Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Al eens op Vinted gekeken of er evt nog landrovers te vinden zijn misschien van je favoriete model? Vaak zijn er echt nog zeer nette of zelfs nieuwe schoenen te vinden daar. En evt vind je er voor dat budget anders ook mooie alternatieve merken.
Je zou ook eens bij decathlon kunnen kijken. Al denk ik persoonlijk dat er weinig alternatieven zijn voor dat budget, nieuw in de winkel, vergelijkend met de kwaliteit van landrover. Eventueel iets langer doorsparen voor een wat hoger budget?
Wat voor model zoek je? Laag, hoog?
Edit:
Outlet bij outdoor winkels in de gaten houden kan ook nog wel interessant zijn. Zo ben ik ooit aan m’n eerste Lowa’s gekomen voor €50 per paar.
Goof schreef:Decathlon heeft een groot aanbod wandelschoenen waarvan echt wel een deel binnen jouw budget valt.
Ik slaag er altijd, ik raad je dus aan daar eens heen te gaan en wat schoenen te passen.
ellepel schreef:Lastig,ik ben zelf fan van de Grisport van de welkoop maar die zijn duurder.
Maar Scapino heeft mountainpeak,die zit tussen de 50-60 in en die lopen ook heel fijn vind ik.
Mars schreef:Niks loopt me beter dan mijn Lowa’s, mijn man heeft ze ook voor wandelen en als werkschoenen. Maar dan moet je budget een stukje omhoog, ze gaan wel eindeloos mee. Ik heb de mijne al jaren en ze zijn nog perfect.
Anders eens bij een outlet zaak kijken en passen? Decathlon schijnt ook best prima wandelschoenen te hebben.
lindatje schreef:Ik weet niet of het bij je in de buurt is of dat je het de reis/gok waard vind, maar ik ben een tijdje geslaagd bij de Salomon winkel in Amsterdam The Style Outlets. Volgens mij was ik €25 kwijt voor mijn Gore-tex schoenen en mijn vriend €50.
Verder zitten er ook winkels van Adidas en Nike, welke ook wandelschoenen verkopen.
SaskiaB schreef:Als je ing rente punten hebt, kun je soms extra korting bij adidas krijgen.
Zowel m'n man als ik zijn tevreden over de adidas terrex. Geloof dat de anylander 75 euro in de basis is, als he dan nog korting krijgt kom je al gauw in de buurt van jouw budget!
lindatje schreef:Ik weet niet of het bij je in de buurt is of dat je het de reis/gok waard vind, maar ik ben een tijdje geslaagd bij de Salomon winkel in Amsterdam The Style Outlets. Volgens mij was ik €25 kwijt voor mijn Gore-tex schoenen en mijn vriend €50.
Verder zitten er ook winkels van Adidas en Nike, welke ook wandelschoenen verkopen.
mystery1980 schreef:Misschien eens kijken naar 2e hands meindl? Ik heb ze op regelmatig als nieuw opgehaald via marktplaats voor 50 a 60 euro. En ik vind het de fijnste wandelschoenen die ik ken.
SusanH schreef:Scapino al geweest? Die hebben ook betaalbare wandelschoenen. Ik heb ze zelf ook en heb er veel plezier van.
Tink89 schreef:lindatje schreef:Ik weet niet of het bij je in de buurt is of dat je het de reis/gok waard vind, maar ik ben een tijdje geslaagd bij de Salomon winkel in Amsterdam The Style Outlets. Volgens mij was ik €25 kwijt voor mijn Gore-tex schoenen en mijn vriend €50.
Ik weet niet waar de TS zit, maar de outlet in Roermond heeft ook een flink aanbod aan dergelijke winkels. Daar zitten The North Face, Adidas, Nike, Salomon, Asics, Skechers en nog veel meer winkels met mogelijk geschikte schoenen. En op loopafstand van het treinstation.
germie schreef:Landrover is helaas geen topmerk. Ik heb ze ook voor er bij, dan zijn ze prima, maar ik kan er geen lange afstanden op wandelen, ook niet met speciale zolen.
Scapino heeft met Mountain Peak wandelschoenen, ze zien er best leuk uit en ik heb ooit een paar gehad, maar heb ze weggegeven omdat ik met een hielspoor zat. Kwaliteit was wel ok. Mijn vriend heeft vorig jaar 2 paar gehad en bij de eerste lag de zool er na 22km onderuit en bij het tweede paar na 10km. Dus niet elk paar is van goede kwaliteit helaas. Bij Landrover is de kwaliteit wel ok is mijn ervaring. Maar als ik er 10km op loop voel ik dat echt wel in m'n voeten.
Een kwalitatief goed alternatief is inderdaad de Decathlon of Grisport. Grisport wordt ook vaak op markten verkocht. Grisport is kwalitatief beslist goed, maar mist wel het comfort van bijvoorbeeld Lowa is mijn ervaring. Met mijn speciale wandelzolen kan ik overigens prima op Grisport wandelen, en ook wel lange afstanden. Je zit dan iets duurder dan je budget, 100-120 euro, maar mijn ervaring is ook dat de schoenen zeker wel 3 keer zo lang meegaan als Landrover.
Wil je echt fijn wandelen, dan zit je gewoon aan Lowa ofzo vast. Niet voor niets is de Renegade een heel populaire wandelschoen. Maar het prijskaartje is natuurlijk ook hoger, 180-220 euro. En ze gaan niet direct langer mee dan Grisport.
Maar, als je budget beperkt is, soms kom je online weinig gebruikte wandelschoenen tegen voor weinig. Mensen kopen ze voor 1 vakantie en dan blijkt wandelen niets te zijn. Is dat dan geen optie?
muppetmayo schreef:Vorig jaar wilde ik tijdelijk wandelschoenen aanschaffen omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde nadat mijn oude vrij acuut gesneuveld waren. Ik heb toen deze aangeschaft bij Decathlon onder het mom van, niet duur dan kan ik rustig verder kijken:
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... mc=8397086
Ik moet zeggen dat ze echt super goed bevallen en ik nog niet ben gaan kijken naar anderen
Many schreef:Ik heb jarenlang prima gewandeld op wandelschoenen van de Scapino. Daar zou je eens kunnen kijken. Verder heeft de ANWB regelmatig mooie aanbiedingen (houd vooral de webshop in de gaten), misschien dat hun schoenen dan ook binnen je budget vallen?
hagelslag schreef:Ik heb ook de grisport van de welkoop.
En koop ze altijd op "voorraad" als ze in de aanbieding zijn.
Als de schoenen die ik gebruik als nette wandelschoenen zo goed als versleten zijn let ik dan op de aanbieding.
De nette wandelschoenen worden gewisseld voor nieuwe nette wandelschoenen.
En de oude wandelschoenen gaan dan door als paardenschoenen.
Ik heb alleen wel het idee dat het huidige paar nette schoenen iets harder slijt dan normaal.
Maar dat kan ook aan mij liggen
muppetmayo schreef:Vorig jaar wilde ik tijdelijk wandelschoenen aanschaffen omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde nadat mijn oude vrij acuut gesneuveld waren. Ik heb toen deze aangeschaft bij Decathlon onder het mom van, niet duur dan kan ik rustig verder kijken:
Ik moet zeggen dat ze echt super goed bevallen en ik nog niet ben gaan kijken naar anderen