Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 20:10

Hoihoi,

12 Augustus kreeg ik pijn onder in mijn buik en in mijn zij. Urine naar de huisarts gebracht en daar kwam uit dat er veel bloed in zat, maar verder niet. Urine is toen op kweek gezet, maar na een paar dagen bleek daar niks uit te komen.

Ik ben onder controle bij een uroloog, dus mijn huisarts zei, neem contact op met het ziekenhuis. Maar daarvan kreeg ik te horen dat ik toch echt eerst gezien moet worden door mijn huisarts en als die het nodig vind, dan moet mijn huisarts bellen.

Dus vandaag wederom contact gehad met mijn huisarts. Weer urine meegenomen, nogsteeds geen blaasontsteking, maar nogsteeds bloed. Mijn huisarts zegt nu, veel drinken en een paar dagen aankijken. Dan nogsteeds bloed, gaan ze verder kijken.

Ondertussen plas ik dus al 10 dagen bloed. De pijn in mijn zij is zo goed als weg, onder in mijn buik nogsteeds last.

Mijn urine is niet rood, maar donkerbruin. 'S ochtend is het echt zwarte koffie, over de dag wisselt het. Het is wat troebel, stinkt niet oid. Ik heb 12 & 13 Augustus moeten overgeven, dan was de pijn ook even minder. Maar verder niet ziek, geen koorts oid.

Iemand hier ervaring mee? Maak me niet extreem zorgen ofzo, als het ernstig was zou ik me na 10 dagen wel slechter voelen.. Maar het zit me toch ook niet helemaal lekker :\

Modopmerking geplaatst op pagina 99
Moderatoropmerking:
Hoe goed bedoeld jullie adviezen ook zijn, TS geeft aan haar energie nu voor haar revalidatie te willen gebruiken. Blijven hameren op wat TS zou moeten doen is nu niet gewenst. Eerder heeft het topic om deze reden al op slot gestaan, waarna TS heeft aangegeven dit topic als uitlaatklep te willen gebruiken en het topic ook als zodanig weer geopend is. Hierbij dus het verzoek om jullie aan deze wens te houden.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:12

Jeetje, ik vind dit zelf wel heftige klachten hoor? Maargoed, ik ben geen arts, maar als je het mij zou vragen zou ik zsm (vervolg) onderzoek eisen in het ziekenhuis/bij je uroloog :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:13

Ik zou je huisarts dan vriendelijk doch dringend verzoeken de uroloog te bellen zodat je daar terecht kan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:13

Ik zou toch voor het weekend nog een uroloog willen zien..
bloedprikken op ontstekingswaarde en evt nierfunctie testen.

Alles wijst erop dat er iets niet in orde is.

littleroosie

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:16

Mijn zus had een soort gelijk iets en die werd ook steeds weer naar huis gestuurd, tot dat er een andere arts was en die het wel serieus nam. Bloed in urine is nooit goed en mijn zus bleek ook wat te mankeren. Niet denken dat het wel oke is en over gaat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:18

Bloed in urine is nooit een goed teken. Ik zou ook vragen om een afspraak bij de uroloog.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:19

Dit is al meer dan een paar dagen bezig, vraag/eis je doorverwijs.
Bloed in de urine is echt niet normaal en moet niet te lang blijven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:20

Je komt toch al bij een uroloog dan kan hun je toch bellen voor een afspraak?

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:25

Erop staan dat je of door iemand anders gezien wordt ,of laten doorverwijzen.
Bloed is nooit goed.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:26

Morgen de huisarts bellen en een spoed doorverwijzing eisen, ik vind dit echt heel griezelig. Ik wil je niet bang praten, maar afwachten lijkt me niet goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:30

marleen_usar schreef:
Je komt toch al bij een uroloog dan kan hun je toch bellen voor een afspraak?

