Mijn zoektocht naar wandelschoenen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raya11

Mijn zoektocht naar wandelschoenen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 20:42

Als actieve wandelaar zijn goede wandelschoenen natuurlijk een pre..

Helaas is de zoektocht naar goede wandelschoenen momenteel best wel een opgave voor mij geworden.
Ik heb jaren op landrovers gewandeld, gewoon van de Van Haren, maar de schoenen die ik heb zijn volledig uit het assortiment gehaald, en aangezien mijn schoenen nu echt uit elkaar vallen moet ik toch echt andere hebben.

Ik zoek stevige schoenen maar met niet teveel harde randen, liever helemaal geen harde randen. Ik heb wat gevoelige voeten. En ik zit met een budget 50/60 euro is wel de max.

Wie heeft een goede tip voor mij welke wandelschoenen nou echt goed en betaalbaar zijn?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:47

Al eens op Vinted gekeken of er evt nog landrovers te vinden zijn misschien van je favoriete model? Vaak zijn er echt nog zeer nette of zelfs nieuwe schoenen te vinden daar. En evt vind je er voor dat budget anders ook mooie alternatieve merken.

Je zou ook eens bij decathlon kunnen kijken. Al denk ik persoonlijk dat er weinig alternatieven zijn voor dat budget, nieuw in de winkel, vergelijkend met de kwaliteit van landrover. Eventueel iets langer doorsparen voor een wat hoger budget?

Wat voor model zoek je? Laag, hoog?

Edit:
Outlet bij outdoor winkels in de gaten houden kan ook nog wel interessant zijn. Zo ben ik ooit aan m’n eerste Lowa’s gekomen voor €50 per paar.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-08-24 20:50, in het totaal 3 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:48

Lastig,ik ben zelf fan van de Grisport van de welkoop maar die zijn duurder.
Maar Scapino heeft mountainpeak,die zit tussen de 50-60 in en die lopen ook heel fijn vind ik.

Mars

Re: Mijn zoektocht naar wandelschoenen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:03

Niks loopt me beter dan mijn Lowa’s, mijn man heeft ze ook voor wandelen en als werkschoenen. Maar dan moet je budget een stukje omhoog, ze gaan wel eindeloos mee. Ik heb de mijne al jaren en ze zijn nog perfect.
Anders eens bij een outlet zaak kijken en passen? Decathlon schijnt ook best prima wandelschoenen te hebben.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 21:04

cursebreaker schreef:
Al eens op Vinted gekeken of er evt nog landrovers te vinden zijn misschien van je favoriete model? Vaak zijn er echt nog zeer nette of zelfs nieuwe schoenen te vinden daar. En evt vind je er voor dat budget anders ook mooie alternatieve merken.

Je zou ook eens bij decathlon kunnen kijken. Al denk ik persoonlijk dat er weinig alternatieven zijn voor dat budget, nieuw in de winkel, vergelijkend met de kwaliteit van landrover. Eventueel iets langer doorsparen voor een wat hoger budget?

Wat voor model zoek je? Laag, hoog?

Edit:
Outlet bij outdoor winkels in de gaten houden kan ook nog wel interessant zijn. Zo ben ik ooit aan m’n eerste Lowa’s gekomen voor €50 per paar.

Vinted heb ik inderdaad al eens afgespeurd :) de landrovers die ik had waren 40 euro en ook bij de Decathlon en Scapino al meerdere gezien en gepast die wel binnen het budget vielen, er is zeker een hoop keuze in dus wel. Ze gaan alleen wellicht wat minder lang mee.
Wil graag weer eens bij de Decathlon langs maar die zit niet in de buurt dus moet ik eigenlijk combineren.
Langer door sparen is nu niet echt een optie meer omdat de schoenen echt uit elkaar vallen :x er moet dus echt zsm vervanging komen :+
Die ik nu heb zijn wat hoog maar het maakt me niet zoveel uit, laag of hoog.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:05

Decathlon heeft een groot aanbod wandelschoenen waarvan echt wel een deel binnen jouw budget valt.
Ik slaag er altijd, ik raad je dus aan daar eens heen te gaan en wat schoenen te passen.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 21:07

Goof schreef:
Decathlon heeft een groot aanbod wandelschoenen waarvan echt wel een deel binnen jouw budget valt.
Ik slaag er altijd, ik raad je dus aan daar eens heen te gaan en wat schoenen te passen.

