Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
har166 schreef:Mijn huisarts stuurde me door naar de mensendieck n.a.v mijn restklachten van mijn hernia. Daar ben ik 1 keer geweest, kostte 50 euro en ik kreeg tips hoe ik bepaalde dingen kon doen (zoals sokken aandoen). Dat leverde me helemaal niks op dus ik ga er niet meer naartoe. Ik ben heel benieuwd wat die orthomanuele behandeling voor jou moet opleveren.
Annemiek73 schreef:Ben je bij een ortho manueel arts geweest of een fysiotherapeut? Met de arts via de Sickesz methode heb ik nl goede ervaringen. Met manuele fysiotherapeut juist weer niet.
Cowgirl schreef:Charaz schreef:Ik lees Naproxen en Ibuprofen slik je dit samen?
Nee, heb nu alleen tramadol, 2x per dag.
Hannanas schreef:Hmmm gemiddeld duurt bij mij een door de rug gaan langer dan een week, dus ik ga mee in “tijd geven”, echter zou ik je wel laten behandelen. Heb ook wel eens een bizarre en pijnlijk verkeerde reactie gehad op een osteopaat en kon geluk binnen een paar dagen weer terug terecht nadat ik gebeld had en heb ik daar veel aan gehad. Dus terug gaan kan zeker een idee zijn, ondanks dat ik je angst snap. Masseur en high power laser helpt mij ook in deze fase. Kwa verkramping helpt ook far-infrarood en vooral veel liggen afgewisseld met rustig lopen en wachten..
AnnemiekvM schreef:Ik heb zelf veel gehad aan een goede chiropractor. Misschien is dat iets?
Had zelf hele andere klachten, maar het heeft mij enorm geholpen.
Elisa2 schreef:Ik denk niet dat dit de behandeling voor jou is. De reactie is veel te heftig van je lichaam.
De verdraaiing klinkt als scoliose. De spieren verkrampen denk ik omdat de wervels gemanipuleerd zijn en het lichaam probeert dat op te vangen.
Tegen de spierspanning en verkramping zou body stress release kunnen helpen. Dit is een hele zachte behandeling.
Cowgirl schreef:Hannanas schreef:Hmmm gemiddeld duurt bij mij een door de rug gaan langer dan een week, dus ik ga mee in “tijd geven”, echter zou ik je wel laten behandelen. Heb ook wel eens een bizarre en pijnlijk verkeerde reactie gehad op een osteopaat en kon geluk binnen een paar dagen weer terug terecht nadat ik gebeld had en heb ik daar veel aan gehad. Dus terug gaan kan zeker een idee zijn, ondanks dat ik je angst snap. Masseur en high power laser helpt mij ook in deze fase. Kwa verkramping helpt ook far-infrarood en vooral veel liggen afgewisseld met rustig lopen en wachten..
Maar ik ben NIET door mijn rug gegaan. Iemand heeft aan mijn bekken en hele wervelkolom lopen duwen en hard ook.
Eerdere behandelingen (fysio, osteopaat, chiropractor , rugtrainingen) gaven hooguit 3 a 4 dagen wat klachten en toen zette herstel in. Nu gebeurd er helemaal niks.AnnemiekvM schreef:Ik heb zelf veel gehad aan een goede chiropractor. Misschien is dat iets?
Had zelf hele andere klachten, maar het heeft mij enorm geholpen.
Nee helaas, ook al gehad.
Goof schreef:Tramadol zou een werking van 8 uur moeten hebben, waarom slik je die maar 2x?
Toen mijn hernia op zijn ergst was en ik dood ging van de pijn slikte ik 4 tramadol per dag, ik kon er net 6 uurtjes mee overbruggen.