Dat hangt er vanaf of de klachten gerelateerd zijn aan de reden voor de uroloog. Als ze dat niet zijn kijkt de HA eerst mee.
Ik kom bij de KNO voor mijn neus. Ik kan dus niet een afspraak maken bij de KNO voor mijn oren zonder tussenkomst vd HA.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:38

Nierstenen/ niergruis? Is die optie niet genoemd?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 21:42

Het kan zijn inderdaad dat de uroloog je terug verwijst naar de huisarts als je bij hen voor een andere klacht onder behandeling bent.

Je geeft aan dat je urine niet rood is maar bruin, heeft de huisarts hier verder niks over gezegd of je bloed laten prikken voor je lever?

Terug gaan en het nogmaals bespreken, een gepasseerd steentje klinkt het meest aannemelijk bij jouw verhaal, maar het feit dat de huisarts je niet gerust heeft kunnen stellen lijkt me reden genoeg voor een nieuwe afspraak en eventueel aanvullend onderzoek.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:13

Nierstenen is ook het 1e waar ik aan dacht..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:25

Ik zou hiervoor gewoon de HAP bellen, vooral zeggen dat je je door je eigen huisarts niet serieus genomen voelt.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:58

Al 10 dagen bloed plassen is niet goed hoor.. Vraag om een verwijzing van je HA! Misschien is het een niersteen of gruis?

Anyway als je al bij een uroloog onder controle bent, bel morgen voor een afspraak! Hematurie zonder duidelijke oorzaak wordt als het goed is wel serieus genomen..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 23:35

Bedankt voor jullie reactie's!

Ja.. Waarvoor ik onder controle sta van een uroloog... Een goedaardige tumor van bijna 7 cm, in/op mijn rechter nier. Een soort die bekend staat om het risico op bloedingen.
Je zou denken dat bloed plassen dan een goede reden is om de uroloog te bellen.. Al weet ik niet of het bloed bij een bloeding van die tumor in m'n urine kan komen, misschien zou het dan wel in m'n buik komen en kan het niet de reden van bloed in m'n urine zijn.

Er is verder geen bloed geprikt oid. Ik heb m'n huisarts zelf ook niet gezien of gesproken. Alles is via de assistent gegaan.
Vind het ook een beetje raar dat de huisarts eerst zegt dat ik contact met de uroloog moet opnemen, maar als die zegt dat ik door de huisarts gezien moet worden en als hij dan vind dat de uroloog er iets mee moet, dat de huisarts moet bellen.. Hij ineens toch een paar dagen wil aankijken. Terwijl het dus al 10 dagen aan de

Ik had een beetje gegoogled en zag daar idd ook voorbij komen dat bruine urine door leverproblemen kan komen. Maar erytrocyten was ++++ volgens de huisarts. Dat past daar weer niet bij volgens mij?

Vind het heel vreemd. Ik voel me absoluut niet heel ziek ofzo..

De pijn in mijn zij voelde idd een beetje als nierstenen. Maar ik heb daar dus ervaring mee en toen was ik hysterisch aan het rondlopen en huilen. Nu was het pijnlijk en ik had wel een beetje drang om te bewegen, maar lag wel gewoon op de bank. Dan lijkt me 10 dagen daarna nog bloed plassen zo overdreven..

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 23:43

Barbabientje schreef:
Ik zou hiervoor gewoon de HAP bellen, vooral zeggen dat je je door je eigen huisarts niet serieus genomen voelt.

Slecht advies, door dit soort dingen is het zo druk op de HAP en loopt het systeem vast. HAP is voor spoed die niet tot morgen kan wachten. Dat valt hier echt niet onder!

Ik zou morgen de huisarts bellen en op je strepen staan dat je hem zelf te spreken krijgt voor een verwijzing TS!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 07:28

Barbabientje schreef:

Je weet dat ook die opmerkingen naar de huisarts worden gestuurd?

Wellicht heeft de assistente het even met je huisarts overlegd en was zijn advies om dit bij de uroloog aan te kaarten.

