Ongelofelijk pijn in mijn kont

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Ongelofelijk pijn in mijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 22:36

Lekker onderwerp, maar hier komt ie :+

Door mijn maagverkleining 2 jaar terug ben ik inmiddels 53 kilo afgevallen.

Daar ben ik ontzettend blij mee :D

Eindelijk weer een gezond gewicht.

1 groot nadeel, omdat ik geen spekjes meer heb op mijn kont, kan ik amper normaal zitten. Harde stoel, bureaustoel of de bank dat maakt niks uit qua pijn.

Inmiddels zit ik al een poosje met een opgevouwen tuinstoel kussen onder mijn gat. Dat gaat even goed en daarna is de pijn weer terug.

Ik weet dat het vanzelf overgaat, maar voor nu vooral rete irritant. :+

Heeft iemand ideeën wat ik zou kunnen proberen?

Kidde
Berichten: 3499
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Ongelofelijk pijn in mijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:38

Meer spieren opbouwen?

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Ongelofelijk pijn in mijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 22:46

Dat gaat helaas niet zo makkelijk, ivm chronische ziekte gaat sporten niet. Dat hou ik niet vol. Verder dan korte stukjes wandelen kom ik nog niet, dat is al veel meer beweging dan de afgelopen anderhalf jaar.

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:48

Wat doet er precies pijn? Is het een soort spierpijn of voel je je zitbotten?
En zit er verschil in als je wisselt van houding, dus je bekken bijvoorbeeld voorover of achterover kantelt, misschien zit de ene positie lekkerder dan de ander?
Als het even goed gaat met een kussen, wat verandert er dan dat dat niet meer lekker zit?

Het kan van alles zijn zoals een verkeerde houding, te lang achter elkaar zitten, piriformis syndroom, iets anders met de spieren of mobiliteit van gewrichten.
Wellicht eens een fysio raadplegen?

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:50

Een zwembandje om op te zitten? Of een balanskussen, verdeeld de druk een beetje. Mooi meegenomen, je traint je core stability gelijk.

BeFunny

Berichten: 11072
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:50

En als je niet intensief sport maar enkel oefeningetjes doet voor de bilspieren?

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:51

Mensen die veel zitten omdat ze bijv rolstoel afhankelijk zijn, hebben vaak een anti-decubitus kussen. Is dat iets voor je, voor als je (lang) gaat zitten?

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 22:53

Piriformis ben ik bekend mee aan de linkerkant, fysio ben ik jaren geweest toen ik nog in Nederland woonde. Nu doe ik die oefeningen zelf op bed in de ochtend. Ik voel echt mijn botten.
Houding wissel ik vaak door ook af en toe mijn been onder mijn kont te trekken of kleermakerszit nu ik dat ook weer kan. Benen over elkaar zit ik ook graag.

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: Ongelofelijk pijn in mijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:56

Een zitbal/yogabal is misschien wat?

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 22:56

Een zwembandjes is een goeie, ga eens kijken of die hier verkrijgbaar zijn.

Anti decubitus kussen is ook een goede tip.

Oefeningen voor de bilspieren kan ik die op bed doen.

Door energie gebrek zit ik helaas het grootste gedeelte van de dag.

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 22:58

kallipooh schreef:
Een zitbal/yogabal is misschien wat?


Donder je daar niet zomaar af? Ik ben niet heel handig :+

Donutkussen gevonden online, die ga ik morgen bestellen. Webwinkels leveren gelukkig snel hier.
Laatst bijgewerkt door Devil_ina op 18-05-24 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:59

Zou zo'n gelpad van de paarden niks zijn?

Lestrange01

Berichten: 2831
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:00

Ik heb heel mijn leven ondergewicht, dit is helaas heel herkenbaar. Wat bij mij verrassend veel helpt is de dikkere stof broeken dragen. Bij rokken gaat het altijd mis, en bij dunne broeken ook, ongeacht hoe zacht de ondergrond is waar ik op zit. Ik weet ook niet precies waarom, maar echt een dikke broek dragen help veel meer. Het helpt vooral tegen de "napijn".

