Nu het blijft aanhouden en afgelopen 2 maanden precies heb bijgehouden wanneer ik pijn heb, heb ik de huisarts gebeld en kon ik gelijk terecht.
Ik heb deze klachten verteld. Toen werd er gevraagd naar of ik ook darmklachten en blaasklachten heb. Daar heb ik inderdaad last van, maar ik weet dat dit gelinkt zit aan mijn stress en angst plus veel gevoeligheden voor eten.
Ze wou gelijk blaasontsteking testen, maar ik voel duidelijk dat dit geen blaasontsteking is. Dat heb ik vroeger regelmatig gehad waardoor ik het heel snel herken.
Maar ik word naar huis gestuurd met een blaasontstekingtest en vezelzakjes.
De verpleegkundige bij de huisarts denkt dat het wel mijn darmen zijn en het niet aan mijn menstruatie verbonden zit, en wil vezelzakjes voorschrijven. Ik geef aan dat ik het niet logisch vindt omdat ik sinds 2 maanden last heb van een hele andere soort pijn dan die ik ervaar bij darmklachten. Plus die vezels gaan me niet helpen bij mijn stress en angst.
Nu word ik morgen terug gebeld met de uitslag voor blaasontsteking (die sowieso negatief is
) en dan wil ik aangeven dat ik me niet serieus genomen voel en dat ik nu allemaal medicatie krijg voor wat helemaal niet mijn klacht is. Mijn klacht is pijn aan mijn eierstokken/baarmoeder. Ik vind het alleen zo lastig om me uit te spreken en zit vaak al tegen mijn tranen aan bij zo'n afspraak, dus ik zit nu thuis en denk dan: waarom luisteren ze niet naar wat ik zeg?
Ik wil denk ik gewoon even mijn frustratie delen, het maakt me zo verdrietig als het me al zoveel moeite kost om me uit te spreken en naar de huisarts te gaan, en dat het dan zo loopt. Maar ik wil ook vragen of mensen misschien de klachten herkennen en wellicht weten wat ik bij de huisarts/verpleegkundige kan noemen om wel serieus genomen te worden.
De huisarts heeft er voor geleerd amehoela. TS weet hoe haar lichaam voelt en reageert.