Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maj0 schreef:Ten eerste beterschap! Het is niet niets wat je hebt. Kun je je bed niet iets omhoog zetten? En anders eventueel wat meer kussens proberen zodat je wat meer ophoog ligt. Dat helpt mij vaak als ik aan het hoesten of heel benauwd ben (ook astma)
sandorra schreef:Goedenmiddag
Ik ben vanaf zondag al niet helemaal fit. Toen daar vanmorgen ook wat bloed ophoesten bij kwam, heb ik toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Die constateerde in elk geval links longontsteking en rechts hoorde ze ook wat dus waarschijnlijk een dubbele longontsteking. Dus kuur antibiotica voorgeschreven gekregen. Ik heb daarbij ook hoge koorts en voel me flink ellendig. Hoest ontzettend veel ook heel benauwd, achter de adem. Medicatie voor astma (foster ) had ik zelf al vaker ingenomen (Max 8keer) paracetamol slik ik ook om de koorts naar beneden te krijgen. Verder hoestdrank en neusdruppels al vanaf zondag aan het gebruiken Al met al gaat het vooral ‘s nachts mis ik kan niet liggen want dan stik ik zowat in mezelf. Door het vele hoesten krijg ik het Spaans benauwd wat dan weer met mijn astma loopt te rotzooien. Iemand tips en tricks om toch minder benauwd de nachten door te komen. Want ik ben wel beetje op nu na 2-3 nachten aan het rotzooien te zijn. (andere medicijnen tegen het hoesten gaf ze niet, wel om gevraagd maar dat zou in combinatie met de longontsteking niet goed zijn ik moet juist hoesten…..) mijn Apple Watch geeft aan dat zuurstofgehalte in bloed 92-94%is dat was bij huisarts ook zo. Verder gebruik ik vanwege wat anders ( ernstige psoriasis ) methotrexaat ( chemo) dus wordt mijn afweer best wel onderdrukt hier moet ik nu mee stoppen ivm longontsteking. Ik heb mij in geen tijden zo ellendig gevoeld en dat in combinatie te dat warme weer. Ook heb ik nog nooit een longontsteking gehad. Wat hielp goed bij jullie voor mensen die dit al eens hebben meegemaakt. Alle tips zijn welkom.
sandorra schreef:Korte update…….ik ben ininmiddels opgenomen in het ziekenhuis ging gisteravond laat echt niet meer. Met 39.6 koorts thuis toch weer gegbeld. Doorverwezen naar 1e hulp. Daar aangekomen was mijn zuurstof idd aan de krappe kant. Koorts idd te hoog. Oo zagen ze op röntgenfoto rechts wat zitten in de longen en is de waarde die longembolie hoor licht verhoogd. Daarom heb ik zometeen ct scan om te kijken wat het is. Wordt vervolgd.
sandorra schreef:Korte update…….ik ben ininmiddels opgenomen in het ziekenhuis ging gisteravond laat echt niet meer. Met 39.6 koorts thuis toch weer gegbeld. Doorverwezen naar 1e hulp. Daar aangekomen was mijn zuurstof idd aan de krappe kant. Koorts idd te hoog. Oo zagen ze op röntgenfoto rechts wat zitten in de longen en is de waarde die longembolie hoor licht verhoogd. Daarom heb ik zometeen ct scan om te kijken wat het is. Wordt vervolgd.