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Ongelofelijk pijn in mijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 23:04

Van de winter had ik er nog niet zoveel last van, toen liep ik uiteraard in dikkere kleding.

Hier is het al ruim een maand zomer, heb al een poosje dunne broeken, korte broeken en jurkjes aan.

Hieperdi
Berichten: 2657
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:04

Ik heb volle billen en hier ook last van als ik veel zit op de bank. Misschien dat een kussentje wel kan helpen

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 23:06

Rocamor schreef:
Zou zo'n gelpad van de paarden niks zijn?


Klink wel alsof die dingen zacht zijn. Eerst de donut uit proberen, werkt die niet of niet genoeg dan ga ik verder kijken.

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 23:09

Afbeelding

Ik zit met dit onder mijn kont nu.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:23

Mijn vader had enorm pijn met zitten, of er een mes in stak zei hij.
Hij heeft 1x een injectie gekregen op de pijnpoli met echo meen ik voor de goede plek.
En daarna trok het geleidelijk weg, alleen heel lang fietsen met een fout zadel is niet slim.
Dus 5 fietszadels verder de goede gevonden.
Kostte wat, maar ze fietsen erg graag.

Ik herken het trouwens wel, ik had ondergewicht door ziekte en houten stoelen, mán!!!
Toen ik gezond gewicht had begreep ik pas hoe men daar zo lang op kon zitten. :')
Bij mij heeft het geholpen om naast te bewegen wat kon, hulp te krijgen dmv anabolen.
En via een arts, na bloedprikken, in dosis voor een vrouw.
Daardoor was mijn bloedwaarde van laag in de waarde naar in groen hoog in de referentiewaarde gegaan.

Ineens kon ik voorzichtig weer sporten, en voelde me ook veel beter.
Ook mijn hormonen en menstruatiecyclus beterde enorm!
Ik was niet of amper ongesteld, ovulatietesten altijd negatief.
Na een maand smeren al 2 dikke strepen op de test!

Ik had zoveel blessures niet normaal, 5 per been en genezen ho maar.
Dat is zeker 70% beter geworden al moet ik met beleid trainen.

En vraag een bekkenbodemfysio eens!
Ik had na een operatie waarbij ze mijn benen wijd hadden getrokken tegen de afspraak, dat kon ook zonder, erg veel klachten.
Heel instabiel bekken, en het gevoel van hele strakke schuine buikspieren.
Ze zei dat dat instabiele van de operatie was, en dat strakke ook.
Maar ik moest domweg op mijn zij mijn schuine buikspieren laten hangen beide kanten.
Daardoor kreeg ik minder bekkenpijn en kon ik vrij snel weer beter lopen met minder pijn.

Mijn eigen fysio opperde ik het en hij zei ik ben geen bekkenbodem fysio.
Vaak zijn dit ook vrouwen, wat fijner is plus ik ben strafbaar mocht ze inwendig onderzoek nodig vinden.
Dat doet zij dus nóóit met het eerste consult, eerst vertrouwen en kennis maken.
Wie weet kan een bekkenbodemfysio je helpen.

Daphne__
Berichten: 12528
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:47

Schapenvacht! :j

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 00:22

Schapen vacht gaat ook op het lijstje, die heb ik hier van de winter in de winkels zien liggen.

Bekkenfysio ga ik niks mee doen, het ligt aan mijn kont, niet aan mijn bekken. Uiteindelijk gaat het vanzelf over, dat hebben ze in het traject voor de operatie ook aangegeven.

Mensen die veel minder gewicht verliezen en dus te zwaar blijven zullen er minder last van hebben. iedere kilo eraf is gezondheids winst. het afvallen mag wel stoppen nu na 2 jaar anders bljft er niks van mij over,

Het meedenken vind ik heel fijn, dank jullie wel. Bureaustoel zit ik wel redelijk op, maar geen uren.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Ongelofelijk pijn in mijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 00:31

Er zijn ook van die stoelen waar je wijdbeens op zit als een paardenzadel. Wie weet is dat wat?