Dankjewel, ik ben een tijd terug al bij de Decathlon geweest maar kwam er toen niet helemaal uit. Achteraf spijt van want hij zit hier helaas niet in de buurt. Denk dat ik daar toch wel de grootste kans op slagen heb.

ellepel schreef:
Lastig,ik ben zelf fan van de Grisport van de welkoop maar die zijn duurder.
Maar Scapino heeft mountainpeak,die zit tussen de 50-60 in en die lopen ook heel fijn vind ik.

Klopt daar heb ik ook al wat gepast maar die hebben helaas over het algemeen ook harde randen. Scapino zit wel in de buurt dus misschien ga ik gewoon nog eens kijken/passen deze week!

Mars schreef:
Niks loopt me beter dan mijn Lowa’s, mijn man heeft ze ook voor wandelen en als werkschoenen. Maar dan moet je budget een stukje omhoog, ze gaan wel eindeloos mee. Ik heb de mijne al jaren en ze zijn nog perfect.
Anders eens bij een outlet zaak kijken en passen? Decathlon schijnt ook best prima wandelschoenen te hebben.

Bedankt voor je tip. Budget omhoog zal lastig gaan omdat ik een minima inkomen heb ivm chronische ziektes.
Decathlon wil ik graag weer even gaan kijken binnenkort als het lukt.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:14

Inderdaad bezoekje decathlon! Ben erg tevreden over alles daar

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:20

Ik snap je helemaal en gelukkig voor jou (en veel anderen) is er de voorbije jaren heel veel vooruitgang geboekt in de ontwikkeling van wandelschoenen. Daarbij is vooral gekeken naar de trailrunning en klimwereld, waar de prioriteit al langer lag op comfort, lichtheid en draagbaarheid.

Kijk eens naar merken als Salewa, Scarpa, Salomon, Hoka, Adidas Terrex...

Ook te vinden op Vinted.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:23

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:35

Als je ing rente punten hebt, kun je soms extra korting bij adidas krijgen.

Zowel m'n man als ik zijn tevreden over de adidas terrex. Geloof dat de anylander 75 euro in de basis is, als he dan nog korting krijgt kom je al gauw in de buurt van jouw budget!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:50

Ik weet niet of het bij je in de buurt is of dat je het de reis/gok waard vind, maar ik ben een tijdje geslaagd bij de Salomon winkel in Amsterdam The Style Outlets. Volgens mij was ik €25 kwijt voor mijn Gore-tex schoenen en mijn vriend €50.
Verder zitten er ook winkels van Adidas en Nike, welke ook wandelschoenen verkopen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:46

Misschien eens kijken naar 2e hands meindl? Ik heb ze op regelmatig als nieuw opgehaald via marktplaats voor 50 a 60 euro. En ik vind het de fijnste wandelschoenen die ik ken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:48

Scapino al geweest? Die hebben ook betaalbare wandelschoenen. Ik heb ze zelf ook en heb er veel plezier van.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:58

lindatje schreef:
Ik weet niet of het bij je in de buurt is of dat je het de reis/gok waard vind, maar ik ben een tijdje geslaagd bij de Salomon winkel in Amsterdam The Style Outlets. Volgens mij was ik €25 kwijt voor mijn Gore-tex schoenen en mijn vriend €50.
Verder zitten er ook winkels van Adidas en Nike, welke ook wandelschoenen verkopen.

Ik weet niet waar de TS zit, maar de outlet in Roermond heeft ook een flink aanbod aan dergelijke winkels. Daar zitten The North Face, Adidas, Nike, Salomon, Asics, Skechers en nog veel meer winkels met mogelijk geschikte schoenen. En op loopafstand van het treinstation.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 10:34

Landrover is helaas geen topmerk. Ik heb ze ook voor er bij, dan zijn ze prima, maar ik kan er geen lange afstanden op wandelen, ook niet met speciale zolen.

Scapino heeft met Mountain Peak wandelschoenen, ze zien er best leuk uit en ik heb ooit een paar gehad, maar heb ze weggegeven omdat ik met een hielspoor zat. Kwaliteit was wel ok. Mijn vriend heeft vorig jaar 2 paar gehad en bij de eerste lag de zool er na 22km onderuit en bij het tweede paar na 10km. Dus niet elk paar is van goede kwaliteit helaas. Bij Landrover is de kwaliteit wel ok is mijn ervaring. Maar als ik er 10km op loop voel ik dat echt wel in m'n voeten.

Een kwalitatief goed alternatief is inderdaad de Decathlon of Grisport. Grisport wordt ook vaak op markten verkocht. Grisport is kwalitatief beslist goed, maar mist wel het comfort van bijvoorbeeld Lowa is mijn ervaring. Met mijn speciale wandelzolen kan ik overigens prima op Grisport wandelen, en ook wel lange afstanden. Je zit dan iets duurder dan je budget, 100-120 euro, maar mijn ervaring is ook dat de schoenen zeker wel 3 keer zo lang meegaan als Landrover.

