bijvoorbeeld van 100% naar 50% stress brengen maar zit je binnen enkele weken alweer op 75%. En dan zul je baat hebben bij regelmatig behandelen om het weer terug naar 50% te brengen.
(Zo werkt het natuurlijk niet maar om het even concreet te maken).

Ik heb nu voor het eerst weer echt klachten, zowel mentaal als fysiek, en heb morgen weer een behandeling. Ben erg benieuwd of ik nu woensdag verschil merk!

En hoe was het?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:36

Ik negeer even de rode letters.

Ik heb voor volgende maand een afspraak gemaakt voor de intake. Ik wil dit graag een kans geven. Ik heb volgens mij aardig veel stress in mn lijf en vooral in mn nek- en schoudergebied. Nog even vergeleken of het nuttig is om een aanvullende verzekering te nemen of het zelf te betalen en toch besloten het zelf te gaan betalen, komt goedkoper uit als ik er even vanuit ga dat ik wel tien behandelingen komend jaar nodig heb. Het zal me benieuwen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:28

Hier staan ondertussen ook de eerste 3 behandelingen gepland, kort achter elkaar. In de eerste week van januari 2x en eigenlijk zou ik de week erop voor de 3e moeten gaan, maar dan zitten we in Engeland dus die is dan naar de week erna verplaatst. Ik ben echt heel erg benieuwd! Met 4 behandelingen zit ik al door mijn aanvullende verzekering vergoeding heen, dus als het me echt goed doet, blijf ik wel gewoon gaan en dan zelf betalen (behandeling kost 60E per keer en ik krijg 240e per jaar vergoed)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:11

Ik ben inmiddels een jaar bezig met behandelingen maar mij heeft het na 10 jaar vechten en afzien mijn leven teruggegeven. Niets werkte bij mij maar dit lost echt iets op. Ik ben denk ik halverwege mijn traject dus het is een intensief traject maar ben er heel blij mee. Zo blij dat ik erover denk de opleiding tot behandelaar te gaan volgen.