Airpods of koptelefoon voor iPhone en Samsung?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Airpods of koptelefoon voor iPhone en Samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 19:39

Ik zoek óf oortjes óf een koptelefoon. Ik weet niet wat prettiger/handiger is.. Hebben jullie voorkeur en waarom?

Daarnaast moet ik het kunnen gebruiken voor zowel mijn eigen telefoon wat een Samsung is, als voor mijn IPhone van mijn werk.

Iemand tips? :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:44

Voor welk doel?

Ik heb voor mijn werk een Jabra koptelefoon, die connect naadloos met Windows pc, Samsung en Apple telefoons. Andere apparaten geen ervaring mee :+

Tazzey

Re: Airpods of koptelefoon voor iPhone en Samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:05

Ik heb de Apple AirPods Pro 2 voor mijn iPhone en de Sony 1000XM5 voor bij de pc. Beide bevallen erg goed. Uiteraard is de ANC beter bij een over ear hoofdtelefoon maar de AirPods zijn ook echt fantastisch.

De Sony is zeker te gebruiken op een Android toestel de AirPods weet ik niet zeker maar ik vermoed van wel aangezien ik ze jaren gebruikt heb op een Windows pc.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:10

Ik ben heel tevreden met mijn sony koptelefoon wh1000mx3, die heb ik al 2.5 jaar en is overal makkelijk mee te koppelen. Heb na 2 jaar alleen zelf de oorkussens vervangen (via sony zelf besteld a 30 euro). Inmiddels al veel nieuwere modellen van uitgebracht zodat je ook met meerdere apparaten tegelijk kan koppelen. Mocht de mijne stuk gaan neem ik een nieuwer model van deze :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:29

Is het voor bellen of muziek luisteren of noise canceling? Is het voor langere tijd of steeds korte momenten?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:47

Ik vond AirPods slecht werken met een Samsung telefoon en zou daar daarom niet voor kiezen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:52

Doubtless schreef:
Ik vond AirPods slecht werken met een Samsung telefoon en zou daar daarom niet voor kiezen.

Dit herken ik niet, mijn airpods pro werken met iPhone even goed als met mijn samsung (ik ben kort geleden overgestapt op de galaxy fold).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:49

Ik heb WF-C500 (Sony) gebruiksvriendelijk, en je kan ook nog je oortjes veranderen naar S of M of L.
Deze is draadloos.

En heb nog een FRESH 'N REBEL met noise canceling, alleen deze heb ik een paar maanden geleden gekocht bij de Action voor 20,-

Ook erg fijn te gebruiken, en beiden gebruik ik bij mijn Samsung, en werken beiden op Bluetooth.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:25

Ik heb een JBL koptelefoon. Daar ben ik heel tevreden mee, verbindt ook gemakkelijk aan allerlei apparaten.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 01:57

Suzanne F. schreef:
Is het voor bellen of muziek luisteren of noise canceling? Is het voor langere tijd of steeds korte momenten?

Goeie vragen! Ik moet er sowieso mee kunnen bellen.
En muziek luisteren zou fijn zijn.

Het is voor kortere momenten, telefoontjes voor mijn werk en muziek luisteren tijdens het wandelen.

Bedankt trouwens allemaal, nuttig om te lezen.

Waarom kies je voor een koptelefoon of voor oortjes?
Oortjes lijken mij snel irriteren in mijn oren en een koptelefoon lijkt me in de zomer te warm. Of klopt dat niet?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 01:58

marleen_88 schreef:
Ik heb een JBL koptelefoon. Daar ben ik heel tevreden mee, verbindt ook gemakkelijk aan allerlei apparaten.

Deze heb ik ook gezien, leek mij een prima ding idd!
Heb jij liever een koptelefoon dan oortjes? En waarom?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 02:16

Een koptelefoon vind ik zelf vervelend zitten, hij zakt eerder af of zit te strak/knelt. Stuk groter dus je neemt hem niet even mee in je zak bijv. Zeker als je er ook nog mee wilt wandelen, lijken mij oortjes handiger. Qua looks ook beter, is dat nog een argument :+ . Of allebei, kun je afwisselen :').