Ik zou een afspraak op het spreekuur bij je huisarts maken en je verhaal doen, als de erytrocyten zo hoog zijn lijkt mij ook dat de bruine kleur door het bloed komt.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:14

Wat ontzettend laks is die huisarts van jou zeg.
Inderdaad op je strepen gaan staan en een doorverwijzing eisen.
Geeft hij die niet, dan kun je na 5 uur de huisartsenpost bellen met je klachten en kijken of zij iets voor je kunnen doen.
Bizar dit...

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:14

MissAnnemijn schreef:
Barbabientje schreef:

Slecht advies, door dit soort dingen is het zo druk op de HAP en loopt het systeem vast. HAP is voor spoed die niet tot morgen kan wachten. Dat valt hier echt niet onder!

Ik zou morgen de huisarts bellen en op je strepen staan dat je hem zelf te spreken krijgt voor een verwijzing TS!
Dat kun jij echt niet bepalen. :n

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:20

Barbabientje schreef:

Fika schreef:
MissAnnemijn schreef:

Dat kun jij echt niet bepalen. :n

En toch is de HAP echt niet bedoeld voor een second opinion. En echt voor spoed. Klachten die al 10 dagen bestaan gaan punt 1 niet in de ANW opgelost worden en punt 2 kunnen dan echt wel een nachtje wachten. Punt 3 Die uroloog gaat niet op vrijdag avond na een lange dag daarvoor in huis komen. Dus wat is het verwachtingspatroon van de HAP? Doorverwijzing naar de uroloog op vrijdagavond? Dan kom je langs de SEH eerst die dezelfde gedachtengang hebben, het bestaat al 10 dagen. Dus deze persoon kan naar huis en maandag afspraak maken uroloog.

Het wordt wat anders als de klachten ineens in de avond veranderen of verergeren

Maar bloed is idd nooit goed, ik zou vandaag nog afspraak eisen bij de HA en je uroloog bellen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:20

billy3105 schreef:
En toch is de HAP echt niet bedoeld voor een second opinion. En echt voor spoed. Klachten die al 10 dagen bestaan gaan punt 1 niet in de ANW opgelost worden en punt 2 kunnen dan echt wel een nachtje wachten. Punt 3 Die uroloog gaat niet op vrijdag avond na een lange dag daarvoor in huis komen. Dus wat is het verwachtingspatroon van de HAP? Doorverwijzing naar de uroloog op vrijdagavond? Dan kom je langs de SEH eerst die dezelfde gedachtengang hebben, het bestaat al 10 dagen. Dus deze persoon kan naar huis en maandag afspraak maken uroloog.

Het wordt wat anders als de klachten ineens in de avond veranderen of verergeren

Maar bloed is idd nooit goed, ik zou vandaag nog afspraak eisen bij de HA en je uroloog bellen

Dat is een aanname die niet juist hoeft te zijn, weet ik uit ervaring.
Als de huisarts weigert wat te doen, moet je toch iets. Dan zou ik er gewoon ineens buikpijn bij veinzen oid.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:25

Colakleurige urine kan echt vanalles zijn, daar kunnen wij je vanachter een beeldscherm geen antwoord op geven. Neem contact op met je huisarts en maak je zorgen duidelijk, dan kan hij/zij je doorsturen naar je eigen uroloog of evt. een internist. Zeker met de niertumor zou ik me bij de huisarts(assistente) echt even hard maken dat ze je serieus moeten nemen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:40

Als jij al bekend bent met een niertumor met een bloedingsneiging, dan snap ik echt niet dat je uroloog een nieuwe verwijzing eist.
Ik zou die tumor nog eens even expliciet bij je HA melden en een spoedafspraak/verwijzing eisen - dit past toch gewoon bij wat je al hebt? Dat een uroloog daar geen spoed van maakt is raar, dus je HA moet op z'n strepen gaan staan.