ruim 2 weken aanhoudend misselijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

ruim 2 weken aanhoudend misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 12:20

Pff ik ga morgen weer de huisarts bellen; ik ben al ruim 2 weken aanhoudend misselijk. Kan niet sporten, amper werken. Ik neem al 1,5e week omeprazole 20mg op advies van de huisarts. Het helpt allemaal niets.
Ik voel me verder niet ziek (de eerste dagen verwachtte ik een virus te hebben) alleen erg misselijk 24u per dag. Het lijkt wat erger te worden na het eten, maar ook al ik en tijd niets heb gegeten lijkt het te verergeren.

Als het mijn maag is, zou je toch verwachten dat de omeprazole zou helpen inmiddels.
Goed, morgen dus weer de huisarts.
In de tussentijd; iemand die dit herkent? Of weet wat je zelf kunt doen om misselijkheid te verminderen.

Oh ik ben 51 en niet zwanger :+

B_Fokker

Re: ruim 2 weken aanhoudend misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:31

Door de overgang kan je ook heel misselijk zijn :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:33

wat vervelend, veel sterkte! ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen.

Misschien je voedingspatroon even onder de loep nemen, zijn er voedingsmiddelen die de misselijkheid triggeren? Welke je wel en niet kan verdragen.

Ik hoop niet dat je net als in een ander topic een breuk in je middenrif hebt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:36

Ik heb ooit 1 of 2 weken domperidon tegen de misselijkheid geslikt. Dat doorbrak de cirkel waardoor ik weer gewoon kon eten en m'n maag ook niet zo gevoelig reageerde. Het is een medicijn dat de huisarts moet voorschrijven.

Medicijn is ooit negatief in het nieuws geweest, maar volgens mijn huisarts kon het prima in lage dosering en voor een korte periode gebruikt worden.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 12:50

Ja domperidon ken ik en ook metroclopramide. Heb ik wel eens gehad voor migraine. Daar ga ik morgen ook om vragen.
Ik vind het zo gek, er is niets veranderd aan mijn voedingspatroon, voel me verder niet ziek maar wel zo accuut ineens misselijk. Ik hoef tot nu toe niet over te geven. Dat had ik mss liever gehad omdat je er dan wellicht vanaf bent.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:27

B_Fokker schreef:
Door de overgang kan je ook heel misselijk zijn :+

Ik heb dit ook gehad, aanhoudend misselijk en heb verschillende onderzoeken gehad, begonnen met bloedprikken, echo van de maag, zelfs nog longfoto's gemaakt, maar daar kwam allemaal niks uit (gelukkig maar). Dus toen maar geconcludeerd dat het door de overgang kwam en ik heb toen een tijdje hormoonpleisters gehad. Daarna is het wel langzaam overgegaan, maar geen idee of het echt daardoor kwam.
Sterke ermee in ieder geval, ik weet hoe vervelend het is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:34

Kun je wel goed naar het toilet? Verstopping geeft ook vaak misselijkheid

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:38

En je weet zeker dat je niet zwanger bent omdat?

Je bent niet de eerste die toch hartstikke vruchtbaar bleek te zijn. Zelfs in een pre menopauze.
Een test kan het uitsluiten.

Wel eens getest op diabetes of schildklier afwijkingen?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 17:24

@anna ja ontlasting is normaal

@anoniem 100% zeker
Ik ben al jaren bekend met een trage schildklier. Waarden onlangs weer geprikt en zijn ok.
Diabetes nooit op getest. Zou ik dan ook niet een hoop andere klachten moeten hebben?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:53

Kan, hoeft niet. Mijn zus had zwangerschaps diabetes en toen ze alsnog diabetes kreeg herkende ze het niet eens zo snel terwijl ze het al kende.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:17

Koekie73 schreef:
Ja domperidon ken ik en ook metroclopramide. Heb ik wel eens gehad voor migraine. Daar ga ik morgen ook om vragen.
Ik vind het zo gek, er is niets veranderd aan mijn voedingspatroon, voel me verder niet ziek maar wel zo accuut ineens misselijk. Ik hoef tot nu toe niet over te geven. Dat had ik mss liever gehad omdat je er dan wellicht vanaf bent.

Het is wellicht ver gezocht.
Maar heb je bij je voeding ook gekeken of de ingrediënten van een product dat je structureel eet verandert zijn?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:10

Petpa schreef:
Koekie73 schreef:

Het is wellicht ver gezocht.
Maar heb je bij je voeding ook gekeken of de ingrediënten van een product dat je structureel eet verandert zijn?

Ik vind dat best wel een goede tip hoor!

Onlangs vullingen gekregen? Of veelvuldig gelnagels?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 21:04

Allemaal niet, maar ik heb niet naar ingrediënten gekeken dus dat ga ik in ieder geval doen!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 00:43

Heb een paar jaar terug ook een periode van veel misselijkheid gehad.
Bij mij hielp het om pepermuntolie capsules en gember capsules te slikken. Met een paar dagen werd het echt minder

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 01:36

Ow, wat toevallig. Ben nu 2 dagen echt misselijk, maar op een vreemde manier. Ik kan niet zo goed boeren, maar wel gevoel dat het moet en als het lukt, lucht dat kort op.

