Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:DuoPenotti schreef:Maar ook niet dat je moeder anders zo medicijnen op kan halen.
Dat vind jij misschien handig maar normaal is dat ook niet.
Hier is dat heel gebruikelijk hoor dat andere medicatie voor elkaar ophalen.
Sky_As schreef:Zo hebben ze (maar dat was dan de huisarts en niet de apotheek) gebeld en gevraagd naar mevrouw * achternaam*.
Mijn vader nam op en gaf mijn moeder. Ze hebben geen eens gevraagd naar een geboortedatum ofzo.....
Mijn moeder, wist dus eerder dan ik dat ik zwanger was....(incl. mijn broertje etc, die het hele verhaal mee kreeg omdat mijn moeder nogal verbaasd reageerde dat ze al 64 was dus niet zwanger kon zijn...)
Blijkbaar stonden mijn oude gegevens nog in hun systeem, maar ik kwam nooit bij de huisarts (ik was 36 en laatste keer huisarts was toen ik 19 was ofzo) dus wist ik veel dat mijn oude gegevens er nog in stonden.
Op het formulier van het urine sample (ik had blaasontsteking) stond enkel mijn geboortedatum en naam. Ik heb daar geen postcode/telefoonnummer of niks in hoeven vullen...
Dat vond ik ook echt MEGA slordig.
Als je naar een huishouden belt, dan hoor je wel iets meer controle te doen dan enkel een achternaam te noemen.....(zeker met zulke informatie)
Maar goed, dan is de vraag: wat doe je er mee?
Ibbel schreef:Zo ben ik een keer medicatie gaan ophalen voor mijn terminale buurman. Toen heb ik zelf de buurvrouw gevraagd even een soort machtiging te schrijven, omdat ik verwachtte dat ik het spul niet zo mee zou krijgen. Buurman zelf was nergens meer toe in staat trouwens.
Apotheek vroeg totaal niets. Ik geef zelf wel altijd meteen de geboortedatum door, dus op naam/geb datum kreeg ik alles zo mee. Inclusief morfine ed...
Was ook absoluut niet zoals het hoorde, maar in het onderhavige geval wel heel fijn. De thuishulp het laten ophalen en thuisbezorgen zou langer hebben geduurd.
Maar in dit geval TS: echt een klacht indienen. Een apotheek mag geen medische informatie met een ander delen, ook niet met familie of die nou onder hetzelfde dak woont of niet.
DuoPenotti schreef:https://www.alphega-apotheek.nl/dienste ... ie-ophalen
Deze staat ook de sites van Benu enz.
Deze had ik ook nodig toen ik medicatie van mijn moeder op ging halen.
Dus erg vreemd dat er dus zoveel apotheken zich daar blijkbaar niet aan houden
Sky_As schreef:Dan zou je dat gewoon op kunnen halen onder het motto, ik kom medicatie voor persoon X ophalen, en dan zou je het zo mee krijgen.