Welk kussen moet ik kiezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Welk kussen moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 09:16

Ik zie door de bomen het bos niet meer. En met mijn zoekopdracht vond ik alleen maar topics over kussens onder zadels, maar ik ben nu een keer op zoek naar een kussen voor mijzelf.

Ik word elke ochtend inmiddels wakker met enorme nekpijn. Soms zelfs midden in de nacht al. Vroeger nooit last van maar het lijkt momenteel steeds erger te worden.

Een aantal jaar terug mijn vreselijk oude kussen weg gedaan (was een stevig kussen geloof ik, maar inmiddels was daar niks meer van over) en een nieuwe (volgens mij geen goedkope ook) gekregen die je zelf naar voorkeur kunt vullen.

Nou bleef ik erbij vullen.. Elke keer leek het wel aardig maar zakte het geheel alsnog in of schuift de boel toch naar de kant waar ik niet op lig. Inmiddels zit alle vulling die mijn vriend van zijn kussen over had er ook in maar nog steeds is het niet hoog genoeg. Het is gewoon zacht en zit toch geen stevigheid in gedurende de nacht.

Ik ben trouwens echt een zijslaper bij inslapen maar wordt regelmatig ook wel wakker op mijn rug. Beetje half buik/zij komt ook voor. En ik vind het heerlijk om met mijn arm onder het kussen te liggen, maar dat is best onhandig. Slapende armen enzo..

Maar dan nu: er zijn 1001 kussens en ik heb werkelijk geen idee welke ik moet kopen. Bedragen maken me geen bal meer uit, ik wil van die nekpijn af. Ben er de laatste dagen echt moedeloos van aan het worden.

Mijn dank is dus groot voor ieder die een tip voor me heeft. <3
Laatst bijgewerkt door Celebi op 06-09-24 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

wortel115

Re: Welk kussen moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:17

Ik lees mee. Ik heb al verschillende kussens geprobeerd maar nog niet de juiste gevonden.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:18

Lijkt me dat je dan naar een beddenzaak gaat, zij kunnen je goed adviseren.. Op Bokt ga je alleen maar voorkeuren van andere horen, maar dat is niet perse wat voor jou werkt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:19

Is het niet het matras?

Anders neem je kussen een keer mee naar een chiropracter. Dan kan die kijken waar je pijn wellicht door veroorzaakt wordt

Overigens als het om cloudpillow gaat, dan heb je wel echt een enorm dik kussen nodig :\ Dat lijkt mij voor bijna niemand eigenlijk geschikt. Laat je idd adviseren bij een beddenzaak
Laatst bijgewerkt door Aight op 06-09-24 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:20

Grootste probleem bij nek en rug klachten na het slapen is dus juist een veel te dik kussen :o Door de dikte ligt je ruggengraat niet in een rechte lijn maar juist rare hobbel en als je ouder wordt geeft dit klachten. Op jonge leeftijd kan je lichaam hier nog beter mee omgaan. Sinds ik een dun Memory foam kussen heb eindelijk de klachten over, ik ben een rug en zijslaper. Wel mis ik nog met regelmaat mijn dikke kussen die je zo lekker kon proppen en vormen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:24

Hier echt heel tevreden met de ikea rosenkarm. Die heeft een extra dik stuk voor je nek met een geultje in het midden en is heel stevig. Was wel even wennen Mijn vriend vond de norstalort fijner, die is dikker en zonder geultje. Hebben beide kussens al bijna 3 jaar en nog steeds even stevig. Sindsdien nooit meer last. Neem hem ook mee op vakantie want alles is altijd te zacht.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 06-09-24 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 09:27

Matras is volgens mij prima.. Wel al wat ouder, maar ik heb het volgens mij overal.. Als ik in bed slaap, maar ook als ik op de slaapbank lig of wanneer ik sporadisch eens op mn dunne opblaas matje lig. Het is volgens mij vooral de hoogte van het kussen die nu niet goed is. Maar of dat dan te hoog of te laag is?

