Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hebben deze vraag.
Beide helaas te maken gehad met borstkanker en als gevolg de poortwachtersklier verwijderd.
Beide is hun op her hart gedrukt, laat je nooit prikken in die arm.
Vorig jaar gaven ze mijn schoonmoeder ondanks dat ze het aangaf gewoon een infuus in die arm met de mededeling " onzin".
Vorige week bij het bloedprikken bij mijn moeder tien ze aangaf in maar 1 arm geprikt te mogen worden.
Ook toen beweerde de dame, onzin en mag wel na een x aantal jaar.
Via Google konden we er weinig over vinden, behalve niet prikken.
Is het achterhaald en kan het wel na een x aantal jaar kf toch voet bij stuk houden?
kiki1976 schreef:Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hebben deze vraag.
Beide helaas te maken gehad met borstkanker en als gevolg de poortwachtersklier verwijderd.
Vorig jaar gaven ze mijn schoonmoeder ondanks dat ze het aangaf gewoon een infuus in die arm met de mededeling " onzin".
Vorige week bij het bloedprikken bij mijn moeder tien ze aangaf in maar 1 arm geprikt te mogen worden.
Is het achterhaald en kan het wel na een x aantal jaar kf toch voet bij stuk houden?
SCC schreef:kiki1976 schreef:Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hebben deze vraag.
bij de informatie van het ziekenhuis over operaties waarbij de okselklier vanwege kanker is verwijderd staat bij de "basis adviezen" het volgende: Laat aan de arm van de geopereerde zijde géén bloeddruk meten; géén bloed afnemen en géén infuus aanleggen.
(staat in patientenfolder)
lor1_1984 schreef:Ik moest het wel aangeven bij de covid-vaccinaties op de formulieren en ben toen bij de 'medische balie' geweest maar daarbuiten zijn geen extra maatregelen genomen ofzo.
En die melding ging niet eens specifiek over de poortwachtklieren maar over het ooit gehad hebben van kanker als ik het goed onthouden heb.