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 01:26

Je mag er echt enorm trots op zijn, hopelijk trekt het volgens planning weg.
Bij mijn vader geen idee wat het was maar ontstekingremmers ingespoten dus.
Het was voor hem ook lastig, maar hij had helaas geen baat bij die kussens enzo.

50 kg zijn gewoon 2 zakken voer van 25 kg.
Ik vind het écht bewonderenswaardig.

Mijn broertje kreeg na 20 kg eraf hele rare rugklachten.
Bij Anatommie kon hij snel terecht voor een mri en daar kwam uit dat er 2 spieren niet goed ontwikkeld waren.
Vet houdt ook stabiel en door het afvallen was dat weggevallen, na 2 maanden een paar simpele oefeningen thuis was hij eraf.
Zij gaven ook aan dat bewegen niet enkel is om gewicht te verliezen maar om de stabiliteit te behouden in oa je rug.
Maar wat niet lukt lukt niet, maar ik wist dit dus niet mijn broertje heeft zonder sport het gedaan ook het afvallen.
Dit werd ook gedekt door de verzekering en doel is alles in een dag incl. uitslag en behandelplan.

Misschien voor jou niet nodig, maar wij wisten oprecht niet dat het kon wat hij had.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Ongelofelijk pijn in mijn kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 01:33

Ik heb best lang 47 kilo gewogen, dus herken de pijn. Ik heb me in die tijd aangeleerd om op mijn knieën te gaan zitten. Zo zat ik nooit met billen op iets zeg maar. Ik zit nog steeds graag op die manier op de grond, men vind dat wel eens vreemd :D
Verder meed ik harde oppervlakken. Achter op de fiets bij iemand ging niet, houten barkrukken of stoelen, vervelend probleem idd.

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 01:36

moonfish13 schreef:
Je mag er echt enorm trots op zijn, hopelijk trekt het volgens planning weg.
Bij mijn vader geen idee wat het was maar ontstekingremmers ingespoten dus.
Het was voor hem ook lastig, maar hij had helaas geen baat bij die kussens enzo.

50 kg zijn gewoon 2 zakken voer van 25 kg.
Ik vind het écht bewonderenswaardig.

Mijn broertje kreeg na 20 kg eraf hele rare rugklachten.
Bij Anatommie kon hij snel terecht voor een mri en daar kwam uit dat er 2 spieren niet goed ontwikkeld waren.
Vet houdt ook stabiel en door het afvallen was dat weggevallen, na 2 maanden een paar simpele oefeningen thuis was hij eraf.
Zij gaven ook aan dat bewegen niet enkel is om gewicht te verliezen maar om de stabiliteit te behouden in oa je rug.
Maar wat niet lukt lukt niet, maar ik wist dit dus niet mijn broertje heeft zonder sport het gedaan ook het afvallen.
Dit werd ook gedekt door de verzekering en doel is alles in een dag incl. uitslag en behandelplan.

Misschien voor jou niet nodig, maar wij wisten oprecht niet dat het kon wat hij had.


De laatste jaren waarin ik aan bleef komen, kreeg ik heel veel rugpijn, enorme buik aan de voorkant en mijn rug werd krom getrokken. Was daardoor bij de meting in het ziekenhuis 3 cm kleiner dan normaal.

Nadat de eerste 10 kilo verdwenen was verdween ook de rugpijn, rug werd weer recht en de 3 cm kwam ook weer terug :+

Devil_ina

Berichten: 771
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 01:38

Wintu schreef:
Ik heb best lang 47 kilo gewogen, dus herken de pijn. Ik heb me in die tijd aangeleerd om op mijn knieën te gaan zitten. Zo zat ik nooit met billen op iets zeg maar. Ik zit nog steeds graag op die manier op de grond, men vind dat wel eens vreemd :D
Verder meed ik harde oppervlakken. Achter op de fiets bij iemand ging niet, houten barkrukken of stoelen, vervelend probleem idd.


Dat is op zich een slimme oplossing, op mijn knieen zitte gaat helaas niet, nog altijd heb ik stevige kuiten dus ik knel de boel af als ik op mijn knieen zit.