Ik denk te laag, want mijn schouder gaat enorm zeer doen doordat ik daar volledig op lig bij een te plat kussen. Mijn nek ligt dan ook juist niet in lijn met mijn ruggengraat maar lager volgens mij. Toen ik het kussen flink bijvulde werd de pijn in mijn schouder minder. Het is alleen blijkbaar zo dat wanneer ik erop lig die vezels gewoon langzaam weg onder mijn hoofd vandaan bewegen. Ik werd vanmorgen ook wakker met een kussen die dus aan de kant waar ik lag veel platter was dan de andere kant.

Zag al veel merken die ook vezels (wel andere soort) hebben nu dus ik ben een beetje huiver of dat dan wel stevig blijft zitten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:35

Celebi schreef:
Matras is volgens mij prima.. Wel al wat ouder, maar ik heb het volgens mij overal.. Als ik in bed slaap, maar ook als ik op de slaapbank lig of wanneer ik sporadisch eens op mn dunne opblaas matje lig. Het is volgens mij vooral de hoogte van het kussen die nu niet goed is. Maar of dat dan te hoog of te laag is?

Ik denk te laag, want mijn schouder gaat enorm zeer doen doordat ik daar volledig op lig bij een te plat kussen. Mijn nek ligt dan ook juist niet in lijn met mijn ruggengraat maar lager volgens mij. Toen ik het kussen flink bijvulde werd de pijn in mijn schouder minder. Het is alleen blijkbaar zo dat wanneer ik erop lig die vezels gewoon langzaam weg onder mijn hoofd vandaan bewegen. Ik werd vanmorgen ook wakker met een kussen die dus aan de kant waar ik lag veel platter was dan de andere kant.

Zag al veel merken die ook vezels (wel andere soort) hebben nu dus ik ben een beetje huiver of dat dan wel stevig blijft zitten.

Dan is je matras eigenlijk te hard. Je schouder zou zo ver moeten inzakken dat je bovenrug al gelijk komt te liggen met het matras en dan hoeft je kussen alleen je nekwervels te ondersteunen. Dus je schouder ligt eigenlijk te hoog en daarvoor moet je nu heel veel ruimte opvullen met je kussen. Is een topper geen idee?

Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:44

Donzen vulling moet je anno 2024 iig niet meer willen. Daat zit zoveel diermishandeling in....

Ikzelf ben erg fan van traagschuim.
Probeer eens die duurdere kussens bij Beterbed oid. Het is een investering maar lekker slapen is het absoluut waard.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 09:48

Daar kwam mijn matras jaren terug ook vandaan inderdaad. Zal eens kijken of we daar binnenkort langs kunnen gaan. Heb niet zoveel tijd om ergens heen te gaan momenteel dus hoopte gewoon iets heel fijns te kunnen bestellen nu ik zoveel pijn krijg en het echt helemaal zat ben.

Volgens mij is mijn matras niet heel hard trouwens. En ik heb ooit een zachter matras gehad en daar kon ik echt niet op slapen. De slaapbank is juist weer harder en daar heb ik niet meer last van mijn schouder gekregen. Op het veel te dunne slaapmatje (waar ik ook echt niet vaak op lig gelukkig, beetje nood situaties) heb ik inderdaad wel veel meer pijn in mijn schouder. Maar dan vaak ook gewoon overal. :')

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:51

Ik ben erg blij met het kussen van matt sleeps, mag je ook uitproberen volgens mij.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:55

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:57

Ik zou echt een beddenzaak zoeken met meerdere merken kussens en daar gaan liggen om te voelen wat fijn ligt voor je. Er is zo veel keuze!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:59

Voor mij Tempur Milennium…je moet er een beetje leren op te liggen gaat snel en goede ondersteuning voor mijn nek..je schouder ligt er net een tikje onder de hogere kant en je nek valt er overheen zeg maar, en nooit geen last meer van nekpijn gehad.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 10:00

Ohh dat kussen in dat linkje hierboven ziet er echt al heerlijk uit. Hebben ze dat soort kussens bij beter bed allemaal liggen om te kunnen uitproberen? Heb me daar toentertijd alleen gefocust op de matrassen volgens mij.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:29

