Warmtedeken voor op de bank of bureaustoel. Welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Warmtedeken voor op de bank of bureaustoel. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 20:34

Aangezien ik een ontzettende koukleum ben zit ik al tijden te kijken naar de reclames van Stoov en Rolfstone warmtedekens voor op mijn bureaustoel en de bank.
Maar jeetje, wat zijn die dingen duur! :')
Zijn ze het geld waard? En wat is het verschil tussen beide merken? Of zijn er ook nog andere merken?

En is wellicht een elektrische fleecedeken van bijvoorbeeld de HEMA een goed alternatief? Die is een stuk schappelijker geprijsd.
https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... generator_

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:47

M1994

Re: Warmtedeken voor op de bank of bureaustoel. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:49

Er is er nu bij de action een in de aanbieding voor €29,95, ik heb hem sinds vandaag in huis en echt wel fijn. Kwaliteit is vast niet hetzelfde als Stoov, maar zo om t proberen heel fijn

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:50

Ik heb er 1 van de lidl, zo fijn

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:53

Ik heb mijn Stoov dik 2 jaar geleden gekocht. Dat was destijds het enige merk volgens mij.
Ik heb de Big hug woolly, met grote batterij, en ik heb er echt al veel plezier van gehad <3
Tijdens werk leg ik hem in de bureaustoel, gewoon aan de kabel, en op de hoogste stand vind ik hem al gauw iets té warm, maar op een lagere stand kan ik er heerlijk een hele dag op zitten en warm blijven.
Maar ik leg hem ook in de auto als het echt koud is en we een flink stuk moeten rijden. Ik kan hem inpluggen in de USB lader en gewoon laden/gebruiken via de autoaccu. Dat is ideaal.
En daarnaast gebruik ik hem ook in bed als we op de boot slapen in de winter. Thuis heb ik een elektrische onderdeken, maar op de boot niet, dus dan is die Stoov echt ideaal!
Ik heb er zelfs wel eens de pizza mee warm gehouden op de achterbank in de auto :')

Op het moment heb ik het nog niet koud genoeg, maar ik denk dat ik hem deze maand weer eens uit de kast kan halen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:57

Ik heb een Stoov bureaustoelkussen en ik leef erin in de winter. Gebruik hem nu op werk - echt geweldige uitvinding.

Ik wilde vorig jaar ook het elektrische plaid van ze kopen maar toen had de HEMA ze ook ineens en dat voor iets van €40. En daar zweer ik ook bij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:01

Als het op een vaste plek is, kun je gewoon een elektrische deken met snoer nemen, die zijn een stuk goedkoper, en dan lijkt die Hema-deken of een Lidl-variant me helemaal prima. IK heb er een op mijn bank (maar die ligt over me heen, ik zit er niet op) en dat is zo lekker.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:03

Ik heb hem ook van de lidl. Ideaal.
Zie dat ze zijn uitverkocht.
Misschien komt het binnenkort weer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:04

Ik zit nu onder die van de HEMA en die is top

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 21:05

8nnemiek, goed om te weten dat de Stoov ook met snoer gebruikt kan worden en niet alleen op de accu / snoerloos.
Ik las ergens dat de fleece / snuggle dekens (plaids) zoals die van de Hema en de Action niet geschikt zijn om op te zitten dus dat je die allen over je heen mag leggen. Klopt dat, heeft iemand dat in de handleiding zien staan?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:12

Ik heb sinds eergisteren een Rolfstone. Ben er zeer tevreden over. Mijn collega's zijn jaloers 8-)

Afbeelding

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 21:54

@Storm, waarom een Rolfstone en geen Stoov?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:59

Voor op kantoor snap ik die Stoov wel. Toch iets subtieler dan een XL fleecedeken over je stoel :')

Maar die dingen zijn inderdaad kneiter duur en hebben maar een klein stuk wat echt warm wordt dacht ik (misschien trekt de hitte door maar kwa warmte elementen).

Ik heb die van de Hema en dat ding wordt wel echt heel lekker warm. En nog snel ook.
Serieus nadeel: je moet wel opletten dat je niet heel de deken opfrommelt zegmaar. Dan liggen de draden dubbel en kan de hitte niet weg en omdat ie echt heel warm kan worden, zie ik er wel brand gevaar in als je het vergeet uit te zetten. Er zit wel een timer op van 90 min dacht ik, maar als ie een keer 80 minuten op de warmste stand ligt opgevouwen.. :=

Ik heb ook zoiets en dat wordt ook heerlijk warm, maar niet zo heet als die deken hier boven.
https://www.bol.com/nl/p/sanitas-warmte ... androidapp

Heeft iemand zo een?