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 04:18

Ik heb de airpods max, die gebruik ik met een windows laptop en android telefoon. Iets duurder, geloof dat ik ze ooit in de sale heb gekocht voor rond de $400, maar heel fijn. Voor muziek vind ik een koptelefoon sowieso altijd fijner, oortjes krijg je nooit echt heel mooi geluid uit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 06:29

Ik heb een jbl koptelefoon, koppelt prima met laptop en samsung. Ik heb toch voor een over the ear gekozen ipv ear pods omdat die 2e toch schadelijker blijken te zijn voor je gehoor. Ik draag hem graag met sporten en op stal, op die laatste had ik met oortjes snel dat ze uitvielen (meestal op de mesthoop of waterbakken ;') ), met koptelefoon geen last meer van

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:04

Ik heb JBL Elite 85t oordopjes. Ik heb ze standaard aan zowel m’n laptop als m’n telefoon gekoppeld. Dat werkt super. Ik bel (via telefoon en via laptop), luister muziek, voer teams gesprekken. Hij schakelt naadloos tussen telefoon en laptop, net waar ik op dat moment m’n oordopjes voor nodig heb.

Ik vind zelf oordopjes prettiger dan een koptelefoon, krijg na verloop van tijd hoofdpijn met een koptelefoon. Maar goed passende dopjes zijn dan wel een must.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:14

Ons gezin gebruikt allemaal Shokz.
Zijn geen oortjes of koptelefoon, maar ze brengen her geluid over via je gehoorbeentjes.
Hierdoor blijven je oren zelf vrij, zodat je nog wat omgevingsgeluiden ( auto’s) hoort.
Wordt gebruikt op apple en samsung.
En mijn man en zoon sporten er ook zonder problemen fanatiek mee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:53

De nieuwere iPhones hebben geen koptelefoonjack. Dus ik zou eerst even kijken of je uberhaupt een koptelefoon op je werk-iphone kunt aansluiten :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:55

Ik heb altijd last gehad van in ear dopjes echter de AirPods Pro zitten zo fijn dat ik na tien minuten al vergeten ben dat ik ze in heb. Ik kan ze rustig acht uur in mijn oren houden zonder irritaties.
Ik krijg normaal ook vrij snel hoofdpijn van een knellende hoofdtelefoon. Het is echt een hele zoektocht geweest om een fijn zittende hoofdtelefoon te vinden waar ook knap geluid uit kwam. De jbl heb ik geprobeerd en qua maat en klemmen was die best redelijk maar de geluidskwaliteit is echt ver beneden peil. Ik ben dus bij de Sony 1000xm5 uitgekomen. Die heb ik wel op de kleinste stand staan maar die klemt niet en de geluidskwaliteit is best okay.
Ik heb ook de B&O gepast en de geluidskwaliteit is subliem maar die klemde zo heftig dat ik in de winkel al hoofdpijn kreeg.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:03

Ibbel schreef:
De nieuwere iPhones hebben geen koptelefoonjack. Dus ik zou eerst even kijken of je uberhaupt een koptelefoon op je werk-iphone kunt aansluiten :D

Meeste zijn tegenwoordig toch draadloos

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:11

De meeste zijn inderdaad draadloos tegenwoordig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:15

Ibbel schreef:

Ik geloof niet ze er überhaupt nog veel met draad zijn. Vrijwel iedereen gebruikt draadloos.

Ik gebruik zowel sony koptelefoon als samsung galaxy buds op beide. Wil prima.

Vind de koptelefoon vooral zomers en met sporten erg warm.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:12

Ibbel schreef:

Via Bluetooth

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:12

AirPods Pro ! Die zijn echt fantastisch <3 Ideaal ook met noise cancelling. Ze zijn klein en compact, maar er komt een super goed geluid uit.

Opnemen met bellen en geluid harder zetten is allemaal zo gepiept. Passen in elk oor, want je kunt de kussentjes aanpassen aan je oorformaat. Die “oude” AirPods die vallen uit je oren, vind ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:13

ikkeniet schreef:
Ons gezin gebruikt allemaal Shokz.
Zijn geen oortjes of koptelefoon, maar ze brengen her geluid over via je gehoorbeentjes.
Hierdoor blijven je oren zelf vrij, zodat je nog wat omgevingsgeluiden ( auto’s) hoort.
Wordt gebruikt op apple en samsung.
En mijn man en zoon sporten er ook zonder problemen fanatiek mee.

Ik zou ook Shokz aanraden ja!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:16

CairnTerrier schreef:
AirPods Pro ! Die zijn echt fantastisch <3 Ideaal ook met noise cancelling. Ze zijn klein en compact, maar er komt een super goed geluid uit.

Opnemen met bellen en geluid harder zetten is allemaal zo gepiept. Passen in elk oor, want je kunt de kussentjes aanpassen aan je oorformaat. Die “oude” AirPods die vallen uit je oren, vind ik.

Alleen in combinatie met samsung werken die erg beroerd.