En dan opeens een hongergevoel.

Ik ben MDL patient sinds 1999 en slik al bijna ook zolang esomeprazol, maar dat lijkt ook momenteel niet zoveel te doen. Hoewel ik weet dat zonder erger is.

Heb al van alles bedacht waardoor het kan komen. Ik kan sws onmogelijk zwanger zijn, maar wel tegen mn man gezegd; misschien ben ik wel een wonder en toch zwanger :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 07:20

Apart wat je zegt Superpony, ik herken dit.

Een week of 3 geleden was ik ook echt misselijk. Dat heeft 10 dagen geduurd. Daarna was het over.Ook ik kan niet zwanger zijn ;-)

Meerdere mensen misselijk en niet zwanger. Op dit vroege tijdstip gaat een mens dan nadenken. Bij mij resulteerde dit in de gedachte of misselijkheid niet bij corona kan horen. Google bevestigt dit.

Vandaar mijn vraag TS; als je nog testen hebt liggen. Test eens op corona, wellicht heb je dan je oorzaak.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:37

Hier ook misselijk, idem net ziek gemelde collega.

Wat bij mij altijd goed helpt is het slikken van lithothamnium. En dan gewoon per 2 capsules tegelijk.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 09:12

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben, al is het voor jullie ook geen pretje :+

Bij mij begon het ruim 2 weken geleden toen meerdere collega's omvielen met griep. Maar zij hadden allemaal ook koorts en geen aanhoudende misselijkheid. Ik heb me helemaal niet grieperig gevoeld. Nog steeds niet. Ik begrijp er weinig van.

Ik heb geen test liggen maar ik ga er gewoon een kopen, ben wel nieuwsgierig. Daar heb ik geen verwachtingen van, want niet verkouden verder oid.

Heel fijn dat jullie meedenken.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:24

Je kunt heel misselijk zijn van overgangsklachten. Is dat het niet?

Zelf door chemokuren nu op mijn 31e al in de overgang :+ en werd gewaarschuwd dat dat een klacht is die er bij kan horen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 09:27

SansaS schreef:
Je kunt heel misselijk zijn van overgangsklachten. Is dat het niet?

Zelf door chemokuren nu op mijn 31e al in de overgang :+ en werd gewaarschuwd dat dat een klacht is die er bij kan horen.

Ik heb geen idee. Heb eigenlijk nog niet veel overgangsklachten? Ik heb de huisarts net gebeld. De assistente gaat even overleggen wat ik het beste kan doen. Vanmiddag moet ik even terugbellen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 13:07

Petpa schreef:

Een week of 3 geleden was ik ook echt misselijk. Dat heeft 10 dagen geduurd. Daarna was het over.Ook ik kan niet zwanger zijn ;-)

Meerdere mensen misselijk en niet zwanger. Op dit vroege tijdstip gaat een mens dan nadenken. Bij mij resulteerde dit in de gedachte of misselijkheid niet bij corona kan horen. Google bevestigt dit.

Vandaar mijn vraag TS; als je nog testen hebt liggen. Test eens op corona, wellicht heb je dan je oorzaak.

Oke, apart dat dat ook corona kan zijn. Ik ben verder niet ziek.

Het valt me wel op dat het zo schommelt de hele dag door.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 13:27

superpony schreef:
Petpa schreef:

Oke, apart dat dat ook corona kan zijn. Ik ben verder niet ziek.

Het valt me wel op dat het zo schommelt de hele dag door.

Ik had die schommelingen ook.
En nadat ik vanmorgen ging google-en realiseerde ik me dat ik tegelijkertijd met de misselijkheid hele vage klachten had.
Een dag keelpijn, een dag "niet fit".
Achteraf kan het best corona zijn geweest.

TS; ik hoop dat de HA je verder kan helpen!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:28

juval schreef:
wat vervelend, veel sterkte! ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen.

Misschien je voedingspatroon even onder de loep nemen, zijn er voedingsmiddelen die de misselijkheid triggeren? Welke je wel en niet kan verdragen.

Ik hoop niet dat je net als in een ander topic een breuk in je middenrif hebt.

Daar dacht ik ook al aan. Daar kwam echter ook buikpijn en een beklemd (alsof er iets klem zit) gevoel bij.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 14:07

Hmmm dat verwacht ik niet te hebben (maar ik zal eea doornemen met de huisarts)
Wat ik me wel nu bedenk is dat ik bloeddruk medicatie krijg, waaronder een diureticum. Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat mijn kalium of natrium daardoor te laag is. Volgens mij zou je daardoor ook misselijk kunnen zijn. Ik heb de afspraak vervroegd van donderdag naar woensdagmiddag. Om andere redenen, maar het komt me wel goed uit. Het is echt heel irritant om je steeds maar zo misselijk te voelen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:56

Als tip zou ik even een beetje je dag bijhouden en dat opschrijven en meenemen. Er is bij een arts vrij beperkt tijd en en gesprek wijkt zo snel af als je op 1 punt blijft hangen.