Ik heb deze, de 40x 60 versie:

https://www.tuursleep.com/tuur-kussen/5413181051863

Iets kleiner dan standaard kussens, maar wel probleemloos in een standaard dekbedovertrekset te gebruiken.
Heb fibromyalgie en al jaren last van nekproblemen, deze van natuurrubber waren de problemen meteen over. Heb al jaren soortgelijke kussens gehad maar dit merk/model is net ff beter dan de rest en maakt bij mij groot verschil. Zit op moment ook nog 30% korting op.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:36

Wij zijn uiteindelijk voor een sylvana en een m-line athletic pillow gegaan. Ook beiden zijslapers

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 10:37

Het plaatje van die Tuur Sleep ziet er alleen echt niet comfortabel uit.. Die vrouw ligt helemaal scheef met haar hoofd.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:01

Ik zweer bij Mline.
Prijzige kussens, maar ik heb nog nooit zo goed geslapen en zonder pijntjes wakker geworden.
Ze zijn verkrijgbaar in verschillende modellen, diktes, stevigheden etc.
Maar een goede beddenzaak kan jou het best adviseren.
Die van mij komt van beter bed.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:05

Celebi schreef:
Het plaatje van die Tuur Sleep ziet er alleen echt niet comfortabel uit.. Die vrouw ligt helemaal scheef met haar hoofd.
Dat is een momentopname, het ligt helemaal aan de slaaphouding, bouw van de slaper en het matras. Deze vrouw ligt ook niet in de meest ideale slasphouding.
Ik zou je ook aanraden om naar een goede beddenzaak te gaan voor advies. Ze kunnen bijvoorbeeld meten in welke houdingen jij slaapt, ze kunnen adviseren welk matras bij jou past en ook kan er advies worden gegeven voor ‘alleen’ een kussen. En kussen zou ook afgestemd moeten worden op het matras. Daarvoor moest ik een foto van achteren maken in zijwaartse slaappositie. Ik had voorheen een Sylvana neksteunkussen, die is best dik. Nu heb ik een heel klein, plat kussen aangeraden gekregen. Deze zou ik nooit zelf hebben gekozen, maar het slaapt heeeerlijk! Wat ook fijn was, is dat ik m eerst een maand mocht proberen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:13

Tuur mag je 120 nachten proefslapen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:18

Ik heb een traagschuim/memory foam kussen. Een dun kussen, want dat is beter voor mijn nek. De enke kant is iets dikker dan de andere kant dus je kan hem leggen zoals je wil.
Een kussen dat je kan bijvullen en dat blijft inzakken geeft geen enkele steun, kies liever voor een stevig kussen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 11:22

Ik doelde ook meer op het feit dat het kussen op die foto van tuur aan de onderkant waar ze ligt veel platter is dan aan de bovenzijde. Dat doet de vulling in mijn kussen nu en dat stoort me mateloos. Ik wil gewoon een steviger kussen denk ik. Op zich is het fijn als ik een keer op mijn buik lig dat het kussen platter kan worden, maar nu heb ik er vooral nadelen van.

Die Silvana kussens met neksteun erin zien er echt heel comfortabel uit trouwens. Merk altijd dat ik het kussen goed omhoog probeer te duwen boven mijn schouder dus als daar een stabiele vulling zit is dat wellicht dat ik nodig heb.

Het matras is jaren terug bij beter bed aangemeten. Maar goed waarschijnlijk officieel wel weer tijd voor een nieuwe ben ik bang. Al ligt ie na al die jaren nog top voor mijn gevoel. Denk dat ik vooral veel kan behalen bij een passend kussen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:24

Celebi schreef:
Die Silvana kussens met neksteun erin zien er echt heel comfortabel uit trouwens. Merk altijd dat ik het kussen goed omhoog probeer te duwen boven mijn schouder dus als daar een stabiele vulling zit is dat wellicht dat ik nodig heb.

Voor mij waren die te dik, maar de stevigheid is top. Ze hebben verschillende kussens, dus je kunt de stevigheid kieze die je wenst.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:26

Bij IKEA hebben ze ook traagschuim kussens en dat kan een wereld van verschil maken. Losse vulling gaat altijd ergens heen.