Al bijna een jaar heb ik dezelfde symptomen, die gemiddeld genomen erger zijn geworden in die tijd. Ik heb al een tiental bloedtesten gehad en onderzoeken en het is nog steeds niet duidelijk wat het nou is, wie weet dat jullie aan iets denken

Het is elke nacht. S avonds doen we altijd rustig aan, praten nog even na in bed enzo en dan voel ik me meestal nog ok. Totdat ik ga liggen. Opeens ga ik bijna hyperventileren, ik voel een soort stress die moeilijk te omschrijven is. Het voelt alsof ik niet eens meer kan ademhalen als ik blijf liggen. Ik krijg ook een heel rood gezicht, vlekken in mijn hals en tril als een gek.
Het enige dat echt helpt is eruit gaan, wandelen of fietsen op de hometrainer en het duurt makkelijk 20 minuten voor ik het eruit heb. Ik ben dan natuurlijk klaar wakker en kom niet makkelijk in slaap. Eenmaal in slaap, slaap ik wel goed maar ik word soms met hetzelfde gevoel weer wakker.
De intensiteit verschilt, vaak is het een dag of 5 op zijn ergst, en dan krijg ik een paar dagen rust (ik voel het dan nog steeds, maar minder erg).
- Het lijkt totaal los te staan van mijn menstruatie, ik ben wel vrij vroeg toen het voor het eerst opkwam gestopt met de pil. Toen had ik twee weken rust.
- Bij stress is het erger, maar ook bij dagen dat ik me verder goed heb vermaakt en me in elk geval niet bewust drukmaak om iets is het soms heel erg
- Bij mijn eerste bloedtests waren mijn vitamines b11, b12 en vitamine d te laag. Deze zijn nu al een paar maanden op orde
- mijn adrenaline en cortisol zijn een aantal keer vreemd geweest in de bloedtests, de laatste bloedtests zijn die ook weer op orde
- Mijn bloedsuiker blijkt gemiddeld genomen wat aan de lage kant, met name s nachts. Maar wel binnen de normaalwaarden
- Mijn prolactine is te hoog, ze hopen dat dat vanzelf zakt? Maar ze zien daar ook niet perse de oorzaak van mijn symptomen in
Wat ik heb geprobeerd:
- ik neem nu dus al een paar maanden een lage dosering multivitamine
- ik eet sinds 9 maanden weer meer vlees omdat mijn b12 niks deed op supplementen
- later op de avond nog wat eten, voor het geval dat mijn lichaam strest op de lage bloedsuikerspiegel
- natuurlijke dingen zoals magnesium, valeriaan, valdisper rust
Het is eerlijk gezegd eerder erger dan beter geworden gedurende het afgelopen jaar en mijn arts en endocrinoloog zijn extreem voorzichtig wbt het proberen van medicijnen voordat ze de oorzaak weten. Het duurt me gewoon erg lang..