Afbeelding

Ik heb dus wat hierboven in de link staat maar zoek iets wat ook m'n schouders en nek mee verwarmd.
Zoals op de afbeelding lijkt, zit er geen heating meer in het bovenste stuk maar misschien trekt de warmte door? Hebben een pittenzak maar die is al snel te zwaar als m'n schouders al zeer doen.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 04-10-24 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:29

Silvia schreef:
@Storm, waarom een Rolfstone en geen Stoov?

Komt vooral omdat ik Rolfstone al kende van de Nova sport oordopjes, die zijn zo fijn. Toen ik de reclames zag van Rolfstone, heb ik eigenlijk niet eens nagedacht over een ander merk. Ik vond ook de website erg duidelijk en de klantenservice is erg goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:30

Wij hebben de Stoov warmtedekens voor op een stoel (XL en dan twee keer), een Stoov warmtekussen en een Stoov kruik.
Echt heerlijk! En met de extra grote accu gaan ze ook erg lang mee!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:41

Lidl heeft fijne!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:44

Vorig jaar al zitten twijfelen over de Stoov, maar vanwege de prijs nog niet gekocht, ik lees hier mee of er een goedkoper fijn alternatief is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 23:00

*Koukleum meldt zich*
Als simpel makkelijk, "het is nog niet mega koud" dekentje heb ik altijd mijn schapen wollen dekentje binnen handbereik liggen.
Voor pijnlijke nek en schouders heb ik een verwarmt nek dekentje, dat werkt wel oké om wat te ontspannen en op te warmen.
Het Stoov kussen heb ik maar ik vind het verwarmingselement redelijk klein. Het werkt wel redelijk maar omdat het zo'n klein oppervlakte verwarmt ben ik genoodzaakt altijd nog een extra dekentje te pakken.
Een verwarmde grote deken is wel echt heerlijk, daar valt je binnen no-time onder in slaap maar ik vind het zo'n groot lomp, log dingen dat ik merk dat die toch niet heel vaak de kast uit komt. Of wel en dan zijn we te lui om de kabel eraan te hangen, of is de kabel ergens anders in de kast verdwenen :D
Het is net wat je zoekt, maar voor koukleumen is een verwarmt dekentje wel een must-have, en als je dan ook nog pijnlijke/strakke spieren hebt kan je beter iets kiezen met infrarood

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 23:35

Ik lees even mee. Ik zit er serieus over na te denken om er een aan te schaffen voor op het werk. Zo eentje speciaal voor op de stoel. Het is daar altijd koud :brr: Ik heb de laatste tijd wat mindere recensies gelezen over de Stoov, maar lees hier dan wel weer vrij positieve.

Hoe groot zijn de verwarmings elementen? Is dat bijna de hele deken of alleen het zit gedeelte en de onderrug? Hoe warm word die, en hoelang gaat de accu mee?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 23:43

Ik heb al zeker een jaar of 15 zo'n electrische fleecedeken voor op de bank, echt ideaal!
Ik heb alweer een nieuwe liggen voor als de huidige stuk gaat want kan niet zonder in de winter.
Oud tochtig groot huis en savonds alles warm stoken duurt uren en dan ga ik alweer naar bed. Zo'n deken is zo warm en is goedkoper dan de cv op gas.

Ik heb nu een goedkope merkloze van 20,-, de reserve is eentje van Medisana.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 00:00

Bij mijn stoov zit het verwarmingselement vooral onder mijn kont en in mijn rug, eigenlijk precies de plekken waar je tegen je stoel aan zit. Voor mij prima, want ik wil ook niet dat er te veel warmte aan de lucht verloren gaat.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 07:39

Ik heb er ook zo een voor mijn rug en nek.
Als ik koud ben dan doe ik die even om en dan ben ik zo warm.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:29

Voor op kantoor een beetje too much, maar als je thuis werkt zou je ook kunnen kijken naar de elektrische draagbare deken (dus met mouwen) van klarstein of dat niet elektrische gamer kussen van ikea dat je uit kunt vouwen en aan doen. Of een infrarood paneel?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:31

Ik heb een stoov warmtekussen maar gebruik hem bijna niet vind de warmte die eraf komt niet zo warm ofzo ik weet het niet .
Ik heb ook de bekende warmtedeken van de Hema gekocht vorig jaar en dat was beste investering ooit. Ik durf alleen niet te zeggen of je erop kan zitten ik heb hem altijd over mij heen. Inmiddels zie ik ze overal liggen maar kan je zeggen die van HEMA is echt fijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:32