Ik ben een week geleden geopereerd en mijn baarmoeder is vastgezet aan mijn rechter bil.Het valt vies tegen, zitten of liggen is zo pijnlijk. Ik mag over 4 weken alles weer doen, nu moet ik alles uit handen geven iets wat op zich niet erg is. Dit zeggen ze natuurlijk niet van te voren,ik ben ooit in geknipt bij een bevalling en dit voelt het zelfde. Wie wil een succes verhaal delen dat geeft me weer positieve energie.
beterschap! ik hoop dat de pijn snel minder wordt. Ik heb (nog) geen ervaring, maar wel last van verzakking, dus misschien dat ik ook ooit aan de beurt kom.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-24 14:13
De operatie bied geen zekerheid dat hij ook nooit meer verzakt. Dus hopen dat het goed blijft gaan.
Ik denk ook dat ik een verzakte baarmoeder heb maar laat er liever niks aan doen of ik moet nog zoveel meer last krijgen… Beterschap in ieder geval
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-24 16:03
Baarmoeder weg halen dan kunnen andere organen ook gaan verzakken.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-24 11:48
Ik heb een vagina stop en dat betekend dus dat ik voor de helft dicht gehecht ben met oplosbare hechtingen. Ik hoop dat ze snel opgelost zijn de pijn is zo erg. Ik kan niet liggen, zitten lopen enz, wanneer lossen hechtingen op is dat na 2 weken ongeveer?
Mellow
Geplaatst: 10-11-24 12:38
Alja schreef:
Ik denk ook dat ik een verzakte baarmoeder heb maar laat er liever niks aan doen of ik moet nog zoveel meer last krijgen… Beterschap in ieder geval
Je kunt ook een ring laten plaatsen. Minder invasief en merkbaar verschil.
Sterkte Marleen!
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-24 13:44
Dank je wel bij mij was het te erg en bleef de ring helaas niet zitten. Je kan je blaas niet goed leeg krijgen waar door ik 7 keer een blaasontsteking kreeg dit jaar. Dus daar ben ik straks ook vanaf.
voor oplosbare hechtingen staat inderdaad 2 weken. Wel heel naar dat je er zoveel last van hebt. Misschien kun je met de huisarts overleggen of dit normaal is, en of er iets aan te doen valt. Veel sterkte in ieder geval.
AndreaB
Geplaatst: 10-11-24 20:10
Dat is afhankelijk van welke draad er gebruikt is. Huidhechtingen zijn doorgaans met 2 weken opgelost, maar andere varianten lossen pas na 6 weken of 6 maanden op. Als ik je goed begrijp heb je een sacrospinalefixatie gekregen en bij ons in het ziekenhuis gebeurt de fixatie met een niet oplosbare hechting en het sluitwerk met de een draad die met 6 weken oplost.
Hi, Ik ben geopereerd aan een baarmoeder verzakking. Mijn baarmoeder is vastgezet aan een ligament in mijn ruggengraat. Tevens hebben ze voor en achterwandplastiek uitgevoerd en het litteken van het inknippen bij mijn bevalling weer in orde gemaakt.
Ik heb de operatie als erg pijnlijk ervaren. Echt een hele tijd erna ook nog. Maanden lang nog... Maar uiteindelijk is de pijn helemaal verdwenen en is de verzakking helemaal opgelost
ikkeniet
Geplaatst: 10-11-24 21:17
Ik heb ruim 4 jaar geleden ook zo'n operatie gehad. De eerste dag viel me zwaar tegen, zeker toen mijn doos nog volgepropt zat met gaas. Ik kon niet liggen of zitten zonder pijn. Toen alles er eenmaal uitgehaald was had ik meteen minder pijn. De eerste weken kan ik amper wat doen. Ik leek wel een oude vrouw, bij alles wat ik deed. Boodschappen doen ging steunend op het winkelwagentje, ik had zo met een rollator kunnen lopen. Ik had wel van te voren een voorlichtingsboekje gekregen, natuurlijk pas 1 dag van te voren gelezen, en toen schrok ik wel want ik had er wel iets te makkelijk over gedacht. De gynaecoloog zei me ook dat ik het moest vergelijken met een ( zware) buikoperatie. Na 5 weken had ik pas een stuk minder pijn en kreeg ik ook weer meer energie. En na 8 weken was alles pas weer redelijk in orde. Maar neem morgen even contact op met de afdeling gynaecologie, die kunnen je meer vertellen. Misschien moet je wel even terugkomen voor een nacontrole.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-24 21:51
Ik heb verder geen pijn alleen echt van die hechting ik zoek naar houdingen om te hangen op de bank want zitten dan ga ik door de grond. Dus ik bel morgen even want dit hou ik niet vol.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 10-11-24 21:56
Niet helemaal hetzelfde ik heb een voorwandplastiek gehad 12 jaar geleden. Ik mocht idd ook niks. Maar kan me niet herinneren dat ik veel pijn gehad heb. Ik zou morgen even bellen met het ziekenhuis als ik jou was. Het lijkt me niet goed.
Edit: o lees net dat je dat gaat doen. Ben benieuwd. Beterschap.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-24 06:24
Ja ik bel straks nu ook steeds wakker door de pijn terwijl ik heel veel pijn kan hebben.
Ach wat naar om te lezen. Hopelijk heb je al iemand te pakken gekregen en kunnen ze het voor je oplossen.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-24 12:36
Ja ik heb gebeld en ik wordt om half 1 terug gebeld door de arts. Ik hoop echt dat er een oplossing komt.
sas66
Geplaatst: 11-11-24 12:42
misschien kan een opblaasbaar kussentje in de vorm van een ring je helpen met een beetje beter te zitten. Bij een vriendin van mij hielp dat heel erg nadat ze was ingeknipt en gehecht bij de bevalling. Dan kun je de plek met hechtingen een beetje ontlasten, zodat er geen druk op staat. En haar werd aangeraden om met de hechtigen in een badje met Biotex groen te gaan zitten, dat heeft haar ook erg geholpen.
Majabeestje
Geplaatst: 11-11-24 12:44
Dat klinkt idd niet alsof het zo 'hoort'. Napijn na een operatie lijkt mij vrij normaal maar zoveel pijn niet.. Vervelend zeg!
Ik heb een baarmoederverwijdering gehad en had eigenlijk weinig pijn na de operatie. Ik weet nog dat mijn buurvrouw in het ziekenhuis juist heel veel pijn had na dezelfde soort operatie. Maf eigenlijk.
Ik hoop dat het meevalt voor je en de pijn snel afneemt. Sterkte!
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-24 13:55
De vrouw naast mij had ook heel veel pijn en ik juist niet dus ik was opgelucht. En toen na een week de pijn ondraaglijk werd dacht ik wat is dit. Ik wordt vanmiddag gebeld dus even afwachten.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-24 13:39
Vanmiddag moet ik bloedprikken en de arts wil me zien, ik zit er gewoon door heen.
pmarena
Geplaatst: 12-11-24 13:47
Oh man, ik krijg meteen flashbacks naar kraamtijd. Een te strakke / ontstekende hechting is echt een gruwel.... ik had ook zeker nog een half jaar later nog steeds van binnen dat rotgevoel dat er iets te strak zat dus die krengen lossen ook echt niet altijd snel op
Ik duim heel hard voor je dat ze je probleem aanzienlijk kunnen verminderen..... laat je niet zomaar wegsturen hoor!
Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan een baarmoeder en endeldarm verzakking. Ze hebben een voor-en achterwand plastique gedaan. Dat heeft echt super geholpen, en op een aambei na was het geheel pijnloos.