Wil je echt fijn wandelen, dan zit je gewoon aan Lowa ofzo vast. Niet voor niets is de Renegade een heel populaire wandelschoen. Maar het prijskaartje is natuurlijk ook hoger, 180-220 euro. En ze gaan niet direct langer mee dan Grisport.

Maar, als je budget beperkt is, soms kom je online weinig gebruikte wandelschoenen tegen voor weinig. Mensen kopen ze voor 1 vakantie en dan blijkt wandelen niets te zijn. Is dat dan geen optie?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 10:44

Vorig jaar wilde ik tijdelijk wandelschoenen aanschaffen omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde nadat mijn oude vrij acuut gesneuveld waren. Ik heb toen deze aangeschaft bij Decathlon onder het mom van, niet duur dan kan ik rustig verder kijken:
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... mc=8397086

Ik moet zeggen dat ze echt super goed bevallen en ik nog niet ben gaan kijken naar anderen :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:07

Ik heb jarenlang prima gewandeld op wandelschoenen van de Scapino. Daar zou je eens kunnen kijken. Verder heeft de ANWB regelmatig mooie aanbiedingen (houd vooral de webshop in de gaten), misschien dat hun schoenen dan ook binnen je budget vallen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:34

Ik heb ook de grisport van de welkoop.
En koop ze altijd op "voorraad" als ze in de aanbieding zijn.
Als de schoenen die ik gebruik als nette wandelschoenen zo goed als versleten zijn let ik dan op de aanbieding.

De nette wandelschoenen worden gewisseld voor nieuwe nette wandelschoenen.
En de oude wandelschoenen gaan dan door als paardenschoenen.

Ik heb alleen wel het idee dat het huidige paar nette schoenen iets harder slijt dan normaal.
Maar dat kan ook aan mij liggen :Y)

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 18:29

SaskiaB schreef:
Als je ing rente punten hebt, kun je soms extra korting bij adidas krijgen.

Zowel m'n man als ik zijn tevreden over de adidas terrex. Geloof dat de anylander 75 euro in de basis is, als he dan nog korting krijgt kom je al gauw in de buurt van jouw budget!

Heb helaas geen ing maar toch bedankt voor de tip!

lindatje schreef:

Is helaas niet in de buurt :( reisje daarheen kost dan waarschijnlijk meer dan de schoenen :x

mystery1980 schreef:
Misschien eens kijken naar 2e hands meindl? Ik heb ze op regelmatig als nieuw opgehaald via marktplaats voor 50 a 60 euro. En ik vind het de fijnste wandelschoenen die ik ken.

Zal eens kijken. Heb wel veel op Vinted gekeken maar wil ze wel kunnen passen als het even kan, zal nog eens op marktplaats neuzen. Bedankt!

SusanH schreef:
Scapino al geweest? Die hebben ook betaalbare wandelschoenen. Ik heb ze zelf ook en heb er veel plezier van.

Al wel geweest maar was volgens mij niet alles op voorraad. Had er deze week nog even langs gewild maar heb het zo druk dat het nog niet gelukt is..

Tink89 schreef:
lindatje schreef:

Ik weet niet waar de TS zit, maar de outlet in Roermond heeft ook een flink aanbod aan dergelijke winkels. Daar zitten The North Face, Adidas, Nike, Salomon, Asics, Skechers en nog veel meer winkels met mogelijk geschikte schoenen. En op loopafstand van het treinstation.

Ahh jammer, ik woon helemaal bovenin de provincie Groningen :x

germie schreef:
Landrover is helaas geen topmerk. Ik heb ze ook voor er bij, dan zijn ze prima, maar ik kan er geen lange afstanden op wandelen, ook niet met speciale zolen.

Scapino heeft met Mountain Peak wandelschoenen, ze zien er best leuk uit en ik heb ooit een paar gehad, maar heb ze weggegeven omdat ik met een hielspoor zat. Kwaliteit was wel ok. Mijn vriend heeft vorig jaar 2 paar gehad en bij de eerste lag de zool er na 22km onderuit en bij het tweede paar na 10km. Dus niet elk paar is van goede kwaliteit helaas. Bij Landrover is de kwaliteit wel ok is mijn ervaring. Maar als ik er 10km op loop voel ik dat echt wel in m'n voeten.

