Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mondy schreef:Heb je al iets overwogen als Psytrec of juist de andere kant op Traumacentrum ?
Die eerste is wel flink buffelen en echt gericht op trauma's. De 2e meer op het voelen, ontspannen en je eigen plek vinden.
Het is intensief omdat je echt ff een aantal dagen onder de pannen zit maar daardoor ook veel handvaten mee kan krijgen en eventueel voor vervolgstappen een idee.
Swift schreef:Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar paardentherapie of hulpverlening met paarden (dit is wel wat anders dan paardencoaching dus let hier goed op) zou hier ook heel goed bij jouw vraag kunnen passen.
stella92 schreef:Mondy schreef:Heb je al iets overwogen als Psytrec of juist de andere kant op Traumacentrum ?
Die eerste is wel flink buffelen en echt gericht op trauma's. De 2e meer op het voelen, ontspannen en je eigen plek vinden.
Het is intensief omdat je echt ff een aantal dagen onder de pannen zit maar daardoor ook veel handvaten mee kan krijgen en eventueel voor vervolgstappen een idee.
Psytrec is vooral geschikt voor enkelvoudig trauma, dus de gewone ptss. Het is minder geschikt voor cptss, juist door het complexe. TS heeft al emdr geprobeerd. Psytrec draait vooral op emdr. Dus als emdr niet werkt is psytrec ook niet geschikt.
Daarnaast bied psytrec geen nazorg, dat moet je zelf regelen en de nazorg is juist essentieel. Daarom is het goed om eerst een therapie te vinden die goed past, waar TS op terug kan vallen.
stella92 schreef:Psytrec is vooral geschikt voor enkelvoudig trauma, dus de gewone ptss. Het is minder geschikt voor cptss, juist door het complexe. TS heeft al emdr geprobeerd. Psytrec draait vooral op emdr. Dus als emdr niet werkt is psytrec ook niet geschikt.
Daarnaast bied psytrec geen nazorg, dat moet je zelf regelen en de nazorg is juist essentieel. Daarom is het goed om eerst een therapie te vinden die goed past, waar TS op terug kan vallen.
Citaat:Hoe kun je werkelijke psychotherapie met paarden (of andere dieren) vinden? Iedere keer kom ik toch weer op pagina's waar blijkt dat het om een vrije vorm gaat. TS staat daar op zich voor open, maar is er ook werkelijke therapie door opgeleide deskundigen en zo ja, hoe vind je die?
Swift schreef:Dat is inderdaad best lastig zoeken, ik heb zelf een hulpverleningsachtergrond en bijbehorende HBO opleiding aangevuld met een post HBO opleiding paard- en hulpverlening.
SnuitjeLove schreef:Ik denk dat er qua praten niet zoveel meer te halen valt, ik ben niet onzeker meer over mijzelf, heb een positief zelfbeeld en zou mijzelf ook niet meer depressief noemen. Toch voel ik dagelijks enorme spanning in mijn lichaam, verkramp ik snel en voel ik mij enorm opgejaagd en onrustig in mijn hoofd.
Citaat:Maar in principe is HBO helemaal geen opleiding die opleidt tot daadwerkelijk behandelaar, dat maakt het extra lastig.