Een kwalitatief goed alternatief is inderdaad de Decathlon of Grisport. Grisport wordt ook vaak op markten verkocht. Grisport is kwalitatief beslist goed, maar mist wel het comfort van bijvoorbeeld Lowa is mijn ervaring. Met mijn speciale wandelzolen kan ik overigens prima op Grisport wandelen, en ook wel lange afstanden. Je zit dan iets duurder dan je budget, 100-120 euro, maar mijn ervaring is ook dat de schoenen zeker wel 3 keer zo lang meegaan als Landrover.

Wil je echt fijn wandelen, dan zit je gewoon aan Lowa ofzo vast. Niet voor niets is de Renegade een heel populaire wandelschoen. Maar het prijskaartje is natuurlijk ook hoger, 180-220 euro. En ze gaan niet direct langer mee dan Grisport.

Maar, als je budget beperkt is, soms kom je online weinig gebruikte wandelschoenen tegen voor weinig. Mensen kopen ze voor 1 vakantie en dan blijkt wandelen niets te zijn. Is dat dan geen optie?

Bedankt. We verschillen daarin misschien van mening dan, en dat is helemaal oké. Ik wandel al jaren dagelijks op Landrovers en ookal zijn het goedkope en in vergelijking met Lowa misschien niet de beste ooit ik wandel er met gemak 10 km op. 2 week geleden nog ondanks dat ze kapot zijn heerlijk 10 km gelopen in Drenthe. Dus dat zegt voor mij wel wat. De Landrovers die er nu zijn vind ik niet fijn zitten, helaas..
Ik ga zeker op marktplaats nog even kijken! Bedankt :D

muppetmayo schreef:
Vorig jaar wilde ik tijdelijk wandelschoenen aanschaffen omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde nadat mijn oude vrij acuut gesneuveld waren. Ik heb toen deze aangeschaft bij Decathlon onder het mom van, niet duur dan kan ik rustig verder kijken:

Ik moet zeggen dat ze echt super goed bevallen en ik nog niet ben gaan kijken naar anderen :)

Bedankt! Ik wil proberen volgende week nog even naar de Decathlon te gaan als dat lukt dan ga ik ze zeker even opzoeken en passen :D

Many schreef:
Ik heb jarenlang prima gewandeld op wandelschoenen van de Scapino. Daar zou je eens kunnen kijken. Verder heeft de ANWB regelmatig mooie aanbiedingen (houd vooral de webshop in de gaten), misschien dat hun schoenen dan ook binnen je budget vallen?

Bedankt! Ik ga er op letten :)

hagelslag schreef:
Ik heb ook de grisport van de welkoop.
En koop ze altijd op "voorraad" als ze in de aanbieding zijn.
Als de schoenen die ik gebruik als nette wandelschoenen zo goed als versleten zijn let ik dan op de aanbieding.

De nette wandelschoenen worden gewisseld voor nieuwe nette wandelschoenen.
En de oude wandelschoenen gaan dan door als paardenschoenen.

Ik heb alleen wel het idee dat het huidige paar nette schoenen iets harder slijt dan normaal.
Maar dat kan ook aan mij liggen :Y)

Dankjewel! Ik ga ze even opzoeken :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:14

En in welke maat zoek je Raya11? Dan kunnen we misschien even meezoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:23

muppetmayo schreef:

Ik heb precies dezelfde. Echt mega fijn!
Waterdicht en ondersteunen goed! En ik ben supergevoelig voor blaren, maar bij deze schoenen nog geen blaren gehad.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-08-24 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:24

Merrell

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:52

Weet dat ze boven je budget zijn, maar ik wil ze toch even noemen; de Hanwag Banks GTX.
Ik heb al ontelbare wandelschoenen versleten, en dit zijn by far de fijnste en meest comfortabele die ik ooit gehad heb. <3
En ze zijn ook super waterdicht. Ik heb ze sinds november vorig jaar, en met alle regen die toen nog gevallen is, heb ik gewoon geen natte voeten gehad.

Het is even een uitgave, maar ik vind ze het echt waard. Ik loop ontzettend veel voor mijn werk, en als de huidige versleten zijn komt er vrijwel zeker weer eenzelfde paar.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:13

muppetmayo schreef:

Deze heb ik ook, van Quechua, zijn heel fijn voor de winter! Bij mij gaan inmiddels die lusjes waar de veters door lopen wel wat slijten, dus moet even kijken of ik dat nog gerepareerd kan krijgen.

Ik zag Meindl langskomen als tip. In mijn ervaring hebben die wel wat harde randen. Ik gebruik ze in de zomer voor bergwandelingen (en ruïnes, alles waar veel steen is). Maar gaan we het bos in, dan pak ik liever m'n simpele sneakers/hardloopschoenen van Decathlon.